test-skoda-superb-facelift-20-tdi-140-kw-4x4-dsg- (10)

Dnes SUV nahrazují tradiční modely, zpravidla kombíky a sedany, ale u Škody Superb by měla být situace jiná. I ve své chystané čtvrté generaci si ponechá karoserii liftback i kombi. A možná bude i RS. Tyto informace před nedávnem prozradil šéf značky Thomas Schäfer.

Přečtěte si také:  Škoda ve videu předvede zvuky svých závodních aut. Za jejich volantem při tom sedí Jan Kopecký

Nová generace Škody Superb není tak daleko, jak by se mohlo zdát. Třetí generace je na trhu od roku 2015 a v roce 2019 prošla modernizací. Zbrusu nový Superb se na trhu objeví už za dva roky. Vyrábět se bude společně s novou generací Volkswagenu Passat v továrně v Bratislavě na Slovensku, což před časem vyvolalo poměrně velké vášně.

I ve čtvrté generaci si Škoda Superb ponechá obě karosářské varianty, ale Volkswagen Passat přijede pouze jako kombík. Využívat bude evoluci podvozkové platformy MQB, která by měla využít nové, lehčí a přesto pevnější materiály. Bude to potřeba, protože Superb bude muset být kvůli přísným evropským emisím limitům, jež začnou platit v roce 2025, výrazně elektrifikovaný.

Přečtěte si také:  Koronavirus změnil prodej aut. Dnes se objednávají přes mobil nebo kupují v supermarketech s potravinami

Plug-in hybrid se dá očekávat s naprostou jistotou, jiné je to ale s verzí RS. Tu šéf české značky Thomas Schäfer nakousl, ovšem nepotvrdil ji, ale ani nevyvrátil. Bude záležet na tom, „zda jej zákazníci budou chtít“. Po zkušenostech z modelů Kodiaq RS i Octavia RS by ale úspěch mít mohla. Automobilka si to s největší pravděpodobností otestuje na některém budoucím konceptu.

Přidat komentář