audi-a6-avant-e-hybrid-quattro-a-audi-a6-limuzina-e-hybrid-quattro

Nové Audi A6 e-hybrid se představuje. Nově s větší baterií, pohonem quattro a elektrickým dojezdem přes 100 km

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Audi - 6. 5. 2025


Audi rozšiřuje portfolio nové modelové řady Audi A6 o dva plug-in hybridní modely, které snoubí maximální hospodárnost s vysokou úrovní komfortu a vynikajícími sportovními výkony. Zákazníci mohou jak model A6 Avant e-hybrid quattro, tak A6 Limuzína e‑hybrid quattro objednávat ve dvou výkonových stupních: s nejvyšším celkovým výkonem 220 kW nebo 270 kW. Nová generace vysokonapěťové sady akumulátorů pro plug-in hybridní verze má v porovnání s předchozím modelem o 45 procent vyšší kapacitu. Pro elektrickou jízdu je tak k dispozici 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh).

Nové plug-in hybridní modely nabízejí ještě více flexibility a hospodárnosti, protože kombinují to nejlepší z elektrické jízdy s výhodami spalovacího motoru. Zákazníci mají na výběr karosářské verze Avant a Limuzína, jejichž vzhled vyvolává dojem síly a prestiže díky dlouhému rozvoru náprav, protažené kapotě motoru a širokému rozchodu kol. Zatímco A6 Limuzína e-hybrid quattro s elegantním obloukem nad bočními okny působí mimořádně elegantně, zdůrazňuje Avant svou dynamickou stránku příkřejší zádí, aerodynamickými kryty na krajích a střešním spoilerem. Oběma modelům dodávají silný charakter výrazné zadní svítilny, široký světelný pás a vysoko umístěné kruhy Audi.

Nové modely A6 Avant e-hybrid quattro a A6 Limuzína e-hybrid quattro jsou k dispozici ve dvou výkonových stupních. Jejich pohon zajišťuje motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW/252 koní a elektromotor, který dosahuje výkonu až 105 kW. Avant a Limuzína ve verzi s nejvyšším výkonem 270 kW a maximálním točivým momentem 500 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy.

Verze s nejvyšším výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 450 Nm zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy. Všechny varianty dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Srdcem plug-in hybridní technologie je nová vysokonapěťová sada akumulátorů. Značka Audi zvýšila její kapacitu v porovnání s předchůdcem o 45 procent na 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh). Jak Avant, tak Limuzína mohou díky tomu ujet na jedno nabití více než 100 kilometrů čistě na elektřinu. Maximální nabíjecí výkon střídavým proudem dosahuje nyní 11 kW. Nabíjení kompletně vybité sady akumulátorů na 100 procent trvá pouhých 2,5 hodiny.

Výrazně zvýšen byl rovněž rekuperační výkon. Intenzitu rekuperace při zpomalování lze ve třech stupních nastavovat v režimu čistě elektrického pohonu páčkami na volantu. Nové modely A6 e-hybrid zásadně jezdí co nejdéle na elektřinu, aby bylo dostupné nabití sady akumulátorů kompletně využito až do cíle. Jsou-li aktivní příslušná nastavení, využívá vozidlo rekuperaci samočinně. Parametrem pro tuto funkci jsou údaje o trase v navigačním systému. Nové modely A6 e-hybrid quattro mohou automaticky získávat zpět kinetickou energii i bez aktivního navigování do cíle.

Řídicí jednotka hybridního systému je v nových modelech koncipována pro maximální hospodárnost, flexibilitu a komfort a na základě těchto hledisek automaticky vybírá optimální provozní strategii. K dispozici jsou dva provozní režimy: „EV“ a „Hybrid“. V režimu EV jezdí plug-in hybridní modely důsledně elektricky. Při jízdě v hybridním režimu udržuje řídicí jednotka hybridního systému v případě potřeby stav nabití na konstantní úrovni, aby bylo pro pozdější elektrickou jízdu, například ve městě, zachováno dostatečné množství elektrické energie. Kromě automatického hybridního režimu si lze nyní poprvé individuálně nastavit požadovaný stav nabití pomocí posuvníku.

