Dacia je oblíbená. Její modely se ve statistikách prodejnosti (nejen) v České republice umisťují vysoko. A aby tomu nebylo jinak, už na příští rok se chystá nová generace modelu Sandero.
Nová generace oblíbeného hatchbacku bude stát na nové podvozkové platformě koncernu Renault-Nissan, která dostala jméno CMF-B platform. Tu bude sdílet s aktuální, pátou generací modelu Renault Clio, druhou generací Capturu i druhou generací Nissanu Juke. Důvodem je hlavně nutnost splňovat přísné emisní limity, ale i nárazové testy.
Dacia ale na rozdíl od těchto svých konkurentů nedostane některé prvky výbavy, které dostanou tato auta. Čistě z důvodu toho, aby na sobě modely nijak výrazně „nekanibalizovaly“.
Test Dacia Sandero Stepway Techroad TCe 66 kW/90 k S&S (2019)
Vnější i vnitřní design dostane stejné designové prvky, které už má současný moderní Duster. Jde zejména o LED denní svícení, ale třeba i kompletní ovládání klimatizace – jak té automatické, tak i té manuální. Na palubní desce by měl být tentokrát o poměrně velký displej, který by měl čnít do prostoru nad palubní desku.
Podle francouzského magazínu L’Argus bude pod kapotou mnohem menší výběr motorů, než u Clia. Ty vrcholné tu pak nebudou vůbec. Ceník by měl obsahovat benzinové motory 1,0 SCe se 75 koňmi a 1,0 TCe se 100 koňmi. Ty by měla doplňovat nedávno oznámená verze na LPG, ale i naftový 1,5litrový motor dCi s výkonem 85 koní. Nejvýkonnější a velmi povedený motor 1.3 TCe bude vyhrazen pouze pro Renault. Mimochodem mělo by to být poprvé, co se v Dacii objeví i mild-hybridní pohon. Jeho zástupcem má atmosférický agregát 1,6 E-Tech se 103kW/140 koňmi) a 48V palubní sítí.
Auto bude představeno už příští rok. Spekuluje se o tom, jestli si výstavní premiéru odbyde na jaře v Ženevě nebo si automobilka počká až na podzim do Paříže.
.