2022-Range_Rover

Nový Range Rover nabídne pro každého něco. Je opravdu luxusní a motorizace jsou od plug-in hybridu až po 530koňový osmiválec

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Land Rover - Tisková zpráva - 7. 2. 2022 0

Značka Land Rover představila kompletní nabídku motorizací nového modelu Range Rover včetně moderních plug-in hybridních variant a exkluzivního provedení Range Rover SV. Plug-in hybridní modely (PHEV) Range Rover P510e a P440e nabízejí výjimečnou efektivitu, dosahují produkce emisí CO2 pouze 18 g/km a poskytují elektrický dojezd až 113 km.

Range Rover zcela přirozeně kombinuje modernost a estetický půvab s technologickou vyspělostí a bezproblémovou konektivitou. Poprvé také přidává prostor až pro sedm dospělých osob.

Přečtěte si také:  Manhart představil offroadový tuning pro Land Rover Defender. Zaměřil se i na výkon

Rozšířená efektivita

Schopnosti plug-in hybridních modelů s prodlouženým dojezdem se projevují jejich výkonem a účinností. Certifikovaná data potvrzují, že plug-in hybridní verze nabízí podle standardů WLTP elektrický dojezd 113 km a produkci emisí CO2 pouze 18 g/km. V reálném světě tyto hodnoty znamenají elektrický dojezd zhruba 88 km. Původní odhady takto vysoká čísla neočekávaly.

2022-Range_Rover-2

Tento 13% nárůst přináší typickým majitelům modelu Range Rover možnost podniknout 75 procent jejich cest výhradně v čistě elektrickém režimu. Jako jeden z mála plug-in hybridů dostupných na současném trhu umožňuje nový Range Rover rychlonabíjení stejnosměrným proudem při využití výkonu až 50 kW. Akumulátory se díky tomu nabíjí na 80 % za méně než jednu hodinu. Range Rover je jeden z nejrychleji se dobíjejících plug-in hybridů.

Přečtěte si také:  Nový Land Rover Defender 130 se představuje. Je o 340 mm delší než 110 a převeze až 8 cestujících

Nejvýkonnější plug-in hybridní motorizace P510e poskytuje ještě větší kultivovanost a nenucený výkon. Díky kombinaci 38kWh lithium-iontové baterie, 105kW elektromotoru a třílitrového šestiválcového motoru Ingenium zrychlí nové luxusní SUV z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy.

2022-Range_Rover-5

Kromě plug-in hybridních modelů P510e a P440e spojujících téměř neslyšnou elektrickou jízdu s nenuceným výkonem je nový Range Rover dostupný s několika úspornými mild-hybridními zážehovými a vznětovými motory nebo se zcela novým vidlicovým osmiválcovým motorem. Zákazníci také mohou vybírat ze čtyř, pěti a sedmimístných interiérů nabízených v kombinaci se základním nebo prodlouženým rozvorem náprav.

Přečtěte si také:  Modernizovaný Citroën C5 Aircross představen. Do České republiky přijde už v létě

Range Rover SV

Na vrcholu řady Range Rover stojí model SV, který představuje kombinaci luxusu a personalizace. Zákazníkům přináší exkluzivní materiály, vybrané designové motivy a historicky nejširšími možnostmi individualizace od expertů divize Special Vehicle Operations.

Vlajkový model SV, v minulosti prezentovaný v rámci nabídky rodiny SVAutobiography, staví na modernosti nové generace Range Roveru, prvotřídním zpracování a bezkonkurenčních schopnostech navíc doplněných o specifické designové detaily a široký výběr materiálů. Nový Range Rover SV může být nakonfigurován ve více než 1,6 milionu kombinací.

2022-Range_Rover-3

Unikátní provedení předního nárazníku a maska chladiče s pěti lamelami identifikují nový vlajkový model, stejně jako laserem leptaný kulatý znak SV na vertikálních dveřních lištách, nová keramická plaketa SV v bílé barvě umístěná na zadních dveřích nebo na přání dodávané disky se třemi povrchovými úpravami o velikosti 23 palců. Nabídka exkluzivních materiálů zahrnuje lesklé kovy, jemnou keramiku, šetrně opracované dřevo a měkkou semianilinovou kůži, stejně jako udržitelné nekožené čalounění Ultrafabrics.

Přečtěte si také:  Do roku 2050 by na silnicích v Evropě neměla jezdit žádná auta se spalovacím motorem. Ani ta stará

Čistě luxusní designová záležitost SV „Serenity“ a tajemná varianta SV „Intrepid“ jsou klíčem k personalizaci vrcholného modelu Range Rover SV. Každá z těchto linií dodává Range Roveru SV specifický výraz a může být nezávisle kombinovaná pro exteriér a interiér, ve spojení se standardním exteriérem a interiérem Range Roveru SV, nebo lze jednu z těchto linií aplikovat na vůz jako celek. Kontrastní dvoubarevné varianty interiéru od sebe vizuálně oddělují přední a zadní část kabiny.

2022-Range_Rover-1

Range Rover SV je možné objednat jak se standardním (SWB), tak s prodlouženým rozvorem náprav (LWB). Nabídka výkonných a efektivních motorizací zahrnuje plug-in hybrid o výkonu 510 koní (pouze pro SWB), úsporný řadový dieselový motor D350 a jemný, dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválcový motor (530 koní). Osmiválcový agregát je o 17 % úspornější a disponuje o 50 Nm vyšším točivým momentem než osmiválcový motor minulé generace. Range Rover SV vybavený tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 260 km/h.

Přečtěte si také:  Dlouhodobý test plug-in hybridu Škoda Octavia Combi iV - první zkušenosti

Zájemci o Range Rover s prodlouženým rozvorem náprav mohou u verze SV zvolit čtyřmístnou specifikaci interiéru pojmenovanou jako „Signature Suite“ představující absolutní vrchol interiérů dostupných pro Range Rover SV. Luxusní design je soustředěn kolem elegantní středové konzole táhnoucí se přes celou délku interiéru od předních až po zadní sedadla. V této konzoli je uložen elektricky ovládaný stolek Club Table, elektricky výsuvné držáky nápojů a je v ní integrována také chladnička s křišťálovým sklem.

Modely Range Rover SV jsou navíc dostupné také s dvojicí obrazovek o velikosti 13,1 palce pro zadní cestující. Jde o největší obrazovky, jaké kdy Range Rover svým cestujícím nabídl. Jejich velikost je pro adekvátní pohodlí optimální. Sluchátka nabízející vysokou věrnost přehrávaného zvuku jsou navržena speciálně pro Range Rover SV a přináší lepší výkon ve vyšších frekvencích.

2022-Range_Rover-4

Elektrifikovaná budoucnost

Nový Range Rover se stane prvním sériově vyráběným elektromobilem značky Land Rover, stoprocentně elektrický model bude odhalen v roce 2024. Do konce tohoto desetiletí bude každý nový Land Rover dostupný s čistě elektrickým pohonem, což pomůže automobilce Jaguar Land Rover splnit cíle stanovené v rámci strategie Reimagine. Ta předpokládá do roku 2039 dosažení nulových emisí u všech produktů, ve všech provozech i v dodavatelském řetězci.