2020-mercedes-benz-gls- (13)

Nový Mercedes-Benz GLS: Třída S mezi SUV

Autor: Tisková zpráva - 1. 5. 2019


Nový Mercedes-Benz GLS je největším a nejluxusnějším SUV značky Mercedes-Benz a nabízí více ve všech ohledech: více prostoru, více komfortu, více luxusu.

Suverénní vnější vzhled vyplývá z velkorysých rozměrů (délka +77 mm, šířka +22 mm). Nabídka prostoru, zejména ve druhé řadě sedadel, těží z prodloužení rozvoru o 60 mm. Mimořádného prostoru a komfortu sezení si mohou užívat cestující ve všech třech řadách s kompletně elektricky nastavitelnými sedadly. Sedadla třetí řady lze za účelem zvětšení objemu zavazadlového prostoru (až na hodnotu 2400 litrů) elektricky sklopit do podlahy, přičemž sklopením druhé řady sedadel vznikne praktická rovná plocha. Poprvé je nabízena také šestimístná varianta se dvěma komfortními samostatnými sedadly ve druhé řadě. V modelu GLS 580 4MATIC slaví světovou premiéru elektrifikovaný motor V8 s 48V systémem EQ Boost a integrovaným generátorem s funkcí spouštěče.

Aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL na základě 48V elektrické sítě nabízí nejvyšší úroveň komfortu odpružení, agilní jízdní vlastnosti se snadnou ovladatelností a mimořádnou průchodnost terénem. GLS má společně s GLE nejnovější generaci asistenčních systémů Mercedes-Benz, založených na vzájemné spolupráci. Nový systém 4MATIC nabízí vysokou agilitu na silnici a skvělé výkony v terénu. Nové GLS přesvědčí ve svém segmentu také aerodynamikou s hodnotami součinitele aerodynamického odporu vzduchu od 0,32. Novinkou je funkce pro mycí linku, která na povel tlačítka připraví vozidlo na vjezd do mycí linky.

Nové GLS, jako Třída S mezi SUV, hýčká své cestující zejména na zadních sedadlech. Přehled nejdůležitějších komfortních funkcí:

  • Zábavní systém MBUX pro zadní sedadla: Dva 11,6“ dotykové displeje pro sledování filmů, poslech hudby a přístup k internetu
  • Komfortní paket Plus pro zadní sedadla: Samostatný tablet pro ovládání všech komfortních a zábavních funkcí MBUX ze zadních sedadel
  • Elektrické nastavování všech sedadel ve standardní výbavě, včetně funkce Easy Entry pro snadné nastupování a vystupování cestujících ve třetí řadě
  • Snadné sklopení všech sedadel vzadu stisknutím tlačítka
  • Ve druhé řadě buď spojitá třímístná sedadla, nebo dvě komfortní samostatná sedadla s loketními opěrkami
  • Dvě plnohodnotná sedadla ve třetí řadě (pro osoby vysoké až 1,94 m)
  • Vyhřívání sedadel a samostatné vstupy USB s funkcí nabíjení i pro třetí řadu sedadel
  • K dispozici je pětizónová automatická klimatizace.

Mercedes-Benz vyrábí prémiová SUV od roku 1997, kdy byla uvedena na trh Třída M, ve Spojených státech amerických, které jsou hlavním globálním trhem pro tato vozidla. Od roku 2006 je nabízena sedmimístná varianta GL v segmentu velkých automobilů. V roce 2015 umocnila modernizace luxusní charakter druhé generace velkého SUV, který dává od té doby najevo také nové označení GLS. A nejen to, GLS je stejně jako sedany Třídy S lídrem na trhu ve svém segmentu.

Mercedes-Benz je v současnosti zastoupen v segmentu SUV sedmi modely (GLA, GLC, GLC kupé, GLE, GLE kupé, GLS, Třída G). SUV tvoří hlavní pilíř produktové palety osobních automobilů značky Mercedes-Benz a zásadně přispívají k jejímu růstu. Na celém světě si dosud zakoupilo SUV Mercedes-Benz již více než šest milionů zákazníků.

