2021-mercedes-maybach-tridy-s

Mercedes-Maybach Třídy S je mimořádně vhodným automobilem k provozu s profesionálním řidičem. V porovnání s dlouhou verzí modelu Mercedes-Benz Třídy S je o 18 cm prodloužený rozvor kompletně využit ve prospěch cestujících na zadních sedadlech. Zaměření na zadní část interiéru je umocněno ještě ušlechtilejší výbavou. Nová je rovněž masážní funkce opěrek lýtek u sedadel Executive. Prvotřídní úroveň zadní části interiéru doznala dalších rozsáhlých vylepšení. K příjemnému cestování přispívá mimo jiné i vyhřívání oblasti šíje a ramen vzadu.

Součástí exkluzivního vzhledu modelu Mercedes-Maybach Třídy S je dvoubarevné lakování (na přání) s dělící linkou. Jednotlivé vrstvy laku jsou nanášeny ručně podle nejpřísnějších kritérií kvality. Mimořádným prvkem na přídi je speciální kapota motoru s podélným prolisem zvýrazněným chromovanou lištou, ve spojení s jemným svislým chromovaným žebrováním na masce chladiče Mercedes-Maybach. Mercedes-Maybach Třídy S se od svých sourozenců odlišuje také z profilu. Zadní dveře jsou širší a ve sloupku C je umístěno pevné trojúhelníkové okénko. Exkluzivitu umocňuje logo značky Maybach na sloupku C.

Mercedes-Benz Třídy S přijíždí v nové generaci. Je revoluční vzhledem i výbavou

Mercedes-Maybach Třídy S má na přání elektricky ovládané komfortní dveře vzadu. Dlouhé zadní dveře tak lze otevřít dokonce i ve svahu s minimálním vynaložením sil a komfortně je zase zavřít. Vysokou úroveň komfortu ovládání a další zvýšení bezpečnosti nabízí integrace do MBUX a asistenta pro sledování slepého úhlu. Zadní dveře je možné ovládat také ze sedadla řidiče, což je důležitá funkce pro provoz s profesionálním řidičem.

DIGITAL LIGHT vstupuje v nové generaci Třídy S do velkosériové výroby, zatímco u předchůdce slavila tato technologie světovou premiéru v malosériové výrobě. Revoluční technologie světlometů (výbava na přání) umožňuje nové funkce, například promítání pomocného značení nebo výstražných symbolů na vozovku. DIGITAL LIGHT má v každém světlometu jeden světelný modul se třemi extrémně svítivými diodami LED. Jejich světlo je lámáno a usměrňováno pomocí 1,3 milionu mikroskopických zrcadel. Na celé vozidlo připadá tedy rozlišení více než 2,6 milionu pixelů.

Interiér modelu Mercedes-Maybach Třídy S vychází z revolučního uspořádání nového modelu Mercedes-Benz Třídy S. Ve voze značky Mercedes-Maybach jsou novinkou velké ozdobné prvky na předních sedadlech. Na zadní části sedadel řidiče a spolujezdce vpředu jsou připevněny panely z ušlechtilého dřeva. Sedadla vpředu díky tomu vypadají jako velkorysá křesla z luxusního salonku. Zadní část interiéru ve verzi First Class zdobí podobně markantní ozdobný panel ze dřeva mezi oběma cestujícími vzadu.

Přečtěte si také:  Volkswagen ukazuje skici nového Multivanu, který bude stát na stejném podvozku jako Caddy

Aktivní tlumení jízdního hluku způsobuje, že beztak již velmi tichý interiér modelu Mercedes-Maybach Třídy S je ještě tišší. Podobně jako u sluchátek s potlačováním hluku minimalizuje systém nežádoucí nízkofrekvenční zvuky vysíláním zvukových vln s opačnou fází. Jejich reprodukci zajišťují basové reproduktory audiosystému Burmester High-End 4D-Surround-Sound.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-8

Majitelé kupé a kabrioletů Mercedes-Benz již delší dobu oceňují automatické podavače bezpečnostních pásů. V modelu Mercedes-Maybach Třídy S profitují nyní z této příjemné funkce poprvé také cestující na zadních sedadlech limuzíny. Podavač bezpečnostního pásu nepřímo vyzývá sedící osobu, aby se připoutala, a současně zvyšuje komfort při tomto úkonu. Komfortní polohu při sezení nemusí cestující při zapínání bezpečnostního pásu již měnit. Podavače bezpečnostních pásů jsou integrovány do nastavitelného opěradla sedadla Executive. Tím je zajištěna vždy správná poloha bezpečnostního pásu ve vztahu k sedící osobě.

