Volkswagen Užitkové vozy odhaluje interiér nového modelu Transporter. Každý detail je v něm nový, a přece působí povědomě. A to z jednoho prostého důvodu: „Bulli se stal ikonou, protože všechny jeho funkce a tvary byly od začátku v dokonalém souladu. Tomuto souladu jsme s novým modelem Transporter dodali ještě dokonalejší podobu a interiér jsme koncipovali tak, aby přenesl uspořádání úspěšného modelu T6.1 do nové éry,“ říká Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, a dodává: „Velmi kvalitní interiér naší nové generace Transporteru se přitom vyznačuje důsledným propojením promyšlených funkcí, odolných materiálů a vysoce estetických designových prvků.“
Design, který zajistí optimální efektivitu
Vývoj se zaměřil na maximální využitelnost a praktičnost interiéru. Albert Kirzinger k tomu říká: „Náš nový Transporter má vizuálně harmonickou přístrojovou desku. Za pozornost stojí především skutečnost, že jsme u ní cíleně doplnili nebo zkombinovali velké spektrum digitálních funkcí s praktickými fyzickými tlačítky. Transporter je totiž nástrojem, vozem pro profesionály. A ti potřebují, aby se všechno snadno používalo a jejich práce byla efektivní. Toho lze dosáhnout pouze tehdy, jsou-li tvary v dokonalém souladu s funkčností. A to jsme vytvořili v novém modelu Transporter. Řidičům modelu T6.1, kteří přesednou do nové verze, tak bude stačit jen několik minut, aby se sžili s ovládáním svého nového vozu. Ale to není všechno. Ovládání naší nové verze je dokonce ještě snadnější, což je přesně tím, o co jsme usilovali.“
Každý detail na svém místě
Motor nového modelu Transporter se spouští tlačítkem systému „Start & Stop“ hned vedle 12“ displeje digitálního panelu přístrojů a 13“ displeje informačního a zábavního systému. Hned pod ním je na sloupku řízení umístěna páčka voliče automatické převodovky, která se v závislosti na systému pohonu dodává sériově nebo na přání. Změnou umístění páky voliče převodovky vznikl větší prostor pro nohy. Řadicí páka manuální převodovky se nachází, stejně jako doposud, na středové konzole. Sériově dodávaný multifunkční volant je vybaven přehlednými tlačítky. Hlasitost informačního a zábavního systému se nastavuje na volantu nebo pomocí klasického otočného ovladače. Páka parkovací brzdy byla nahrazena ovládacím prvkem umístěným uprostřed přístrojové desky. Tím se zvětšil prostor pro nohy. V dobrém dosahu jsou velké držáky pro nápoje v přední části středové konzoly (v závislosti na výbavě). Další držáky pro nápoje a praktické schránky a přihrádky pro uložení věcí všeho druhu se nacházejí v horní části přístrojové desky.
Albert Kirzinger říká: „Využili jsme opravdu každý koutek, abychom maximalizovali funkčnost. A tak vzniklo stylisticky čisté a ergonomicky dokonalé pracoviště. Vysoká přístrojová deska přitom spolu s vysokou polohou sezení vytvářejí v interiéru typickou atmosféru modelů Bulli.“
Energie pro každé zařízení
Nový Transporter nabízí v závislosti na rozvoru náprav a výšce střechy nákladový prostor o objemu 5,8 až 9,0 m³ a možnost přepravy až tří europalet najednou. Nový užitkový vůz kromě toho může prostřednictvím různých rozhraní napájet elektrická zařízení používaná řemeslníky, poskytovateli služeb, kurýry a záchranáři. Mezi elektrická rozhraní patří nejen vstupy USB-A a USB-C spolu s 12V elektrickými zásuvkami, ale na přání také zásuvky umožňující připojení zařízení vyžadujících napětí 230 V. Ve verzích poháněných vznětovým motorem je 230V zásuvka (400 W) umístěna vždy na spodní nosné konstrukci sedadla řidiče.
Volkswagen Transporter s elektrickým a plug-in hybridním pohonem disponuje na přání navíc dvěma dalšími zásuvkami v prostoru střešních sloupků D. Všechny tři 230V elektrické zásuvky poskytují v tomto případě celkový příkon 2300 W. Uživatelé tak na palubě nového Transporteru naleznou vhodný zdroj elektrické energie pro téměř jakékoli elektrické zařízení od laptopu až po kotoučovou pilu.