2023-Range_Rover_Sport

Nový Range Rover Sport pro rok 2023 definuje sportovní luxus a kombinuje výkon na silnici s propracovanými detaily modelu Range Rover, progresivním designem a pohodlným připojením.

Paleta výkonných a úsporných pohonných jednotek zahrnuje hybridní vozy se šestiválcovými motory a prodlouženým dojezdem, nový výkonný osmiválcový motor a mild-hybridní pohonnou jednotku se zážehovými šestiválcovými motory Ingenium a šestiválcovými dieselovými motory. Čistě elektrické provedení bude jako pokračování cesty značky Land Roveru k elektrifikaci představeno v roce 2024.

Nový Range Rover Sport je k dispozici ve stupních výbavy S, SE, HSE a Autobiography, přičemž po celý první rok výroby je k dispozici výbava First Edition se speciálně upravenou specifikací.

Přečtěte si také:  Volkswagen Amarok se ukazuje na další skice. Představí se v polovině roku 2022

„Výjimečný nový Range Rover Sport jako vrcholné sportovní luxusní SUV nastavuje nová měřítka a navazuje na sedmnáct let jedinečné přitažlivosti pro zákazníky. Je nejnovější ztělesnění naší vize vytvářet nejžádanější moderní luxusní vozy na světě, které s lehkostí spojují novou úroveň udržitelnosti s charakteristickými vlastnostmi, díky nimž je Range Rover Sport tak oblíbeným,“ dodal Thierry Bolloré, Chief Executive Officer, Jaguar Land Rover.

Design v detailech

Sofistikovaný exteriér je nezaměnitelný pro Range Rover Sport s výrazným postojem a okamžitě rozpoznatelnou siluetou, která je zdůrazněna propracovanými detaily. Dramatické proporce s krátkými převisy, výraznou přední částí a hodně skloněným čelním a zadním oknem podtrhují osobitý charakter Range Roveru Sport.

Tvary karoserie jsou detailně propracované, ať už jde o mřížku masky chladiče nebo digitální LED světlomety, které vytvářejí charakteristický světelný podpis světel pro denní svícení (DRL). Tvary tohoto modelu jsou nejštíhlejší, jaké kdy byly na voze značky Land Rover vytvořeny a začínají nad tvarovaným spodním nárazníkem se dvěma vstupy vzduchu. Ty mají vložený horizontální prvek v barvě karoserie, jenž opticky vůz rozšiřuje, a jsou umocněny černými detaily.

K dokonalosti dotažené prvky designu se objevují i v zadní části vozu, kde tvarované dveře zavazadlového prostoru mají vložený designový prvek přes celou šířku zádě s nápisem Range Rover. Nepřerušovaná grafika LED svítilen poprvé představuje technologii povrchových svítících diod u sériově vyráběného vozu a v noci přináší výrazný a moderní vzhled, který je jasný a konzistentní při pohledu z jakéhokoli úhlu. Charakteristická linie ramen se táhne po celé délce vozidla a je zdůrazněna novými detaily ve spodní části blatníků a nejdelším spoilerem, jaký byl kdy u modelu Range Rover použit.

Čisté linie karoserie jsou umocněny zapuštěnými skly a klikami dveří, skrytým zakončením boční lišty a laserem svařovanou střechou, což zajišťuje precizní a sofistikovaný vzhled.

Vůz má výborné aerodynamické vlastnosti, přičemž součinitel čelního odporu vzduchu nového Range Roveru Sport činí pouze 0,29.

Nové provedení Dynamic díky jedinečným prvkům vnějšího designu ještě více zdůrazňuje účelný charakter výkonného SUV. Saténově šedá kola z lehké slitiny doplňuje povrchová úprava Satin Burnished Copper na výdeších na kapotě a prvcích na bocích, zatímco mřížka masky chladiče a nápis Range Rover mají povrchovou úpravu Matte Graphite Atlas.

Díky jedinečnému přednímu a zadnímu nárazníku a na zakázku vyrobenému obložení spodní části karoserie v barvě karoserie představuje provedení Dynamic nejdramatičtější interpretaci Range Roveru Sport.

Přečtěte si také:  Nová generace Volkswagenu Passat přijde v roce 2023 už jen jako kombi. Vyrábět se bude na Slovensku

Reduktivní design modelu se vztahuje i na jeho interiér, který se vyznačuje pro Range Rover charakteristickou pozicí za volantem, nejnovějšími systémy a nejkvalitnějšími materiály. Interiér připomínající kokpit udává tón dynamickému zážitku z jízdy, poskytuje vynikající výhled a zároveň řidiče obklopuje vysokou, sešikmenou středovou konzolou a intuitivně ovládanými systémy.

