Vsadíme se, že ještě před pár lety si výrobci super aut, jakým je i Ferrari, mysleli, že nic lepšího než jejich produkty není. Jenomže rozmach profesionální tuningu se nevyhýbá ani těmto výrobcům a je to dobře. Právě díky profesionálním úpravcům jsme se dočkali velmi zajímavých a hlavně super výkonných aut a jedním z nich je i Ferrari F8 Tributo od Novitecu.
Německý úpravce se na už z výroby velmi výkonná auta specializuje, svou práci ukázal na modelech značek Lamborghini nebo právě Ferrari, jak je tomu i v tomto případě. A jak už to v případě právě této německé tuningové firmy bývá, nejde o žádnou zběsilost. Celá úprava je designově decentní a je zaměřena spíše na výkon.
O pohon F8 Tribute se stará přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Už v sériovém naladění jde o auto, které není radno podceňovat. Vždyť jeho výkon je 720 koní a točivý moment 770 Nm. Ovšem Novitec přehrál mapy řídící jednotky motoru, přidal nový výfukový systém a výsledkem je výkon 802 koní a točivý moment 898 Nm. Toto zvýšení výkonu s sebou nese také zlepšení zrychlení z 0 na 100 km/h, na které nově stačí jen 2,6 sekundy (sériová verze potřebuje 2,9 sekundy). Nejvyšší rychlost pak je omezena na 340 km/h.
Novitec lehce poupravil také exteriér a interiér auta. Karoserie dostala nový bodykit, který je z karbonu a na přání zákazníka může být tento materiál přiznán, jen nalakován bezbarvým lakem s vysokým leskem. K tomu Novitec dodává kola od Vossen Wheels, přičemž vpředu jsou 21palcová, vzadu 22palcová. Nechybí ani o asi 3,5 milimetru snížený podvozek.
Novitec ale tvrdí, že právě u tohoto modelu je připraven plnit jakákoliv zákaznická přání a specifika. Je schopen dodat jiný podvozek, ještě lepší výfuk, ale i několik druhů materiálů do interiéru – od látky, přes nejjemnější kůži až po Alcantaru. Záleží jen na peněžence klienta, přičemž ceny úprav Novitec neprozradil.