Ve voze značky Mercedes-Maybach slaví premiéru také adaptivní osvětlení zadní části interiéru, které se v mnoha ohledech přizpůsobuje přáním cestujících. Kromě jasu je nastavitelná i velikost a poloha bodového světla. Současně je k dispozici velký rozsah nastavení mezi precizním pracovním osvětlením a relaxačním osvětlením ve stylu luxusního salonku.

V nové Třídě S nalézá uplatnění druhá generace systému MBUX, představeného v roce 2018 a disponujícího schopností učit se. MBUX je jedinečný síťovým propojením s nejrůznějšími systémy a využíváním dat ze senzorů vozidla. Brilantní zobrazení na až pěti velkých displejích, z nichž některé využívají technologii OLED, usnadňují ovládání funkcí vozidla a komfortních systémů. Mercedes-Maybach Třídy S disponuje na přání interiérovým asistentem MBUX i vzadu.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-6

Standardně dodávané zadní airbagy mohou při těžké čelní kolizi výrazně snížit zatížení hlavy a šíje připoutaných cestujících na krajních sedadlech vzadu. Čelní airbagy pro cestující vzadu se díky nové konstrukci s trubkovitou strukturou naplňují mimořádně šetrně.

Díky řízení zadních kol (výbava na přání) se Mercedes-Maybach Třídy S ovládá i ve městě velmi snadno. Kola na zadní nápravě se mohou natáčet až o deset stupňů. Průměr otáčení Třídy S se tím zmenšil o téměř dva metry.

Aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL, který je kombinován se standardně dodávaným vzduchovým odpružením AIRMATIC, nabízí mimořádně vysokou úroveň jízdního komfortu a agility spolu s inovativními funkcemi, jakou je například zdvihnutí karoserie při bočním nárazu. Aktivní podvozek reguluje pružicí a tlumicí síly individuálně na každém kole. E-ACTIVE BODY CONTROL umožňuje společně se systémem snímání povrchu vozovky, ROAD SURFACE SCAN, a funkcí náklonu do zatáčky, CURVE, výjimečně vysokou úroveň cestovního komfortu.

Přečtěte si také:  Nová generace Škody Superb přijde za dva roky. Šéf značky nevyloučil ani verzi RS

Díky novému systému DRIVE PILOT (výbava na přání) bude Mercedes-Maybach Třídy S pravděpodobně od druhé poloviny roku 2021 schopen vysoce automatizované jízdy na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo při popojíždění v dopravních kolonách. Řidiči je tím usnadněna práce natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování elektronické pošty ve své pojízdné kanceláři. Vozidlo tak řidiči „daruje“ drahocenný čas.

