Obrněná vozidla už dávnou nejsou jen výsadou státních činitelů. Stále častěji po nich sahají celebrity nebo obchodníci, kteří mají nějaký důvod se obávat o svůj život. A právě proto se začíná objevovat čím dál tím víc velmi speciálních aut, která ochrání svou posádku, ale zároveň vypadají naprosto standardně. V případě Mercedes-AMG třídy G upraveného od Brabusu je sice pojem ‚standardní‘ poněkud nesprávný, ale pořád na první pohled vypadá vcelku sériově. Ovšem pod karoserií je to jinak.

Přečtěte si také:  Luxusní a neprůstřelné. Kanadská firma upravila BMW X7, ale na první pohled nic nepoznáte

Géčko bylo totiž vybaveno speciální balistickou ochranou s označením VR6. To je v podstatě totožný styl ochrany, jaký se používá právě v případě státních činitelů, ve zkratce, nic moc bezpečnějšího už nejspíš neexistuje. Leda ten tank, ale s ním na jednání asi nepojedete. Brabus se pro výrobu tohoto modelu spojil s řadou firem, které se specializují na ochranu a bezpečnost, přičemž výsledkem je instalace několika ocelových ochranných desek a dílů, přičemž kompletní balistická ochrana auta má hmotnost 1,2 tuny.

Géčkový mercedes ale dostal také nové tlumiče, které se musely poprat s tou obrovskou hmotností. Zesílen byl rám auta a upraveny musely být také brzdy. A jen pro zajímavost, přední třmeny jsou šestipístkové a kotouče mají průměr 402 milimetrů.

Auto detailně představí známá SupercarBlondie, která se zaměří i na řadu detailů. Nás hodně zaujal fakt, že auto má v zavazadlovém prostoru jak nádoba s kyslíkem, která se v případě chemického útoku postará o to, aby se v autě dalo dýchat, tak také velmi atypické hasicí přístroje. Ty jsou napojeny na čidla v podvozku, a jakmile dojde k výbuchu pod autem, hasicí přístroje se aktivují a případný požár okamžitě uhasí. Kromě toho má auto sedadla, která eliminují případné otřesy po výbuchu a nechybí ani únikový poklop na střeše auta.

Přečtěte si také:  Z dvoulitrového čtyřválce Mercedes-AMG A 45 S dostal úpravce 525 koní

Obrněnou verzi géčka je možné pořídit jak ve verzi G 550, tak právě ve verzi G 63 AMG. Ale i ta musela dostat posílenou pohonnou jednotku, vždyť součástí bezpečnosti je také možnost útočníkům ujet. Proto byl čtyřlitrový osmiválec posílen na výkon 789 koní a točivý moment vzrostl na 1000 Nm. Ve výsledku je tak tohle monstrum schopno z 0 na 100 km/h zrychlit za 8,2 sekundy. Cenu úpravce nezveřejnil, záleží totiž na tom, co si zákazník přeje. Jedno je ale jisté, levné to rozhodně nebude.