Nový Ford Mustang byl představen už v polovině září, Ford nám sdělil všechno možné, ale technické údaje motorů nikoliv. To se teď mění a my víme, že nová generace bude o skoro čtyři desítky koní výkonnější než ta odcházející. A co dalšího automobilka prozradila?
Nová generace nejlegendárnějšího amerického muscle caru bude mít pod kapotou 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost a pětilitrový atmosférický osmiválec Coyote V8. Zatímco čtyřválec v Evropě dostupný nebude, tak osmiválec ano. Poháněna budou zadní kola a na výběr bude manuální šestistupňová nebo automatická desetistupňová převodovka.
Ačkoliv se oficiálně čtyřválec v Evropě prodávat nebude, dost pravděpodobně se sem v rámci šedých importů nějaké kusy dostanou. Jde o nový motor, který s tím v aktuální generaci Mustangu, nemá nic společného. Má jiný zdvih i vrtání válců. Řidiči nabídne 235 kW/319koní a 474 Nm, což je mezigeneračně o 4kW/5 koní více.
Zajímavější ale bude verze GT s osmiválcem Coyote. Pod kapotou je čtvrtá generace motoru Coyote V8, která dostala pro nový Mustang poměrně velké změny. Nový motor je o 22 kW/30 koní a 7 Nm výkonnější než ta předchozí, nově se totiž může pochlubit 358 kW/487 koňmi a točivým momentem 562 Nm. Pokud si připlatíte za sportovní výfukové potrubí s aktivními klapkami, poskočí výkon dokonce na 362 kW/493 koní a točivý moment na 566 Nm.
Nebude to ale zdaleka nejvýkonnější verze v nabídce, protože pro novou generaci Mustangu chystá Ford i verzi Dark Horse, kterou ladilo oddělení Ford Performance. Pod kapotou má stejný osmiválec jako verze GT, ale dostal kované vnitřnosti, jiný klikový hřídel i vačkové hřídele. Výsledkem je vyšší odolnost motoru a schopnost točit až 7500 otáček za minutu. Na zadní kola tak půjde 373 kW/507 koní a 566 Nm.
Nová generace Fordu Mustang dorazí do České republiky v létě příštího roku.