Mezi inovativní a udržitelné materiály patří na dotek příjemné a lehké prémiové textilie Ultrafabrics v nových, atraktivních barevných odstínech Duo Tone a k dispozici je rovněž jedinečná textilní varianta, která se vztahuje na palubní desku a detaily dveří. Mezi alternativy patří luxusní zrnitá kůže, kůže Windsor nebo měkká semi-anilinová kůže.

Tyto na dotek příjemné materiály se krásně snoubí s novými povrchovými úpravami interiéru Moonlight Chrome a prvky, jako jsou integrované reproduktory audiosystému, vyvinuté ve spolupráci s firmou Meridian, skryté za textilií zadních dveří a přispívající k čisté, svěží a moderní estetice.

2023-Range_Rover_Sport-zadek

Zapojení při každé cestě

Nový Range Rover Sport přináší vyspělejší systémy podvozku a poskytuje tak komplexní dynamický nástroj pro poutavý a dynamický zážitek z jízdy.

Základem těchto systémů je přirozená tuhost a pevnost flexibilní architektury s rámem z různých kovů (MLA-Flex), která poskytuje až o 35 % vyšší torzní tuhost, než měl předchozí Range Rover Sport. Harmonicky spolupracuje se souborem systémů řízených systémem Integrated Chassis Control – všechny jsou speciálně naladěné pro nový Range Rover Sport.

„Průkopnická flexibilní architektura MLA a nejmodernější systémy podvozku Land Roveru byly spojeny, aby zajistily nejvyšší úroveň dynamiky, jakou jsme kdy u Range Roveru Sport viděli. Integrované ovládání podvozku řídí rozsáhlý soubor inovací, který koordinuje vše od nejnovějšího systému pneumatického odpružení s přepínatelným objemem až po naši elektronickou aktivní kontrolu náklonu karoserie Dynamic Response Pro. Výsledkem je nejpoutavější a nejvíce vzrušující Range Rover Sport všech dob,“ dodal Nick Collins, Executive Director Vehicle Programmes, Jaguar Land Rover.

Přečtěte si také:  Nový Ford Ranger Raptor se ukáže už 22. února

Systém Dynamic Response Pro pracuje ruku v ruce s nejnovější generací pneumatického odpružení Dynamic Air Suspension, které poprvé představuje vzduchové měchy s přepínatelným objemem.

Systém Dynamic Response Pro zajišťuje dokonalou kontrolu náklonu karoserie prostřednictvím 48V systému aktivní kontroly náklonu, který je schopen napříč každou nápravou vyvinout točivý moment až 1400 Nm, což přináší jistotu při řízení a novou úroveň kontroly pohybů karoserie a ovladatelnosti v zatáčkách.

Systém Dynamic Air Suspension je součástí výbavy každého nového Range Roveru Sport, a navíc tento inteligentní systém zvětšuje rozsah schopností odpružení. Funguje tak, že mění tlak v komorách (vyšší tlak zajišťuje tužší odpružení) a poskytuje tradiční komfort Range Roveru s dynamickými jízdními vlastnostmi. Aby byly reakce vozu optimální, systém sleduje silnici před vozem pomocí navigačních dat eHorizon a preventivně se připravuje na blížící se zatáčky.

K dynamickým schopnostem vozu přispívá rovněž systém Adaptive Dynamics 2, který nepřetržitě ovládá aktivní tlumiče se dvěma ventily a potlačuje tak nežádoucí pohyby karoserie. Až 500x za sekundu monitoruje vnější faktory, aby zajistil okamžité reakce, a v součinnosti s ostatními systémy podvozku poskytuje nejpřesnější a nejvyrovnanější jízdní dynamiku ze všech modelů Range Rover Sport.

Agilita nového Range Roveru Sport v zatáčkách je díky řízení všech kol, vektorování točivého momentu za pomoci brzd a elektronicky řízenému aktivnímu diferenciálu na nové úrovni. Řízení všech kol natáčí zadní kola až o 7,3 stupně proti natočení předních kol, čímž je dosaženo vyšší agility a lepší manévrovatelnosti při nízkých rychlostech, zatímco ve vysokých rychlostech se zadní kola natáčí ve stejném směru jako kola přední, čímž je dosažena výborná stabilita. Nový Range Rover Sport má díky tomu poloměr otáčení jako hatchback a obratnost na silnici jako mnohem menší vůz.