Zásadní podíl na zážitcích z dynamické jízdy má elektrifikovaná dvouspojková převodovka ve spojení s pohonem všech kol quattro ultra a sériově dodávaným řízením všech kol, které v nízkých rychlostech zvyšuje obratnost a ve vyšších rychlostech propůjčuje vozu ještě větší stabilitu. K mimořádnému jízdnímu komfortu přispívají rovněž účinnější těsnění oken a optimalizovaná těsnění dveří. Tato opatření vylepšují protihlukovou izolaci až o 30 procent, a zajišťují tak v porovnání s předchůdcem ještě příjemnější akustické vlastnosti.

A6 Limuzína e-hybrid quattro ve variantě s nejvyšším celkovým výkonem 220 kW stojí v České republice od 1 707 900 Kč včetně DPH. Ceny modelu A6 Avant e-hybrid quattro začínají od 1 774 900 Kč. Limuzínu s výkonem 270 kW lze pořídit za ceny od 1 934 900 Kč včetně DPH, v případě karosářské verze Avant je v ceníku uvedena částka 2 001 900 Kč. Obě vrcholné verze mají přitom mimořádně sportovní sériovou výbavu, která kromě vnější a vnitřní výbavy S line zahrnuje také sportovní podvozek, větší kola a červené brzdové třmeny. Součástí pro český trh je také výbavový paket Tech a prodloužená tovární záruka 4 roky / 120 000 kilometrů. Nové modely e-hybrid mohou zákazníci v České republice objednávat od 8. května 2025. Uvedení na trh je plánováno na léto.

Na následujících řádcích naleznete podrobné informace o modelech Audi A6 e-hybrid quattro.

2025-Audi-A6-Avant-e-hybrid-quattro-1

Řízení všech kol sériově; sportovní výbava vrcholných verzí

Zážitky ze sportovní a současně komfortní jízdy v plug-in hybridních modelech A6 zajišťuje elektrifikovaná dvouspojková převodovka ve spojení s pohonem všech kol quattro ultra. Kromě toho k nim přispívá také řízení všech kol, které je sériovou výbavou všech variant A6 e-hybrid. Tento systém nabízí dynamickou ovladatelnost a vysoký komfort. Při rychlosti jízdy až 60 km/h natáčí řízení všech kol zadní kola až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Tím se zmenšuje průměr otáčení a řízení vozu v městském provozu a ostrých zatáčkách je agilnější. Při střední a vyšší rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena ve stejném směru, což umožňuje stabilní a ještě preciznější jízdní vlastnosti.

Varianty s nejvyšším celkovým výkonem 270 kW a sériovou vnější výbavou S line se prezentují mimořádně sportovním vzhledem. Černá maska chladiče Singleframe s větší strukturou mřížky a dvoudílné otvory pro přívod vzduchu na přídi se vyznačují mnohem výraznějším designem. Otvory pro přívod vzduchu a lišta kolem sportovně tvarovaného difuzoru mají barvu antracitu s povrchovou úpravou se vzhledem matného chromu. Dynamický vzhled je doplněn sportovním podvozkem s tužší charakteristikou pružin a tlumičů, díky němuž má A6 e-hybrid o 20 milimetrů nižší světlou výšku než v případě standardního podvozku. Součástí výbavy jsou rovněž větší, 19“ kola a červené brzdové třmeny. V interiéru poskytují sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři ještě lepší oporu tělu v příčném směru při průjezdu zatáčkou a kůží obšitý sportovní volant s tříramenným designem skvěle padne do rukou.

Všechny plug-in hybridní verze modelu A6 jsou kromě toho vybaveny třízónovou automatickou klimatizací, která umožňuje automatickou regulaci teploty a přívodu vzduchu individuálně pro stranu řidiče, spolujezdce vpředu a zadní sedadla.