Zajímavá čísla, data, fakta – Čísla někdy řeknou víc než tisíc slov

  • Mercedes-Maybach Třídy S má o 18 centimetrů delší rozvor než dlouhá verze modelu Mercedes-Benz Třídy S: 3396 milimetrů místo 3216 milimetrů.
  • Aktivní dekorační osvětlení zahrnuje celkem 253 diod LED.
  • V průběhu tří milisekund se musí zvukové signály s opačnou fází, vysílané systémem aktivní kompenzace jízdního hluku, dostat do lidského ucha, aby eliminovaly zvuky způsobované jízdou vozidla.
  • Teplotu v chladicí schránce uvnitř loketní opěrky vzadu, dodávané na přání, lze nastavit v rozsahu od +1 °C do +7 °C.
  • Paket pro jízdu s řidičem umožňuje posunout sedadlo spolujezdce dopředu a sklopit jeho opěradlo do polohy se sklonem, který o 23° přesahuje pravý úhel. Podélným a výškovým nastavením tohoto sedadla lze vytvořit více prostoru pro nohy cestujících vzadu.
  • Maximální sklon opěradla sedadel Executive je 43,5 stupně. Příjemnou polohu pro práci na zadních sedadlech umožňuje nejstrmější poloha opěradla se sklonem 19 stupňů.
  • Od uvedení sedanu Mercedes-Maybach Třídy S na trh v únoru 2015 bylo zákazníkům dodáno 60 000 vozidel. Jen v Číně přebírali zákazníci každý měsíc v uplynulých letech 600 vozidel, v roce 2019 to bylo v průměru dokonce více než 700 vozů za měsíc.
  • Až 1 týden trvá pečlivé nanášení dvoubarevného lakování (na přání) v lakovací manufaktuře.
  • Mercedes-Maybach s kompletní výbavou má ve svém interiéru celkem 18 airbagů včetně systému PRE-SAFE Impuls Seite a nafukovacích bezpečnostních pásů.

Nová definice luxusu

Od uvedení na trh v roce 2015 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 60 000 vozů Mercedes-Maybach Třídy S. V roce 2019 byl s 12 000 prodanými vozidly Mercedes-Maybach Třídy S stanoven nový historický rekord. V Číně bylo tempo růstu dvouciferné. Kromě Číny byly hlavními odbytovými regiony v uplynulých letech Rusko, Jižní Korea, USA a Německo. Na tyto úspěchy navazuje nový Mercedes-Maybach Třídy S. Nová generace znovu kombinuje perfekcionismus a řešení ze světa high-tech vlajkové lodi značky Mercedes-Benz, představené před několika měsíci, s exkluzivitou a tradicemi značky Maybach. Rozvor prodloužený o 18 centimetrů, v porovnání s dlouhou verzí modelu Mercedes-Benz Třídy S, byl kompletně využit ve prospěch cestujících vzadu. Díky standardně dodávaným sedadlům Executive a speciálnímu paketu pro jízdu s řidičem se zadní část interiéru promění v komfortní pracoviště nebo místo pro příjemnou relaxaci. Celek završují exkluzivní detaily, jakými jsou rozměrná ozdobná obložení ze dřeva na zadní straně předních sedadel a středovém tunelu mezi oběma sedadly vzadu. Prodej modelu Mercedes-Maybach Třídy S bude na některých trzích zahájen ještě v tomto roce. Německo bude následovat na jaře 2021.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-1

Mercedes-Maybach Třídy S (délka/šířka/výška: 5469/1921/1510 milimetrů) je klasickým tříprostorovým sedanem. Charakteristickými prvky přídě jsou speciální kapota motoru s podélným prolisem zvýrazněným chromovanou lištou a maska chladiče Mercedes-Maybach. Snadnou identifikaci vozu zajišťují svislé, trojrozměrně tvarované ozdobné příčky. Krásně zpracovaná slovní značka MAYBACH je zapuštěna do chromovaného rámečku masky chladiče. Zadní dveře jsou širší než u ostatních členů této modelové řady a ve střešním sloupku C je umístěno pevné trojúhelníkové okénko. Exkluzivitu umocňuje logo značky Maybach na střešním sloupku C. Na přání má Mercedes-Maybach Třídy S elektricky ovládané komfortní boční dveře vzadu.

K nevšednímu vzhledu modelu Mercedes-Maybach Třídy S patří také na přání dodávané dvoubarevné lakování s oddělující linií. Karoserie je lakována ručně v souladu s nejvyššími kritérii kvality. Na přání je k dispozici revoluční technologie světlometů DIGITAL LIGHT, která umožňuje využívání nových funkcí, například promítání pomocného značení nebo výstražných symbolů na vozovku. DIGITAL LIGHT má v každém světlometu světelný modul se třemi extrémně výkonnými diodami LED, jejichž světlo odráží a usměrňuje soustava 1,3 milionu mikrozrcadel.