Přečtěte si také:  Nové BMW M5 bude plug-in hybrid. Osmiválec mu přesto zůstane

To nejlepší z podvozkových systémů nového Range Roveru Sport je spojeno v paketu Stormer Handling Pack, který zahrnuje systém Dynamic Response Pro, řízení všech kol, elektronický řízený aktivní diferenciál s vektorováním točivého momentu za pomoci brzd a konfigurovatelné programy. Poskytuje možnost personalizace jízdních režimů a přizpůsobení zážitků z jízdy na silnici i v terénu. Všechny prvky tohoto paketu jsou součástí standardní výbavy pro vozy s pohonnými jednotkami P510e Electric Hybrid a P530.

Všechna provedení nového Range Roveru Sport jsou vybavena osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF a inteligentním pohonem všech kol, který intuitivně předvídá, kde je potřeba trakce, a účinně se zapojuje, aby zajistil co nejefektivnější pohyb za všech podmínek a zároveň optimalizoval účinnost.

Nový Range Rover nabídne pro každého něco. Je opravdu luxusní a motorizace jsou od plug-in hybridu až po 530koňový osmiválec

Výkonost v terénu zvyšuje nejnovější systém Land Rover Terrain Response 2, který chytře nastavuje nejvhodnější parametry pro daný typ terénu. Nový adaptivní tempomat pro jízdu v terénu si v Range Roveru Sport odbývá svou premiéru a pomáhá řidičům překonávat obtížný terén tím, že udržuje stálou rychlost podle terénních podmínek. Řidič může zvolit jedno ze čtyř komfortních nastavení a systém podle toho chytře upraví rychlost tak, aby se řidič mohl soustředit na řízení.

Ztělesnění sportovního luxusu

S novým Range Roverem Sport se každá cesta stane událostí. Může být naladěn, aby byl dynamicky poutavý tak, jak si řidič přeje, a zároveň nabízel vyšší úroveň kultivovanosti a komfortu. Tuto schopnost kombinovat dvojí charakter, nabízet vyšší luxus a větší zapojení řidiče, umožňuje komplexní soubor systémů a funkcí.

Dokonalý základ pro skvělé svezení představují přední sedadla s vyhříváním a ventilací, elektricky nastavitelná ve 22 směrech, s pamětí, masážní funkcí a křídlovými opěrkami hlavy. Špičková sedadla poskytují dokonalou oporu při delších cestách a zapojení do řízení na klikatých silnicích, zatímco cestující na zadních sedadlech mohou využívat ergonomicky optimalizovanou geometrii sedadel s o 31 mm větším prostorem pro nohy a o 20 mm větším prostorem v oblasti kolen, což zajišťuje větší pohodlí a oporu.

Přečtěte si také:  Škoda Octavia se současnou generací možná skončí. Mohl by ji nahradit nový elektromobil

Pro vytvoření a udržení dokonalého prostředí pro jízdu je k dispozici nová generace systému Cabin Air Purification Pro. Kombinuje filtraci PM2,5 a technologii nanoeTM X, která výrazně omezuje zápach, bakterie a alergeny, včetně viru SARS-CoV-2. Druhé zařízení nanoeTM X je instalováno u druhé řady sedadel, aby zajistilo konzistentní kvalitu vzduchu v celém

interiéru. Pokročilá funkce řízení emisí CO2 majitelům dovoluje vyčistit interiér před jízdou nebo během jízdy – zajišťuje tak zvýšenou pozornost při každé jízdě a větší pohodu všech cestujících.

K dispozici jsou výkonné audiosystémy Meridian, přičemž Meridian Signature Sound System je nejpokročilejší a nejvýkonnější audiosystém, jaký kdy byl v Range Roveru Sport použit. Za pomocí 29 reproduktorů, nového subwooferu a zesilovače s výkonem až 1 430 W – včetně čtyř reproduktorů v opěrkách hlavy, které cestujícím na čtyřech hlavních sedadlech vozidla umožňují akustický zážitek.

Svou roli hraje i nová generace systému aktivního potlačení hluku Active Noise Cancellation, který snižuje vliv hluku od silnice a pneumatik pronikajícího do interiéru, aby bylo dosaženo maximální kultivovanosti interiéru nebo aby si cestující mohli vychutnat neředěný zvuk motoru nového Range Roveru Sport. Tento zážitek je ještě umocněn, když je vůz nastaven v jízdním režimu Dynamic, kdy vyspělý systém zvuk motoru zvýrazní. Při běžné jízdě mikrofony a akcelerometry uvnitř každého podběhu kola neustále monitorují zvuky pronikající do vozidla, zatímco digitální procesory vypočítávají úroveň hluk potlačujícího zvuku potřebnou k jeho odfiltrování z interiéru – podobně jako u špičkových sluchátek.