Vysoký jízdní komfort díky vylepšeným aeroakustickým vlastnostem

K vysoké úrovni jízdního komfortu přispívají kromě toho také vylepšené celkové akustické vlastnosti včetně aeroakustiky. Zvuková izolace interiéru byla v porovnání s předchůdcem vylepšena až o 30 procent. Příjemnější akustické prostředí uvnitř vozu vytvářejí účinnější těsnění oken a optimalizovaná těsnění dveří. U verze Limuzína výrazně minimalizuje aerodynamickou hlučnost dodatečné těsnění spár zadního výklopného víka. Na přání jsou nyní dodávána akustická skla pro boční okna nejen předních, ale i zadních dveří. Nově vyvinutá ložiska motoru a převodovky zvyšují vibrační komfort v prostředí s nižší intenzitou hluku. Konstruktéři navíc optimalizovali tvar ozubení na ozubených kolech v převodovce S tronic, což prospělo jejím akustickým vlastnostem. Kromě toho disponují všechny pneumatiky pro kola s průměrem ráfku od 19 palců prvky pro pohlcování hluku. Tyto prstence z pěnového materiálu na vnitřní straně pneumatiky minimalizují vibrace vzduchu v pneumatice, a tím mají pozitivní vliv na zvukovou kulisu uvnitř vozidla.

2025-Audi-A6-Avant-e-hybrid-quattro-2

Inteligentní systém řízení pohonu zvyšuje hospodárnost

Řídicí jednotka hybridního pohonu nových plug-in hybridních modelů automaticky vybírá optimální provozní strategii. Elektrický pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety, který dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW. Elektromotor je uložen ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic.

Již mírně nad úrovní volnoběžných otáček je k dispozici maximální celkový točivý moment hybridního systému – pozoruhodných 500 Nm ve variantě s výkonem 270 kW a 450 Nm ve variantě s výkonem 220 kW. V plug-in hybridních verzích modelové řady A6 nalézá uplatnění nově vyvinutá výkonová elektronika (pulzní měnič). Pulzní měnič je menší, lehčí a účinnější, a díky tomu snižuje spotřebu elektrické energie. Dokonce i spotřeba v hybridním režimu je proto nižší.

Zásadní zvýšení kapacity sady akumulátorů a hustoty energie

Značka Audi zvýšila kapacitu nové vysokonapěťové sady akumulátorů uložené v zadní části vozu v porovnání s předchozím modelem o 45 procent na 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh). Navzdory výrazně větší kapacitě zabírá celý zásobník elektrické energie jen nepatrně větší prostor. Vysokonapěťová akumulátorová baterie má vnější rozměry 992 x 996 x 177 milimetrů. Vzhledem ke zdokonalené a výrazně optimalizované souhře mezi mechanickými třecími brzdami a zpětným získáváním kinetické energie prostřednictvím elektromotoru se kromě toho zvýšil rekuperační výkon, který lze individuálně ovlivňovat.

Akumulátorové články jsou v zájmu minimalizace potřebného montážního prostoru uspořádány v jedné úrovni a uloženy v zadní části vozu. Kompletní deformační struktura pro případ nárazu je integrována do schránky akumulátorové baterie. Do každého prizmatického článku lze uložit o 46 procent více energie než do článků, které byly dosud používány ve vozech s nízkou podlahou v segmentu C. Každý článek má kapacitu 70 Ah. Chemické složení 102 akumulátorových článků umožňuje vyšší hustotu energie. Články jsou sdruženy po 17 do šesti skupin. Co se uspořádání akumulátorových článků týká, používá Audi nový koncept „cell-to-pack“, který nalezl poprvé uplatnění v plug-in hybridních verzích modelové řady A5. To znamená, že místo samostatných modulů akumulátorových článků jsou články integrovány lepením přímo do schránky akumulátorové baterie. Vyšší hustota montáže zvyšuje kapacitu a hustotu energie vysokonapěťového systému navzdory jeho menším rozměrům. Díky technicky zdokonalenému chemickému složení akumulátorových článků jsou i při nízkém stavu nabití a nízkých venkovních teplotách k dispozici vyšší elektrické výkony než v předchozí generaci.

2025-Audi-A6-Avant-e-hybrid-quattro-3

Maximální možný nabíjecí výkon se střídavým proudem byl zvýšen z dvoufázových 7,4 kW na třífázových 11 kW – v závislosti na příslušné infrastruktuře. Vyšší nabíjecí výkon zkrátil dobu nabíjení vysokonapěťové sady akumulátorů z 0 na 100 procent na pouhých 2,5 hodiny. Nabíjecí kabel (Mode 3, zásuvka typu 2) pro komfortní nabíjení doma i na cestách je součástí sériové výbavy. Nabíjecí služba Audi charging poskytuje na přání přístup k mnoha nabíjecím přípojkám se střídavým proudem v 29 evropských zemích.