Interiér: hodně místa a vysoký komfort vzadu

Interiér modelu Mercedes-Maybach Třídy S vychází z revolučního vnitřního designu nového modelu Mercedes-Benz Třídy S. Celek, tvořený přístrojovou deskou, středovou konzolou a loketními opěrkami, vyvolává dojem, že se vznáší nad okolní rozlehlou krajinou. I v interiéru modelu Mercedes-Maybach Třídy S je digitální luxus ve vzájemném souladu s prvky luxusu analogového. K dispozici je až pět displejů. Standardně se dodává 12,8“ centrální displej OLED jako „velitelská centrála“ ve stylu high-tech. Na přání je pro řidiče k dispozici 12,3“ displej 3D s trojrozměrným zobrazováním ostatních účastníků silničního provozu a výraznými efekty při zobrazování hloubek a stínů.

Mimořádný vzhled displeje řidiče v režimu zobrazování Exklusiv umocňuje výjimečné postavení značky Mercedes-Maybach. Rámečky kruhových přístrojů mají pro tuto značku typickou barvu růžového zlata.

Tato barva nalézá uplatnění také u aktivního dekoračního osvětlení (výbava na přání), tedy dynamického osvětlení LED s inteligentními komfortními a bezpečnostními funkcemi. Aktivní dekorační osvětlení vytváří dva nové barevné světy v odstínech Rosegold White a Amethyst Glow. Dodatečnou funkcí je uvítací osvětlení „Welcome Fond“ při nastupování do zadní části interiéru. Ve voze značky Mercedes-Maybach slaví premiéru také adaptivní osvětlení pro cestující vzadu, které se v mnoha ohledech přizpůsobuje přáním cestujících. Kromě jasu si mohou uživatelé nastavit také velikost a polohu bodového světla. Současně je k dispozici velký rozsah nastavení mezi precizním pracovním osvětlením a relaxačním osvětlením ve stylu luxusního salonku.

Přečtěte si také:  Brabus 500 je upravené nové esko. Z benzinového šestiválce dostal 500 koní

Výbava nabízí také štědrost klasického luxusu. Novinkou jsou velké ozdobné prvky na předních sedadlech. K zadní straně sedadel řidiče a spolujezdce vpředu jsou připevněny panely z ušlechtilého dřeva. Zadní část interiéru ve verzi First Class zdobí podobně markantní ozdobný panel ze dřeva na středovém tunelu mezi oběma cestujícími vzadu.

V porovnání s dlouhou verzí modelu Mercedes-Benz Třídy S je prodloužený rozvor (+18 cm) kompletně využit ve prospěch cestujících na sedadlech vzadu. Přehledné porovnání nejdůležitější rozměrů:

mercedes-benz-tridy-S-W223-rozmery
Zdroj: Mercedes-Benz

Jednoznačnou indicií, že majitel vozu Mercedes-Maybach Třídy S sedí často vzadu, je standardní výbava sedadly Executive na levé i pravé straně a speciální paket pro jízdu s řidičem. U sedadel Executive si může cestující nastavit sedák a opěradlo nezávisle na sobě. Při použití opěrky pat na sedadle vpředu a elektricky výsuvné opěrky nohou vznikne nepřerušovaná, komfortní „lůžková“ plocha pro odpočinek či spaní v příjemné poloze. Rozsah nastavení opěrky nohou je v porovnání s předchůdcem o cca 50 mm delší. Nová je také masážní funkce v opěrce lýtek jako součást paketu pro komfortní sezení vzadu. Další příjemností je vyhřívání šíje a ramen vzadu.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-5

Informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience): ještě individuálnější a intuitivnější ovládání

V nové Třídě S nalézá uplatnění druhá generace systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), představeného v roce 2018 a disponujícího schopností učit se. MBUX je jedinečný svým síťovým propojením s nejrůznějšími systémy a využíváním dat ze senzorů vozidla. Brilantní zobrazení na až pěti velkých displejích, z nichž některé využívají technologii OLED, usnadňují ovládání funkcí vozidla a komfortních systémů. Možnosti individualizace a intuitivního ovládání jsou nyní mnohem rozsáhlejší. Mercedes-Maybach Třídy S disponuje na přání interiérovým asistentem MBUX i vzadu.

