SEAT dnes představil ve svém areálu v Martorellu novou generaci modelu Leon, s nímž hodlá oživit segment kompaktních vozů. Automobilka investovala do vývoje a výroby více než 1,1 miliardy eur, aby zákazníkům poskytla technicky vyspělé vozy s ještě hospodárnějšími motory, novou úrovní konektivity, inovativními asistenčními systémy, skvělou dynamikou a ještě přitažlivějším vzhledem.

Zcela nový Leon přebírá designérský styl, který je charakteristický pro všechny vozy opouštějící montážní linku společnosti SEAT. Díky tomu přináší do segmentu kompaktních vozů sebevědomý vzhled, eleganci a sportovního ducha. Současně se vyznačuje komplexním pojetím, klidem a vyzrálostí, které jsou vlastní jen několika dalším modelům.

Design

Základem zcela nového modelu SEAT Leon je vyspělá platforma MQB Evo, která poskytla týmu designérů potřebnou variabilitu a flexibilitu ohledně rozměrů, aby mohl pro novou generaci vytvořit design s ještě atraktivnějšími proporcemi.

Zcela nový SEAT Leon má v pětidveřové verzi vnější délku 4368 mm (+86 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1456 mm (-3 mm). Rozvor náprav je 2686 mm, což je o 50 mm více než u třetí generace modelu SEAT Leon.

Ve verzi Sportstourer má Leon vnější délku 4642 mm (+93 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1448 mm (-3 mm). Rozvor náprav je 2686 mm, což je o 50 mm více než u předchozí generace. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu zcela nového modelu SEAT Leon je v porovnání s předchozí generací o 8 % nižší.

Příď zcela nového modelu SEAT Leon zaujme výraznějšími rysy, k nimž přispívá silnější prostorové propojení mezi maskou chladiče a předními světlomety. Světlomety LED jsou posunuty více dozadu, čímž vzniká dojem obočí a pronikavějšího pohledu. Zcela nový SEAT Leon je díky tomu pro ostatní účastníky silničního provozu okamžitě rozpoznatelný.

Tvarové řešení zcela nového modelu SEAT Leon prošlo dalším vývojem. Výraznějšími tvary získal celkový design na eleganci, kterou podporují také větší změny a rozdíly v barvě a odstínu na různých místech karoserie při měnícím se úhlu dopadu světla na povrch laku. Výsledkem je automobil s vytříbenou estetikou a překvapivými detaily. Vzrušující je i pohled na kreativně pojatou záď, umocněnou pruhem svítilen LED v celé šířce vozidla. Víko zavazadlového prostoru současně zachovává dynamický charakter vozu. Jak zadní svítilny, tak i spoiler tvoří linie, díky nimž vzniká dojem rychlosti dokonce i u stojícího vozu.

Přečtěte si také:  BMW nové řady 4 opravdu dostane velké ledvinky. Ukazuje to testovací prototyp

Interiér zcela nového modelu SEAT Leon je vrcholem funkčnosti, minimalismu a elegance. Štíhlá a široká přístrojová deska s hladkými povrchy vyvolává dojem lehkosti a do určité míry působí, jako by se vznášela v prostoru. Interiér vyniká ergonomicky precizním uspořádáním, což přispívá k dalšímu zvýšení komfortu pro řidiče, spolujezdce vpředu i cestující na sedadlech vzadu.

Hlavní dominantou interiéru je centrální 10“ displej informačního a zábavního systému, který zahrnuje funkci rozpoznávání gest, jež umožňuje precizní interakci vozidla s cestujícími. Díky tomu bylo možné snížit počet fyzických tlačítek. Nejdůležitější funkce jsou však i nadále ovládány konvenčními způsoby. Pětidveřový SEAT Leon nabízí zavazadlový prostor o objemu 380 litrů (shodný s předchozí generací), zatímco Sportstourer má objem zavazadlového prostoru 617 litrů, o 30 litrů více než u předchozí generace

Nové LED světlomety

Chladné bílé světlo na přání dodávaných světlometů s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce zajišťuje bezkonkurenční kvalitu osvětlení. Světlomety LED se vyznačují charakteristickým designem značky a zahrnují všechny důležité funkce: tlumená světla, dálková světla, světla pro denní svícení a dynamické ukazatele směru.

Vnější zpětná zrcátka nesou ukazatele směru LED a u vozidel s kompletním osvětlením diodami LED zahrnují také funkci uvítacího osvětlení, která po odemknutí vozidla pozdraví řidiče a cestující promítáním slova „Hola!“ na vozovku. Zcela nový Leon disponuje rovněž dynamickými ukazateli směru LED, které ještě zřetelněji ukazují zamýšlenou změnu směru jízdy, čímž zvyšují bezpečnost silničního provozu.

Ještě vyšší míru individualizace interiéru umožňuje systém dekoračního osvětlení LED, které obklopuje řidiče a cestující. Osvětlení vytváří v přední části interiéru oblouk světla, jenž vychází z předních dveří a pokračuje přes horní část přístrojové desky. Osvětlení umocňuje charakter interiéru. Řidič může měnit jeho barvu a odstín. Systém zajišťuje nejen funkci dekoračního osvětlení, ale také řadu důležitých funkcí, jako je upozorňování na překážky v oblastech slepého úhlu nebo asistent pro vystupování.

Konektivita

SEAT Leon je prvním kompletně síťově propojeným automobilem značky SEAT. Srdcem systému konektivity v modelu Leon je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit, který kombinuje konfigurovatelný 10,25“ displej s vysokým rozlišením a displej informačního a zábavního systému. Standardní systém Media má 8,25“ displej kompatibilní s chytrými telefony, zatímco 10“ displej navigačního systému nabízí trojrozměrný režim zobrazování mapových podkladů, funkci síťové propojené navigace a technologii Retina. Interakci uživatele s vozidlem usnadňují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest.