Instinktivní pohodlí přispívá k pocitu moderního luxusu a nový Range Rover je vybaven výsuvnými klikami dveří se senzorem přiblížení, funkcí Soft Door Close a funkcí Approach Unlock, které umožňují snadné nastupování do vozidla a zároveň zachovávají čisté linie karoserie. Automatizovaný zámek Walkaway Lock zaručuje bezpečnost.

Nenápadné technologie

Výkonná architektura elektrických vozidel značky Land Rover (EVA 2.0) podporuje ekosystém nenápadně propojených systémů, včetně dálkové bezdrátové aktualizace softwaru Software Over The Air (SOTA). Tato chytrá technologie zajišťuje vzdálené aktualizace 63 elektronických modulů, díky čemuž zůstává nový Range Rover Sport po celou dobu svého života na špičce inovací, moderních technologií a služeb.

Přečtěte si také:  Nová LADA Niva přijede v roce 2024. Zachová si designové prvky původního modelu

„Život s novým Range Roverem Sport nemůže být díky souboru propojených technologií jednodušší. Náš oceňovaný infotainment Pivi Pro je srdcem zážitku a jeho dotykový, zakřivený displej nabízí intuitivní ovládání systémů vozidla. Aby se řidiči mohli soustředit na řízení, je jim k dispozici Amazon Alexa, hlasová umělá inteligence, takže zákazníci mohou sledovat silnici a mít ruce na volantu, zatímco dělají cokoli od nastavování navigace a uskutečňování hovorů až po výběr zdroje médií,“ okomentoval Alex Heslop, Director of Electrical Engineering, Jaguar Land Rover.

Cenami ověnčený infotainment Pivi Pro je vybaven plovoucím, zakřiveným, dotykovým displejem s úhlopříčkou 13,1 palce a vysokým rozlišením umístěným uprostřed modernistické palubní desky. Jeho prostřednictvím ovládáte vše od navigace přes média až po nastavení vozidla, učí se návykům uživatele a inteligentně přizpůsobuje zážitek, čímž se stává skutečně intuitivním osobním asistentem.

2023-Range_Rover_Sport-interier

Pivi Pro má snadno použitelné rozhraní s domovskou obrazovkou, kterou lze přizpůsobit tak, aby zahrnovala nejčastěji používané funkce, a většina funkcí je přístupná pouhými dvěma klepnutími na hlavní obrazovce. Haptická zpětná vazba vylepšuje systém tím, že poskytuje pozitivní odezvu na zadání obsluhy, čímž snižuje nutnost, aby řidič při potvrzování své volby spustil oči z vozovky. Displej Pivi Pro doplňuje 13,7palcový interaktivní displej pro řidiče s grafikou ve vysokém rozlišení, která kopíruje hlavní systém Pivi, a s přednastavitelným uspořádáním, takže řidič si může nechat zobrazit informace, které jsou pro něj nejdůležitější.

Amazon Alexa přináší5 novou úroveň komfortu, protože umožňuje ovládat různá nastavení a funkce vozu pomocí přirozených hlasových příkazů a zároveň snižuje potenciální rozptylování řidiče. Alexa je zabudována v multimediálním systému Pivi Pro a lze ji jednoduše aktivovat vyslovením „Alexa“ nebo klepnutím na tlačítko Alexa na dotykovém displeji. Chytrá hlasová umělá inteligence dokonce integruje používání zařízení Alexa v domácnosti prostřednictvím aplikace Land Rover pro chytré telefony a Remote Skills.

Přečtěte si také:  Nové Suzuki SX4 S-Cross odhaleno únikem týden před světovou premiérou

Alexa funguje i bez chytrého telefonu – stačí, když se majitelé přihlásí prostřednictvím svého účtu Amazon, aby vestavěné eSIM ve vozidle poskytly připojení. Bezdrátová připojení k systémům Apple CarPlay a Android Auto jsou součástí standardní výbavy, což znamená, že chytré telefony mohou být odloženy na speciální 15W bezdrátové nabíječce mobilních zařízení pod displejem multimediálního systému Pivi, aniž by bylo nutné tahat kabely.

Dynamický výkon a vyšší kultivovanost nového Range Roveru Sport podporují nejnovější pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) zaměřené na bezpečnost. Všechny vozy jsou vybaveny systémem nouzového brzdění, 3D prostorovou kamerou, parkovacími senzory, systémem Wade Sensing, systémem ClearSight Ground View7 a světly pro manévrování – tempomatem, sledováním stavu řidiče, asistentem pro jízdu v jízdním pruhu a systémem rozpoznávání dopravních značek.