Nový Mercedes-Benz GLS se poprvé představil veřejnosti na mezinárodním autosalonu v New Yorku (19. až 28. dubna 2019). U prodejců v USA a Evropě se objeví na konci letošního roku. Výrobu modelu GLS zajišťuje závod Tuscaloosa (Alabama/USA).

2020-mercedes-benz-gls- (13)

Vnější design vyzařující sílu

Poselstvím designu nového modelu GLS je moderní luxus na silnicích i mimo zpevněné cesty. Estetické pojetí dodává vozu suverénní vzhled, který ohromí již velkorysými rozměry (délka 5207 mm, šířka 1956 mm). Rozvor, prodloužený v porovnání s předchůdcem o 60 mm (na 3135 mm), přispívá k harmonickým proporcím vozidla, které jsou umocněny minimalizovanými, elegantními bočními stěnami. Celkový design odpovídá strategii „smyslné čistoty“ a zříká se jednotlivých hran a prolisů ve prospěch velkoryse utvářených, výrazně klenutých ploch.

Příď nového modelu GLS vyzařuje mimořádnou sílu. K tomu přispívá strmá maska chladiče v osmiúhelníkové interpretaci pro vozy SUV, prominentní chromovaný spodní ochranný panel pod předním nárazníkem s mřížkami v otvorech pro přívod vzduchu s motivem kostí a také kapota motoru se dvěma podélnými vybouleními. Markantní vzhled, za světla i za tmy, umocňuje osobitý design předních světlometů. GLS má standardně světlomety MULTIBEAM LED s celkem 112 diodami LED na každé straně. Tyto světlomety vytvářejí legislativně stanovenou maximální přípustnou intenzitu světla. To znamená, že jas dálkových světel klesá pod referenční hodnotu 1 luxu až ve vzdálenosti více než 650 metrů. Světla pro denní svícení, se třemi segmenty LED, signalizují postavení modelu GLS jako Třídy S v segmentu SUV.

GLS působí impozantně také zezadu. K tomu přispívá zejména velmi svalnatá ramenní partie, která sahá od zadních dveří až k zadním svítilnám a zajišťuje suverénní dojem na silnici. Dvoudílné zadní skupinové svítilny používají techniku LED a jejich velmi kvalitní, trojrozměrný design zaujme svou hloubkou a solidností. Odrazová světla byla přemístěna mimo zadní svítilny, které mohou být díky tomu nižší, a završuje je úzká, nepřerušovaná chromovaná lišta. Také záď je ve spodní části markantně zakončena chromovaným spodním ochranným panelem.

2020-mercedes-benz-gls- (8)

Aerodynamika: důkladná cizelace detailů

Nové GLS se může pochlubit výrazně lepším součinitelem aerodynamického odporu vzduchu (cx od 0,32) v porovnání s předchůdcem (cx = 0,35). V segmentu velkých luxusních SUV to je velmi dobrá hodnota. Výborné aerodynamické vlastnosti na jedné straně snižovat spotřebu paliva, na druhé straně byla pozornost vývojářů zaměřena také na minimalizaci aerodynamického hluku.

Velký důraz byl kladen zejména na spodní část vozu a proudění vzduchu motorovým prostorem. Pro SUV typické tvary s příkrou přídí a vysokou světlou výškou zvyšují náchylnost těchto oblastí ke vzniku nízkofrekvenčního aerodynamického hluku. Četné detaily byly optimalizovány díky velkému počtu počítačových kalkulací, simulací CAE (Computer Aided Engineering = vývoj s podporou výpočetní techniky) a měření v aerodynamickém tunelu v Sindelfingenu.