Vstupní bránou do světa konektivity je systém Full Link, který umožňuje připojení přenosných zařízení k informačnímu a zábavnímu systému vozidla prostřednictvím rozhraní Android Auto nebo Apple CarPlay. Uživatelé díky tomu mohou intuitivně a bezpečně ovládat svá přenosná zařízení a používat jejich digitální „ekosystém“ pomocí informačního a zábavního systému, ovládacích prvků na volantu nebo hlasových povelů, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče.

Přečtěte si také:  BMW M3 jezdí po Nürburgringu. Ukazuje vpředu velké ledvinky

Na přání dodávaná přihrádka pro konektivitu zahrnuje funkci indukčního nabíjení v souladu se standardem Qi. Uživatelé se tak nemusejí obávat vybitého telefonu v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebují.

Nový SEAT Leon nikdy neztratí spojení s digitálním světem díky jednotce pro připojení k internetu OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM. Tato technologie umožňuje některým funkcím informačního a zábavního systému používat informace z cloudu v reálném čase. Tradičním funkcím navigačního systému se tak otevírají nové dimenze. V budoucnosti budou mít uživatelé přístup k nejnovějším informačním a zábavním aplikacím, které bude možné kdykoli aktualizovat. Integrovaná karta eSIM poskytuje zákazníkům výhody služby eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby.

Součástí nabídky je také aplikace SEAT Connect, kterou si mohou zákazníci stáhnout do svého chytrého zařízení. Aplikace umožňuje ovládat řadu funkcí na dálku, což zvyšuje úroveň komfortu i bezpečnosti.

Pohonná ústrojí

Nový SEAT Leon byl vyvíjen s ohledem na požadavky reálného světa. Nabídka poháněcích ústrojí proto nyní zahrnuje také tři elektrifikované varianty pro ještě hospodárnější provoz. Nová generace kompaktního modelu může být poháněna motory na benzin (TSI), naftu (TDI) nebo stlačený zemní plyn (TGI). Alternativou jsou částečně hybridní (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní pohony (eHybrid). Všechny uvedené jednotky poskytují nejvyšší úroveň výkonových parametrů pro všechny jízdní situace. Zákazníci si tak mohou objednat správnou kombinaci vozidla a motoru, který vyhovuje jejich specifickým požadavkům.

Všechny zážehové motory pro nový Leon jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Zákazníci mají na výběr varianty s výkonem v rozsahu od 81 kW/90 koní do 140 kW/190 koní. V modelu SEAT Leon nalézají uplatnění tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 koní nebo 81 kW/110 koní) a větší čtyřválcové motory 1,5 litru (96 kW/130 koní nebo 110 kW/150 koní). Na vrcholu nabídky stojí jednotka 2.0 TSI s výkonem 140 kW/190 koní a dvouspojkovou převodovkou.

Důležitou technologií pro snižování emisí CO2 jsou i nadále vznětové motory. Zcela nový Leon je poprvé nabízen se třemi turbodiesely 2.0 TDI, jejichž výkon sahá od 85 kW/115 koní do 110 kW/150 koní. Leon bude možné objednávat také s jednotkou 1.5 TGI na CNG, která poskytuje nejvyšší výkon 96 kW/130 koní.

Přečtěte si také:  Škoda Fabia v nové generace bez dieselů a bez karoserie kombi

Zcela nový SEAT Leon bude poprvé k dispozici také s technikou částečně hybridního pohonu s napětím 48 V (eTSI), který umožňuje kompaktnímu vozu ještě hospodárnější provoz (1.0 TSI 81 kW/110 koní a 1.5 TSI 110 kW/150 koní; obě jednotky jsou nabízeny výhradně s převodovkou DSG). V rámci pokračující elektrifikace vyvinul SEAT pro čtvrtou generaci modelu Leon také variantu s vyspělým externě nabíjitelným, tedy plug-in hybridním pohonem. V tomto případě je zážehový motor 1.4 TSI kombinován s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Řidič má k dispozici nejvyšší výkon 150 kW/204 k. S výhradně elektrickým pohonem ujede cca 60 km (WLTP).

Bezpečnost

Bezpečnost je neodmyslitelným fundamentem zcela nového modelu SEAT Leon. Jeho výbava proto zahrnuje nejvyspělejší asistenční systémy, včetně předvídavého adaptivního tempomatu, asistenta pro stav nouze a asistenta Travel Assist, jenž poskytuje ještě vyšší úroveň automatizované jízdy. Čtvrtá generace modelu SEAT Leon je nejbezpečnějším vozem, který kdy španělská značka vyrobila.

SEAT Leon používá rozmanité technologie ke sledování svého okolí, aby zajistil cestujícím optimální ochranu v jakékoli dopravní situaci, čímž posouvá bezpečnost na novou úroveň.

Řidič může měnit jízdní vlastnosti zcela nového modelu SEAT Leon díky dynamické regulaci podvozku DCC (Dynamic Chassis Control). V závislosti na provozních podmínkách a požadavcích řidiče může mít vozidlo komfortnější nebo sportovnější charakteristiku.

Technologie adaptivního podvozku nepřetržitě zjišťuje a vyhodnocuje provozní podmínky a stav vozovky. Současně přitom zohledňuje také úhel otočení volantu, polohu pedálů brzdy a plynu. Na základě toho individuálně optimalizuje nastavení tlumičů každého kola, aby byla zaručena vynikající úroveň komfortu i jízdní dynamiky.