Upravovat Golfy a bavoráky, to je běžné, ale upravovat klasické Lotusy, to už chce pořádnou dávku odvahy. Teď vám ukážeme dalšího takového odvážlivce, jmenuje se Luke Gilbert a poladil svůj Lotus Elite z roku 1977. S nadsázkou by se tohle auto mohlo jmenovat „Lowtus„…
Lotus Elite se vyráběl mezi lety 1974–1982. Pod kapotou tohoto Elitu je čtyřválcový motor Lotus 907 o objemu 1 973 ccm, jehož výkon dosahuje 160 koní. Motor je umístěn v přední části vozu (nikoliv vzadu jako má například Esprit) a je nakloněn do úhlu 45° pro snížení těžiště. Vozy byly na výběr s manuální pětistupňovou převodovkou nebo s třístupňovou automatickou převodovkou.
Luke, majitel vozu, má rád všechno staré, retro a z dob minulých. Nechtěl ale „obyčejný“ Volkswagen, chtěl něco extra, a tak koupil v únoru minulého roku tento Lotus. Byl, jak ostatně můžete vidět z fotek, v hodně zanedbaném stavu, a tak bylo rozhodnuto o jeho kompletní renovaci. Luke ale nechce zapadnout v davu a jehu auto nesmí mezi kolem a blatníkem proběhnout ani mravenec, takže kromě kompletní repase celého auta (lak je původní) bylo rozhodnuto o nějakém vylepšení. Základem úpravy byla montáž vzduchového podvozku, díky němuž se dá auto složit pouhých pár centimetrů nad zem. Není to ale vzduchový podvozek tak, jak ho známe – tedy s kompresorem a dálkovým ovládáním, jenž dofukují centrálně jednotlivé tlumiče – tenhle podvozek se nafukuje a vyfukuje ručně. Pumpičkou! Kompresor by ale měl přibýt příští rok. I proto není auto na fotkách tak nízko, jak by mohlo být, je pracné a fyzicky vcelku náročně jeho výšku měnit. V téhle výšce auto normálně jezdí po silnicích. Přiznám, že v tomhle případě zatím přítomnost vzduchového podvozku nechápu, stejnou, ačkoliv z pohledu jízdních vlastností i lepší, práci by odvedl klasický nastavitelný podvozek s tlumiči a pružinami. Celek nakonec dotvářejí nová kola Rota Shakotan v retro designu. Nutno uznat, že tomuto Lowtusu padnou skvěle.
Co vy na to? Jak se na úpravy podobných aut tváříte? Jste pro a nebo jste proti?