Vnitřní design: luxusně elegantní a energicky progresivní

Interiér nového modelu GLS je zcela podřízen estetickému pojetí s důrazem na luxus a eleganci. To je patrné již ze standardně dodávaného čalounění kůží. Interiér kombinuje komfort luxusního sedanu Mercedes-Benz s robustními a progresivními detaily SUV. Ústředním stylistickým prvkem přístrojové desky s markantním vzhledem je velkoryse tvarovaná zobrazovací jednotka. Pod ní umístěné prostorové těleso ladně navazuje na výplně dveří a také ozdobné obložení zasahuje až do vnitřního tvarování dveří.

Vysoko umístěná středová konzola vytváří svou mohutnou šířkou robustní kontrast s přístrojovou deskou, která díky svému specifickému uspořádání vyvolává dojem, že se vznáší. Pro terénní vůz jsou typická dvě dominantní madla na středové konzole. Kromě mimořádné ergonomie umocňují dojem moderního luxusu plynule navazující plochy obšité kůží. Celkový efekt završuje velkoplošné ozdobné obložení a hladce navazující rolety oken. Ovládací prvky s haptickou a akustickou zpětnou vazbou jsou navrženy tak, aby působily jako díly zhotovené z jednoho kusu kovu.

Velký dotykový displej informačního a zábavního systému MBUX umožňuje řidiči ovládat veškeré komfortní funkce modelu GLS. Nejjemnější cizelace a pyramidové struktury na plochách ozdobného obložení přístrojové desky ilustrují maximální úsilí o dokonalost a nejvyšší úroveň řemeslného umění. Nový multifunkční sportovní volant umocňuje svými markantními rameny drsný vzhled interiéru SUV.

Interiér: velkorysý prostor i ve druhé a třetí řadě sedadel

V porovnání s předchůdcem má nové GLS výrazně delší rozvor (3135 mm, plus 60 mm). Z toho vyplývá zvětšení prostoru zejména ve druhé řadě sedadel, která je navíc podélně nastavitelná. Prostor pro nohy se v nejzazší poloze zvětšil o 87 mm, což také usnadňuje nastupování.

Druhá řada sedadel má na evropském trhu standardně podobu spojitých sedadel, dělených v poměru 60:40, s nastavitelnými opěradly, dělenými v poměru 40:20:40. Alternativně lze objednávat americkou standardní konfiguraci tvořenou dvěma komfortními samostatnými sedadly s loketními opěrkami. Mezi nimi je prostor pro snadný průchod dozadu. To je mimořádně praktické, pokud jsou k sedadlům ve druhé řadě připevněny dětské sedačky.

Všechna sedadla jsou standardně elektricky nastavitelná. To platí i pro funkci Easy Entry pro snadné nastupování a vystupování cestujících, kteří cestují na obou samostatných sedadlech ve třetí řadě. Sedadlo ve druhé řadě se za tím účelem posune daleko vpřed a sklopí se dopředu.

Sedadla ve třetí řadě jsou plnohodnotná, vhodná pro osoby s tělesnou výškou až 1,94 m, a poprvé je pro ně nabízena také funkce vyhřívání. K dispozici jsou rovněž samostatné vstupy USB s funkcí nabíjení.Je-li GLS vybaveno pětizónovou klimatizací, nachází se ve třetí řadě zadní zóna s výdechy ve stropě. Tato zóna disponuje vlastním, elektricky poháněným topením a klimatizací.

Pokud je zapotřebí využít místo komfortních sedadel zavazadlový prostor o objemu až 2400 litrů, stačí v modelu GLS stisknutí příslušných tlačítek. Na levé a pravé straně zavazadlového prostoru a na přední straně podběhů kol na straně spolujezdce v oblasti střešního sloupku C umístěná tlačítka umožňují jednotlivě sklopit sedadla zadních řad. Tlačítkem „ALL“ je možné aktivovat sklopení všech sedadel současně. Kobercem pokryté zadní strany opěradel vytvoří rovnou, dobře využitelnou ložnou plochu. Na další stisknutí tlačítka lze práh zavazadlového prostoru snížit o cca 50 mm pro snadnější nakládání těžkých zavazadel.