Interiérový asistent MBUX rozpoznává mnoho různých požadavků pro ovládání. Přitom rozpoznává směr pohledu, pohyby rukou a řeč těla cestujících a v závislosti na situaci je podporuje vhodnou automatickou aktivací příslušných funkcí vozidla. Mercedes-Maybach Třídy S dokáže zaznamenávat i pohyby a gesta cestujících vzadu pomocí laserové kamery 3D umístěné ve stropě. Podavač bezpečnostního pásu na krajním sedadle se například automaticky vysune, jakmile interiérový asistent MBUX rozpozná z pohybu ruky záměr uchopit bezpečnostní pás. Rozšířená funkce upozorňování na nebezpečí při vystupování dokáže například zaregistrovat, že chce cestující vzadu opustit vozidlo.

Kultivovaná síla pro hospodárný pohon

Motory pro model Mercedes-Maybach Třídy S pocházejí z portfolia značky Mercedes-Benz a částečně využívají podporu elektromotorem. Elektrifikaci zajišťuje druhá generace zařízení ISG (Integrierter Starter-Generator), které kombinuje funkce spouštěče a generátoru. ISG podporuje činnost spalovacího motoru výkonem až 15 kW, umožňuje hospodárnou setrvačnou jízdu při jízdě konstantní rychlostí, zvyšuje komfort při využívání funkce start-stop a celkově zvyšuje hospodárnost pohonu.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-2

Převodovka 9G-TRONIC byla přizpůsobena použití ISG. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič převodovky jsou uloženy v převodovce, resp. připevněny k její skříni. Ve spojení s ISG bylo možné eliminovat kompletní dvoudílný řemenový pohon, protože se používá elektricky poháněný kompresor chladiva. Klimatizace interiéru tak může hospodárně a komfortně probíhat i při vypnutém motoru (využití funkce start-stop a fáze setrvačné jízdy).

Pohon všech kol se dodává standardně.

Podvozek: komfortní nastavení a překvapivě snadná ovladatelnost

Standardně se dodává vzduchové odpružení AIRMATIC s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+. Řidič může pomocí voliče jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT individuálně měnit vlastnosti pohonu, ESP, podvozku a řízení. Výběr jízdního režimu probíhá prostřednictvím ovládacího prvku na spodním okraji centrálního displeje. DYNAMIC SELECT nabízí speciální jízdní režim MAYBACH, zaměřený výhradně na jízdní komfort.

Přečtěte si také:  Kia Sportage nové generace se ukázala. Je opravdu hodně odvážná

Řízení zadních kol (výbava na přání) usnadňuje ovladatelnost ve městě. Průměr otáčení se tím zmenší o téměř dva metry. Zákazníci mají na výběr dvě varianty: řízení zadních kol 4,5° a 10°. Průměr otáčení je u nich 12,2 metru, resp. 11,2 metru, místo 13,1 metru.
Aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL (výbava na přání) využívá elektrickou síť 48V a na základě snímání povrchu vozovky před vozidlem stereokamerou přizpůsobuje svou funkci tak, aby dokonale pohlcoval nejrůznější, zejména dlouhé podélné nerovnosti. Kromě toho nabízí také mimořádnou dodatečnou ochranu při bočním nárazu.

Akustický komfort: mimořádně tichý a prostý vibrací

Nový luxusní sedan vychází z velmi dobrého odhlučnění nové generace Třídy S a její účinné izolace vůči přenosu vibrací do interiéru. Dalekosáhlá opatření proti šíření hluku a vibrací jsou zaměřena především na zadní část interiéru. Ještě více tlumicích materiálů bylo použito v podbězích zadních kol. Dodatečná pevná trojúhelníková okénka ve střešních sloupcích C jsou vyrobena z tlustšího vrstveného skla, protože se nacházejí v bezprostřední blízkosti hlav cestujících vzadu. Na přání se pro Mercedes-Maybach dodávají akusticky optimalizované pneumatiky s pěnovou vrstvou, které ještě více snižují hlučnost.
Premiéru v nabídce společnosti slaví aktivní kompenzace jízdního hluku AFGK (Aktive Fahrgeräuschkompensation). Tento systém minimalizuje nežádoucí nízkofrekvenční zvuky v interiéru vysíláním zvukových vln s opačnou fází. Jejich reprodukci zajišťují basové reproduktory audiosystému Burmester High-End 4D-Surround-Sound.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-4

