Automobilka Porsche postavila na základech sériového modelu 911 GT3 RS zákaznický závodní vůz pro světovou sérii GT3, automobil nese označení 911 GT3 R. Při vývoji závodní 911 s výkonem více než 368 kW/500 koní se konstruktéři zaměřili především na nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost, stejně jako na snížení servisních nákladů a cen náhradních dílů.

Od svého sériového příbuzného si 911 GT3 R vypůjčila typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Systematickým snižováním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům povedlo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu. Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.

Porsche 911 GT3 R pohání moderní čtyřlitrový plochý šestiválec, z velké části shodný s motorem, který se nachází za zadní nápravou vysoce výkonného produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stejně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí podstatně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je na 310 mm široké zadní pneumatiky přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí páček umístěných na volantu.

Také aerodynamika 911 GT3 R čerpá z předlohy v silničním modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aerodynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čtyřicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od svého většího bratra, modelu 911 RSR, si GT3 R vypůjčilo koncept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Macháček si o jedno místo polepšil. Casale hořel, hasil, ale chce dál bojovat

Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R. Díky zvýšené tuhosti a citlivějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro náročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápravě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průměru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.

Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky. Objem zesílené palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 litrů paliva, přičemž hrdlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.

Nové Porsche 911 GT3 R lze již nyní objednat za cenu 429 000 eur bez DPH. Majitelům budou vozy dodávány od prosince 2015.

Technické údaje Porsche 911 GT3 R (991):

  • Jednomístný zákaznický závodní speciál, vycházející z Porsche 911 GT3 RS
  • Motor
    Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
    Objem: 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
    Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (restriktor)
    Čtyřventilová technika
    Přímé vstřikování paliva
    Mazání se suchou skříní
  • Převodovka
    Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
    Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
    Pneumatické řazení (páčkami pod volantem)
  • Karoserie
    Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí
    Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení, podle stanov FIA, odstavec J
    Odnímatelný únikový poklop ve střeše
    Odlehčené díly karoserie:Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uhlíkových kompozitů (karbonu)
    Skla vyrobená z polykarbonátu
    Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
    Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla a v souladu se stanovami FIA
    Vzduchový systém zvedání (čtyři hevery v podvozku)
  • Podvozek
    Přední zavěšení: McPherson, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
    Náboje kol s centrální maticí
    Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
    Elektricko-hydraulický posilovač řízení
    Zadní náprava: Víceprvkové zadní zavěšení, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
    Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
    Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Brzdový systém
    Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdného účinku pro přední a zadní nápravu
    Přední náprava: Závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny
    Vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 380 mm
    Zadní náprava: Závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny
    Vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 372 mm
  • Kola/Pneumatiky
    Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, offset 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumatiky 300/710-18
  • Elektronika
    Řídicí jednotka COSWORTH IPS32
    Závodní ABS
    Kontrola trakce
  • Hmotnost/Rozměry
    Celková hmotnost: cca 1220 kg (v závislosti na předpisech)
    Celková délka: 4604 mm
    Rozchod kol přední nápravy: 1975 mm
    Rozchod kol zadní nápravy: 2002 mm
    Rozvor náprav: 2463 mm
  • Cena:
    429 000 eur bez DPH

Přidat komentář