Ještě více komfortu vzadu: MBUX servírovaný na tabletu

Luxus v novém GLS je velkoryse rozdělen mezi všechny cestující. To platí zejména pro verze s komfortním paketem pro zadní sedadla. Jeho součástí je 7“ tablet Android s vlastní dokovací stanicí ve zvětšené komfortní středové loketní opěrce druhé řady sedadel. Tablet umožňuje cestujícím v zadních řadách ovládat všechny komfortní a zábavní funkce MBUX (viz další kapitola), například přijímače rozhlasového a televizního vysílání, multimediální systém, telefon a webový prohlížeč. Tímto způsobem lze na zadních sedadlech ovládat také funkce komfortního paketu pro zadní sedadla a pětizónovou klimatizaci. Řidič může samozřejmě kdykoli převzít ze svého místa kontrolu nad všemi funkcemi a prvky výbavy.

Středová konzola nabízí navíc také odkládací přihrádku s funkcí bezkabelového nabíjení pro chytré telefony a dodatečné vstupy USB. Komfortní opěrky hlavy s přídavnými opěrnými polštáři a vzadu rozšířená středová konzola mezi předními sedadly s držáky pro nápoje patří mezi další prvky, které zpříjemňují cestování cestujícím vzadu. Na přání lze komfortní paket Plus pro sedadla vzadu rozšířit dokonce o komfortní sedadla ve druhé řadě s funkcemi masáže bederní oblasti a klimatizace.

Pro zákazníky, kteří kladou větší důraz na zábavu než na pohodlí, je pro všechny varianty sedadel k dispozici zábavní systém MBUX pro zadní sedadla se dvěma dotykovými displeji s úhlopříčkou 11,6 palce. Cestující ve druhé řadě tak mohou sledovat filmy nebo poslouchat hudbu, používat integrovaný webový prohlížeč nebo sledovat informace o jízdě a zadávat do systému nové požadavky. Reprodukce může probíhat na každém displeji individuálně. Kromě nabídky informačního a zábavního systému MBUX lze na nich přehrávat vlastní multimediální soubory z mobilního telefonu, tabletu nebo laptopu. Je-li GLS vybaveno na přání dodávaným tabletem MBUX pro sedadla vzadu, mohou cestující jeho prostřednictvím ovládat také zábavní systém MBUX pro sedadla vzadu.

MBUX s interiérovým asistentem

V GLS nalézá uplatnění nejnovější generace informačního a zábavního systému MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Mezi vylepšení oproti Třídě A, v níž revoluční systém debutoval, patří standardně dva velké displeje s úhlopříčkou 12,3 palce/31,2 cm. Zobrazení na panelu sdružených přístrojů a multimediálním displeji jsou díky velkoplošnému formátu a vysokému rozlišení snadno čitelná. Emocionální inscenace s brilantním grafickým zpracováním ve vysoké vizuální kvalitě umocňují srozumitelnost intuitivní struktury ovládání.

Na přání dodávaný interiérový asistent MBUX umožňuje intuitivní ovládání různých komfortních funkcí a funkcí systému MBUX i na základě rozpoznávání pohybu. Kamera ve stropní ovládací jednotce přitom zaznamenává pohyby rukou a paží řidiče a spolujezdce. Jakmile se přiblíží ruka k dotykovému displeji nebo dotykové ploše na středové konzole, změní se zobrazení na multimediálním displeji a jednotlivé prvky se zvýrazní. Systém dokáže rozpoznat ruku řidiče od ruky spolujezdce, a ví tedy, u jakého sedadla má nastavit například masážní funkci.

Řadu funkcí lze ovládat jednoduchými pohyby rukou. Bodová světla se zapnou nebo vypnou přiblížením ruky k vnitřnímu zpětnému zrcátku. A řidič i spolujezdec si mohou definovat svou vlastní oblíbenou funkci, například „navigace domů“ nebo „zavolat do kanceláře“.