Elektrifikovaná výkonnost

Rozsáhlá nabídka elektrifikovaných pohonných jednotek zajišťuje výkon obvyklý pro Range Rover Sport. Nabídka zahrnuje dva plug-in hybridy s prodlouženým dojezdem, mild-hybridy se zážehovými šestiválcovými motory Ingenium a šestiválcovými dieselovými jednotkami a zcela nový motor V8 Twin Turbo. V roce 2024 se řada nového Range Rover Sport rozroste o plně elektrické provedení.

Nový plug-in hybrid P510e Electric Hybrid je zkonstruován tak, aby splňoval požadavky řidičů, kteří hledají svezení s vysokým výkonem, působivou hospodárnost a dojezd více než 100 km s nulovými emisemi. Nenápadně kombinuje třílitrový zážehový šestiválcový motor Ingenium značky Land Rover s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií s kapacitou 38,2 kWh, čímž dosahuje celkového systémového výkonu 510 koní.

Je schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy, v čistě elektrickém režimu má dojezd až 113 km a očekávaný reálný dojezd 88 km – což většině majitelů postačí na absolvování až 75 % cest na elektřinu – a emise CO2 pouhých 18 g/km. Pro delší cesty plug-in hybridní pohonná jednotka nabízí kombinovaný dojezd 740 km na benzin a elektřinu.

Přečtěte si také:  Mercedes-AMG C 63 kombi nové generace jezdí po silnici. Bude to opravdu hybrid, potvrzují to samolepky, které na sobě má

K dispozici je rovněž verze P440e Electric Hybrid, jejíž pohonná jednotka dosahuje celkového výkonu 440 koní, má stejný dojezd na elektřinu a nízké emise CO2. I tato verze poskytuje bezproblémovou akceleraci a kultivovanost a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za pouhých 5,8 sekundy.

Alternativou je nová vlajková loď v podobě V8 Twin Turbo s výkonem 530 koní, který zajišťuje vzrušující charakter Range Roveru Sport, s aktivovaným systémem Dynamic Launch zrychluje z nuly na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy.

Rozsáhlá nabídka pohonných jednotek zahrnuje výkonné mild-hybridní pohonné jednotky P360 a P400 s řadovým šestiválcovým motorem Ingenium a mild-hybridní pohonné jednotky se vznětovými motory D250, D300 a D350.

2023-Range_Rover_Sport-voda

Bezkonkurenční schopnosti

Nový Range Rover Sport je historicky nejdynamičtější verze luxusního výkonného SUV značky Land Rover a neztratí se ani mimo zpevněné cesty. Inteligentní pohon všech kol (iAWD) je integrován s nejnovějšími terénními inovacemi a systémy, které zajišťují jeho široké dynamické schopnosti.

„Vyspělá dynamika podvozku nového Range Roveru Sport se promítá do jeho obrovských schopností mimo asfalt a plně využívá jeho hardware a software. Je to první vozidlo vybavené naším novým adaptivním tempomatem pro jízdu v terénu, který byl navržen tak, aby řidičům pomohl soustředit se na řízení vozidla tím, že jim zajistí konzistentní a pohodlný pohyb těžkým terénem,“ řekl Rory O’Murchu, Vehicle Line Director, Jaguar Land Rover.

Adaptivní tempomat pro jízdu v terénu je evolucí systému All-Terrain Progress Control a umožňuje řidiči nastavit požadovanou rychlost a úroveň pohodlí na nerovném povrchu z nabídky čtyř nastavení. Jde o první Land Rover, který je touto funkcí vybaven, a přináší do modelové řady vylepšený výkon v terénu, protože v náročném terénu řidiči umožňuje soustředit se výhradně na řízení vozidla.

Přečtěte si také:  Opel Astra Sports Tourer se představuje. Může mít až 225 koní a velký kufr je samozřejmostí

Systém Terrain Response 2 automaticky rozpoznává povrch a terén a přizpůsobuje podvozek tak, aby se co nejlépe vyrovnal s danou situací, a řidiče informuje prostřednictvím dotykového displeje Pivi Pro. Pracuje v souladu s komplexními systémy podvozku, aby byl pohyb v terénu co nejefektivnější.

Nový Range Rover Sport bude vyráběn výhradně ve výrobním závodě v Solihullu ve Velké Británii společně s novým Range Roverem, a to na nejmodernější výrobní lince umístěné ve stejné budově, v níž vznikaly první řady Land Roverů. Toto historické místo je duchovní domov značky Land Rover a jeho přestavba na nové, ultramoderní centrum pro výrobu vozů Range Rover a Range Rover Sport ztělesňuje způsob, jakým společnost chrání a oslavuje svůj jedinečný historický odkaz.

Přidat komentář