Bezpečnost: více ochrany před nehodou i v jejím průběhu

Právě v modelu Mercedes-Maybach Třídy S je odjakživa věnována mimořádná pozornost bezpečnosti v zadní části interiéru. Důkazem jsou inovativní zadní airbagy. Tento prvek výbavy na přání může při těžké čelní kolizi výrazně snížit zatížení hlavy a šíje připoutaných cestujících na krajních sedadlech vzadu. V modelu Mercedes-Maybach Třídy S nyní poprvé profitují z funkce automatického podavače bezpečnostních pásů i cestující na zadních sedadlech limuzíny. Podavač bezpečnostního pásu nepřímo vyzývá sedící osobu, aby se připoutala, a současně zvyšuje komfort při tomto úkonu. Podavače bezpečnostních pásů jsou integrovány do nastavitelného opěradla sedadla Executive. Tím je zajištěna vždy správná poloha bezpečnostního pásu ve vztahu k sedící osobě.

Řidič je podporován při regulaci rychlosti jízdy, udržování bezpečného odstupu, řízení a změně jízdního pruhu mnoha novými nebo rozšířenými asistenčními systémy. Snadnější řízení v každodenním provozu zvyšuje komfort a bezpečnost. Řidič se déle cítí fit a dokáže s vozem dojet do cíle bezpečněji a komfortněji. Asistenční systémy reagují v závislosti na situaci na nebezpečí, aby hrozící kolizi zcela zabránily, nebo alespoň minimalizovaly její následky.

Pravděpodobně od druhé poloviny roku 2021 zavede Mercedes-Benz do sériové výroby vysoce automatizovanou jízdu zajišťovanou systémem DRIVE PILOT, který řidiči na vhodných dálničních úsecích a ve velmi hustém provozu nabídne, že za něj převezme řízení vozu. Zpočátku při rychlosti jízdy až 60 km/h v souladu s platnou legislativou.

Značka: již 100 let definuje luxus budoucnosti

Mercedes-Maybach je luxusní legendou, která se stále znovu prezentuje v nových podobách. Mercedes-Maybach definuje luxus budoucnosti na základě historického vývoje chápání luxusu a vysoké hodnoty svých produktů. Mercedes-Maybach v současnosti ztělesňuje ještě více než dosud „sofistikovaný luxus“. Značka kombinuje vrcholné technologie a perfekcionismus společnosti Mercedes-Benz s exkluzivitou a elegantním luxusem vozů MAYBACH.

2021-mercedes-maybach-tridy-s-7

Nový Mercedes-Maybach Třídy S navazuje na jedinečnou tradici exkluzivních a reprezentativních vozidel značek Mercedes-Benz a Maybach. Společnost Maybach Motorenbau GmbH představila své první vozidlo v roce 1921 na autosalonu v Berlíně. Karoserii modelu Maybach Typ W3 vyrobila firma Auer z Cannstattu.

V roce 1930 byl představen Mercedes-Benz 770 „Velký Mercedes“ (W 07), který byl v roce 1938 nahrazen stejnojmenným typem modelové řady W 150. V 50. letech se značka vrátila do tohoto vrcholného segmentu s modely Mercedes-Benz 300 (W 186 a W 189). Dalším vozidlem s velmi reprezentativním charakterem byl v roce 1963 uvedený Mercedes-Benz 600 (W 100). Luxusní limuzíny Pullman na základě Třídy S modelových řad 140 (premiéra v září 1995) a 220 (od roku 2000) převedly tento koncept do nového tisíciletí.

Přečtěte si také:  Škoda ukázala první skicu interiéru nové generace modelu Fabia

V roce 2002 vdechla tehdejší společnost DaimlerChrysler AG nový život jedné z nejexkluzivnějších německých automobilových značek. Třída S současné značky Mercedes-Maybach oslavila premiéru v roce 2014 v modelové řadě 222. Měřítka stanovila verzemi Mercedes-Maybach S 600 Pullman (2015) a S 600 Pullman Guard (2016).