Intenzivnější získávání kinetické energie při zpomalování a brzdění

V porovnání s předchozími modely zvýšila značka Audi v novém modelu Audi A6 e-hybrid quattro výrazně rekuperační výkon. Pro hospodárnost plug-in hybridního pohonu jsou rozhodující fáze, v nichž řidič uvolní pedál plynu. V takových situacích je rekuperace regulována v závislosti na zvoleném provozním režimu prostřednictvím příslušně definovaného zpomalení. V MMI si lze navíc nastavit automatickou rekuperaci v provozních režimech D a M. Vůz pak mění rekuperaci samočinně. Parametrem jsou přitom údaje o průběhu trasy z navigačního systému, například klesání, poloměry zatáček, hranice obcí či omezení rychlosti jízdy. Dalším významným faktorem jsou vpředu jedoucí vozidla. Při zvolené automatické rekuperaci jsou predikce prediktivního asistenta pro hospodárnou jízdu PEA (Predictive Efficiency Assistant) využívány také funkcí rekuperace při zpomalování. Nový model A6 e-hybrid quattro dokáže využívat automatickou rekuperaci i bez aktivního navigování do cíle.

Ve fázích zpomalování při sešlápnutém pedálu brzdy, může rekuperační výkon při ukládání elektrické energie do vysokonapěťové sady akumulátorů v plug-in hybridních modelech A6 dosahovat až 88 kW. Elektromotor ve funkci generátoru zajistí více než 90 procent veškerých zpomalení. Systém integrované regulace brzdové soustavy (iBRS) hladce kombinuje brzdění rekuperací a třecími brzdami, čímž zajišťuje plynulý průběh zpomalení a nejlepší možnou rekuperaci. Hydraulicky ovládané třecí brzdy se přitom připojují až při intenzivnějším brzdění.

Nastavitelná intenzita rekuperace páčkami na volantu

Díky nové elektronické architektuře E3, používané v rámci platformy PPC (Premium Platform Combustion) pro prémiové automobily poháněné spalovacím motorem, lze podobně jako ve zcela elektrických modelech nastavovat páčkami na volantu intenzitu rekuperace při zpomalování v režimu jízdy na elektřinu (režim EV) ve třech stupních. Řidič si vybírá stupeň elektrického brzdění, a tím i rekuperace, levou páčkou (minus). Pravou páčkou (plus) lze intenzitu rekuperace snížit. Tímto způsobem lze například před zatáčkou nastavit páčkou intenzivnější zpomalení. Na nulový stupeň se plug-in hybridní vůz pohybuje setrvačností bez dodatečného brzdného momentu, jakmile řidič uvolní pedál plynu. V tomto nastavení je kinetická energie získávána zpět pouze při použití brzd.

2025-Audi-A6-Limuzina-e-hybrid-quattro-1

Inteligentní provozní strategie pro maximální hospodárnost

V nových plug-in hybridních verzích modelové řady A6 jsou k dispozici dva provozní režimy: „EV“ a „Hybrid“. V režimu EV jezdí plug-in hybridní modely důsledně elektricky. Spalovací motor se připojuje pouze v následujících situacích: Záměrná deaktivace na ovládací liště pod panoramatickým displejem nebo prostřednictvím MMI, v provozním režimu S, výběrem jízdního režimu v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select nebo při spuštění navigace do cíle s aktivovaným hybridním asistentem. Je-li v navigačním systému aktivní navigování do cíle, zohledňuje hybridní asistent při výběru druhu pohonu údaje o průběhu trasy. Spalovací motor se připojí také při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu. V této situaci zůstává režim EV deaktivován, dokud nepřekročí uvolňovaný pedál plynu hranici aktivace, resp. deaktivace spínače „kickdown“. Pokud žádná z uvedených situací nenastane, používají nové plug-in hybridní modely vysokonapěťovou sadu akumulátorů v režimu EV až do jejího kompletního vybití.