Systém MBUX – Mercedes-Benz User Experience je jedinečný svou schopností učit se díky umělé inteligenci. Například u předvídavých funkcí MBUX předjímá další přání uživatele, pokud si to přeje. Kdo například v úterý cestou domů často telefonuje s určitou osobou, tomu je tento den v týdnu na displeji navrženo jeho telefonní číslo. Kdo pravidelně v určitou dobu naladí zpravodajskou rozhlasovou stanici, tomu je v tuto dobu rovněž nabídnuta.

K dispozici je také nová generace barevného průhledového displeje, která stanovuje nová měřítka rozlišením 720 x 240 pixelů a delší projekční vzdálenosti.

2020-mercedes-benz-gls- (44)

Pohon: všechny zážehové motory mají integrovaný generátor s funkcí spouštěče a EQ Boost

Vysoké ambice nového modelu Mercedes-Benz GLS jsou patrné také z palety motorů. Výkonné šestiválce a osmiválce poskytují náležitý komfort a suverénní výkony, které ladí s charakterem tohoto luxusního automobilu.

Krátce po uvedení na trh oslaví v modelu GLS 580 4MATIC světovou premiéru nový, elektrifikovaný zážehový motor V8 s 48V elektrickou sítí a integrovaným generátorem s funkcí spouštěče. Dosahuje nejvyššího výkonu 360 kW/489 koní a poskytuje maximální točivý moment 700 Nm. Krátkodobě lze prostřednictvím funkce EQ Boost obdržet dalších 250 Nm točivého momentu a 16 kW/22 koní výkonu. Integrovaný generátor s funkcí spouštěče (ISG) zajišťuje funkce hybridního pohonu, jako je EQ Boost nebo rekuperace, a umožňuje úspory spotřeby paliva, které byly doposud vyhrazeny vysokonapěťové hybridní technice.

Díky ISG postrádá motor na čelní straně řemenový pohon vedlejších agregátů, což zkracuje jeho délku. Úzká konstrukce řadového motoru vytváří společně s prostorově oddělenými stranami sání a výfuku prostor pro umístění systému dodatečného čištění výfukových plynů v blízkosti motoru. Elektrická síť s napětím 48 V napájí velké spotřebiče, jako je čerpadlo chladicí kapaliny nebo kompresor klimatizace, ale také integrovaný generátor s funkcí spouštěče, který zároveň dodává elektrickou energii do akumulátorů prostřednictvím velmi účinné rekuperace kinetické energie.

Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC, elektrifikovaný řadový šestiválec s 48V technikou, bude nabízen mimo EU. Jeho nejvyšší výkon je 270 kW/367 koní a maximální točivý moment 500 Nm. Krátkodobě dodá EQ Boost dalších 250 Nm točivého momentu a 16 kW/22 koní výkonu.

Vznětové motory: šestiválce pro Evropu, Rusko a další trhy

Obě verze modelu GLS s pohonem na naftu jsou poháněny vznětovým motorem OM 656, řadovým šestiválcem z aktuální rodiny motorů. V závislosti na příslušném uvedení na trh budou k dispozici dva výkonové stupně, GLS 350 d 4MATIC s nejvyšším výkonem 210 kW/286 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm a GLS 400 d 4MATIC s nejvyšším výkonem 243 kW/330 koní a maximálním točivým momentem 700 Nm. Obě verze výkonného motoru splňují i v náročných jízdních situacích a podmínkách metodiky RDE již nyní emisní normu Euro 6d (RDE/Real Driving Emissions stupeň 2), která bude pro nové typy závazná až od 1. ledna 2020 a o rok později pro všechna vozidla.

Plnění přísné normy umožňuje mimo jiné dodatečný katalyzátor pro selektivní katalytickou redukci (SCR) se zásobníkovým katalyzátorem pro blokování amoniaku (ASC) v hnacím řetězci modelu GLS. Toto řešení umožňuje ještě preciznější dávkování redukčního prostředku AdBlue v závislosti na individuální jízdní situaci, protože případný přebytek amoniaku je odbouráván ve druhém katalyzátoru SCR. Zásoba AdBlue činí 31,6 litru. Jeho doplňování je stejně jako dosud možné komfortně prostřednictvím samostatného plnicího hrdla pod víčkem palivové nádrže.

2020-mercedes-benz-gls- (12)

Pohon všech kol 4MATIC: agilní na silnici, suverénní v terénu

Ve všech variantách nového modelu GLS přenáší hnací sílu samočinná převodovka 9G-TRONIC. Široký rozsah převodů výrazně snižuje otáčky a je rozhodujícím faktorem pro zvýšení hospodárnosti a jízdního komfortu. Rovněž standardně se dodává rozdělovací převodovka s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou.

Točivý moment tak může být mezi nápravy rozdělován variabilně v rozsahu od 0 do 100 procent (Torque on Demand).

Rovněž nová je rozdělovací převodovka, dodávaná na přání, která je koncipována specificky pro vynikající jízdní vlastnosti i mimo silnice. Kromě elektronicky řízené vícelamelové spojky s funkcí „Torque on Demand“ je navíc vybavena redukčním převodem pro jízdu v terénu.

Obě kompletně síťově propojené rozdělovací převodovky s funkcí „Torque on Demand“ umožňují přitom i na silnicích další zvýšení jízdní bezpečnosti a agility především při průjezdu zatáčkou díky cílenému ovlivňování otáčení vozidla kolem svislé osy směrem k přetáčivému nebo nedotáčivému chování.

Asistenční systémy: ještě lepší podpora

Nové GLS disponuje nejnovější generací asistenčních systémů Mercedes-Benz, které na základě vzájemné spolupráce ještě lépe podporují řidiče. Tím se podařilo znovu zvýšit úroveň aktivní bezpečnosti.

Je-li zapnutý aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC s funkcí přizpůsobování rychlosti jízdy projížděné trase, dokáže nové GLS rozpoznat dopravní zácpy nebo popojíždějící kolony a reagovat na ně díky zpravodajství LiveTraffic ještě dřív, než tato dopravní omezení zaznamená samotný řidič. Je-li například na dálnici rozpoznána dopravní zácpa (a řidič aktivně nezvolí jinou akci), sníží DISTRONIC preventivně rychlost jízdy na cca 100 km/h.

Novou součástí paketu asistenčních systémů Plus je aktivní asistent pro jízdu v dopravní koloně, který dokáže v popojíždějící koloně na dálnici s vyznačenými jízdními pruhy dalekosáhle převzít udržování vozidla v jízdním pruhu a bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla do cca 60 km/h. Systém automaticky zajistí pokračování v jízdě, pokud doba stání nepřesáhne jednu minutu. Za úsekem s dopravním omezením GLS znovu zrychlí na rychlost jízdy, nastavenou v aktivním adaptivním tempomatu DISTRONIC, a přizpůsobuje ji aktuálním podmínkám v jednotlivých úsecích projížděné trasy. Pokud dopravní značky stanovují něco jiného, než co je uloženo v paměti systému, přizpůsobí se vůz automaticky například dopravní značkou stanovenému omezení rychlosti jízdy.

V Evropě bude pro GLS na přání nabízen asistent pro manévrování s přívěsem, který méně zkušeným řidičům usnadní couvání s přívěsem a řidiče, disponující bohatými zkušenostmi s řízením soupravy s přívěsem, navíc potěší komfortnějším manévrováním s velmi dlouhým přívěsem.

2020-mercedes-benz-gls- (30)

Podvozek: vzduchové odpružení AIRMATIC ve standardní výbavě

Model GLS je standardně vybaven zdokonaleným systémem vzduchového odpružení AIRMATIC s adaptivními tlumiči Plus. Řídicí jednotka přizpůsobuje na základě velmi komplexních údajů od senzorů a složitých algoritmů charakteristiku tlumičů v reálném čase stavu vozovky a jízdní situaci. Veškeré komponenty byly oproti předchozí generaci zdokonaleny a uložení závěsů kol zdokonaleno, aby bylo dosaženo co nejvyšší úrovně komfortu. Vzduchové odpružení kromě toho udržuje stejnou světlou výšku bez ohledu na zatížení.

