Defekt pneumatiky během jízdy je něco, z čeho má většina řidičů oprávněný strach. Pokud se to totiž stane ve vyšší rychlosti, může být velký problém udržet auto na silnici. Jak to ale vypadá, když pneumatika praskne v extrémně vysoké rychlosti, konkrétně v 300 km/h?

Pokud se vám někdy něco podobného stalo, i když nám něco říká, že asi ne v tak vysoké rychlosti, pak víte, že správně a rychle zareagovat je umění. Přiložené video ukazuje, jak by taková reakce, samozřejmě za ideálních podmínek, mohla a vlastně i měla vypadat. Pneumatika explodovala na závodním Porsche 911 GT2 RS při jízdě po závodním okruhu v italské Monze.

Stalo se tak v zatáčce Variante del Rettifilo a to jen několik málo sekund poté, co pilot zajel svůj do té doby nejlepší čas. Je tedy jasné, že pneumatiky dostaly hodně zabrat a jejich teplota musela být opravdu extrémní. Pilot měl nakonec velké štěstí, že v místě, kde pneumatika praskla, bylo dost místa k tomu, aby bezpečně opustil trať.

I tak je ale vidět, že řidiče defekt nijak výrazně nerozhodil. Ano, je to profesionál, který i v nejvypjatějších chvílích umí udržet chladnou hlavu. A právě od takových bychom se měli učit. S chladnou hlavou vypadá i takový průšvih, jakým defekt bezpochyby je, vlastně docela snadno řešitelný…