Velká rekonstrukce Barrandovského mostu měla úplně skončit po letních prázdninách. Ukazuje se ale, že část mostu je v horším stavu, než se čekalo a opravy se tak protáhnou.
Pražský Barrandovský most tvoří dva mosty, a to jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku a který je již opraven, a severní, po kterém se jezdí v opačném směru. A právě v severní části je problém. Dělníci narazili na horší kvalitu původní betonové konstrukce na okraji mostu, jehož nosnost je menší, než stavbaři původně předpokládali. Takzvané konzoly na severním kraji mostu musí nyní dělníci vyztužit.
„Každá rekonstrukce je vždy velké dobrodružství, což ví každý, kdo někdy něco opravoval, a bohužel se to ukazuje i tady. V podstatě jde o to, že most má kromě svého jádra i takové konzole, které vybíhají do stran, bohužel se zjistilo, že tyto konzole nejsou tak únosné, jak by měly být,“ řekl náměstek primátora hl. města pro dopravu Zdeněk Hřib.
Problémy byly odhaleny ve chvíli, kdy začala betonáž speciálním vysokopevnostním betonem. Po jeho položení se začala původní betonová konstrukce ohýbat, a rozlamovala tak tu novou. Vzhledem k tomu, že tuto vadu nelze zjistit do té doby, než dělníci odstraní kompletně vozovku a další části mostu, je zatím otázkou, zda se náhodou stejný problém neobjeví také na jižním okraji severního mostu. Dá se to však očekávat.
Problémů je ale ještě víc. Silničáři například také zjistili, že přepínací lana mostu jsou v horším stavu, než se čekalo. Je proto nutné dát nová. TSK dále na jižním mostě zjistila prorezlé kabelové kanálky a lana. To znamená problémy se zatékáním vody, které bude potřeba také vyřešit.
A co to znamená pro řidiče? Především to, že na mostě se nadále bude jezdit v obou směrech třemi namísto čtyř jízdních pruhů. Zavřena je kvůli plynulosti dopravy nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči v tomto směru musí využít obratovou rampu na Lihovaru.