Funkce pro mycí linku: připraven na očistu

Novým, standardním prvkem výbavy je funkce pro mycí linku, která je právě u tak velkého vozidla, jako je GLS, velmi užitečná. Po aktivaci této funkce je odpružení uvedeno do nejvyšší polohy, přičemž se díky geometrii náprav zmenší rozchod kol. Tím se usnadní vjezd do mycí linky a odstranění případných nečistot z podběhů kol po jízdě v terénu. Další funkce jsou následující:

  • Sklopení vnějších zpětných zrcátek.
  • Uzavření bočních oken a střešního okna.
  • Informace ze senzoru deště nejsou zohledňovány a stěrače zůstanou v mycí lince vypnuty.
  • Klimatizace se přepne do režimu recirkulace a po osmi sekundách se zobrazí čelní náhled z prostorového kamerového systému, který usnadní vjezd do mycí linky.
  • Po výjezdu z mycí linky se tato nastavení automaticky deaktivují, jakmile rychlost jízdy překročí 20 km/h.

Mimořádně inteligentní podvozek: E-ACTIVE BODY CONTROL

Ještě více jízdního komfortu a agility i nové funkce, například vyprošťovací mód, nabízí na přání dodávaný podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL, který je kombinován s nově vyvinutým vzduchovým odpružením AIRMATIC. Jako aktuálně jediný systém na trhu dokáže měnit tlumicí a pružicí síly individuálně u každého kola. Tímto způsobem jsou potlačovány podélné, příčné i svislé pohyby karoserie. E-ACTIVE BODY CONTROL umožňuje společně se systémem ROAD SURFACE SCAN a funkcí naklánění do zatáčky CURVE naprosto výjimečnou úroveň komfortu, a potvrzuje tak ambice značky Mercedes-Benz vyrábět nejinteligentnější podvozek pro SUV na světě.

E-ACTIVE BODY CONTROL pracuje s napětím 48 V a je k dispozici jako výbava přání. Na nekvalitních silnicích dokáže systém dokonce vyrábět rekuperací elektrickou energii, čímž se snížila spotřeba elektrické energie v porovnání s předchozím systémem ve Třídě S přibližně na polovinu. Hydropneumatický systém vytváří dynamické síly, které převyšují síly vzduchových pružin a aktivně poskytují oporu karoserii vozidla, přičemž tlumí její pohyby, např. při podélném a příčném zrychlení nebo při jízdě na nerovném povrchu.

Mezi funkce pro jízdu v terénu patří vyprošťovací mód. Pokud GLS uvízne například v písečné duně, usnadní tato funkce v mnoha situacích vyproštění vozidla. Je-li to možné, dojde vícekrát za sebou automaticky ke zvýšení a snížení světlé výšky. Tím se změní tlak kol na povrch a zlepší trakce – GLS se „vyhoupáním“ vyprostí. Další funkcí pro provoz v terénu je nastavení světlé výšky na jednotlivých kolech prostřednictvím dotykového multimediálního displeje. Řidič tak může optimalizovat postavení vozidla, které má například jedno kolo v příkopě nebo dosáhlo úplného propružení kola. Tím se zlepší kontakt kol s vozovkou i jejich trakce.

E-ACTIVE BODY CONTROL v modelu GLS kromě toho disponuje funkcí naklánění do zatáček CURVE. GLS se přitom v zatáčce nakloní podobně jako motocykl. Systém pracuje třístupňově a umožňuje průjezd zatáčkou téměř bez působení příčných sil. Je-li model GLS vybaven víceúčelovou stereokamerou, může mít také funkci ROAD SURFACE SCAN. Kamera nepřetržitě snímá povrch vozovky, aby podvozek mohl reagovat na nerovnosti ještě dřív, než dojde k jejich kontaktu s koly. GLS tak zvyšuje jízdní komfort na dosud nevídanou úroveň.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru