Nová generace Subaru BRZ byla opět vyvíjena společně s Toyotou GR86. Obě auta spolu opět sdílejí techniku a pokud si chcete jedno z těchto zábavných kupé koupit, bude asi nejvíce záležet na sympatiích k té či oné značce. Anebo ne?
Subaru BRZ i Toyota GR86 si i ve druhé generaci zachovaly recept na zábavu z té první. Je to malé a lehké kupé s rozumně výkonným motorem, pohonem zadních kol, za jehož volantem se má řidič hlavně bavit. A zákazníci taková auta stále chtějí, dokonce až tolik, že Subaru pozastavilo 13. ledna na BRZ modelového roku 2022 objednávky. Pokud jste to nestihli, máte v současnosti smůlu. Buď na vás zbyde nějaký skladový vůz u prodejce anebo si budete muset objednat Toyotu GT86, která objednávky přijímá.
Na druhou stranu v Evropě je to nakonec asi stejně jedno, protože sem se oficiálně Subaru BRZ nedostane, takže nebude ani na českém trhu.
Jídlo jako návod. Rozdíly mezi Toyotou GR 86 a Subaru BRZ demonstrované na karí
Obě auta pohání 2,4litrový čtyřválcový boxer s výkonem 170 kW/231 koní při 6000 ot./min a točivým momentem 249 Nm. Oproti předchozím generacím mají Subaru BRZ i Toyota GR86 nižší těžiště, o 50% lepší torzní tuhost a o 60% vyšší tuhost přední nápravy, přesto jsou těžší jen o téměř zanedbatelných 7,7 kg. Poháněna budou samozřejmě pouze kola zadní nápravy a na výběr bude mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Asi o tom tady na odborném auto webu ještě nevíte – já vám to rád prozradím -Subo BRZ se v Evropě prodávat nebude
Díky moc, ale možná neumíte číst. Je to tam napsané.