Posuvník, kterým lze v MMI nastavit požadovaný stav nabití vysokonapěťové akumulátorové baterie v režimu Hybrid, není možné v režimu EV ovládat, protože veškerá elektrická energie uložená v sadě akumulátorů bude kompletně využita. V režimu EV je nejvyšší rychlost omezena na 140 km/h. Spuštění plug-in hybridních modelů probíhá buď v režimu EV, nebo v režimu Hybrid. Při dalším spuštění zůstává vždy zachován režim nastavený při předchozí jízdě.

Při jízdě v režimu Hybrid zachovává řídicí jednotka hybridního systému stav nabití v případě potřeby na konstantní úrovni, aby se ušetřil dostatek elektrické energie pro pozdější použití, například pro elektrickou jízdu ve městě. A6 Limuzína e-hybrid quattro ujede podle metodiky WLTP v jízdním cyklu EAER City čistě na elektřinu až 111 km. Režim Hybrid je z hlediska spotřeby s optimální účinností nejhospodárnějším jízdním režimem jak na krátkých, tak na dlouhých trasách. V závislosti na jízdní situaci, resp. řidičem požadovaném výkonu rozhoduje provozní strategie, zda má vůz jet elektricky, nebo hybridně, aby byla jízda co nejhospodárnější. Ve městě upřednostňují plug-in hybridní modely A6 elektrický pohon. Ve vyšších rychlostech se zvyšuje podíl hybridního pohonu. Při aktivní navigaci do cíle bere provozní strategie v úvahu plánovanou trasu. Provozní strategie pak automaticky vybere nejlepší možnou kombinaci zdrojů hnací síly pro požadovanou trasu. Vozidlo vypočte, na jakých úsecích trasy má jet elektricky, aby dosáhlo co nejnižší spotřeby. Elektrický pohon tak má přednost na úsecích s pravděpodobně nízkou rychlostí jízdy, například v obcích nebo dopravních kolonách. Při aktivovaném hybridním asistentovi a aktivní navigaci do cíle jsou případně odlišná nastavení, například požadovaný stav nabití, ignorována, aby byla zajištěna hospodárná provozní strategie.

Nad rámec automatického hybridního režimu si může řidič nyní poprvé posuvníkem individuálně nastavit požadovaný stav nabití. Uživatel si tímto způsobem přesně určí, jak vysoký má být stav nabití vysokonapěťové akumulátorové baterie. Kromě toho lze například před zahájením jízdy nastavit stav nabití tak, aby byl k dispozici dostatek elektrické energie pro elektrickou jízdu, pokud ji řidič plánuje využít v cílové obci nebo pokud není na trase možnost nabíjení.

2025-Audi-A6-Limuzina-e-hybrid-quattro-2

Požadovaný stav nabití v procentech lze nastavit v definovaných krocích na příslušné stupnici prostřednictvím posuvníku. Pokud je nastavený stav nabití nižší než aktuální, zajistí systém vybití vysokonapěťové sady akumulátorů na požadovanou hodnotu. Při shodě požadované a skutečné hodnoty pracuje převážně spalovací motor, aby byl stav nabití zachován. Pokud požadovaný stav nabití převyšuje aktuální hodnotu, je vozidlo poháněno spalovacím motorem a vysokonapěťová akumulátorová baterie nabíjena. Její nabíjení probíhá s ohledem na maximální hospodárnost a minimální dopady na životní prostředí. To znamená, že k nabíjení sady akumulátorů spalovacím motorem dochází pouze při rychlosti jízdy vyšší než 65 km/h – při pomalejší jízdě je stav nabití udržován. Tím dochází k maximalizaci hospodárnosti a současně je zajištěn vyšší podíl elektrického pohonu ve městě nebo v popojíždějící dopravě. Vysokonapěťovou akumulátorovou baterii lze tímto způsobem nabít až na 75 procent maximální kapacity. Tím je zajištěna nejvyšší možná účinnost nabíjení vysokonapěťové sady akumulátorů za jízdy. Zvýšení stavu nabití nad hranici 75 procent vyžaduje připojení k externí nabíječce se střídavým proudem.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru