Pravděpodobně poslední facelift legendárního GT-R generace R35 byl také jedním z nejvýraznějších. Poměrně výrazně bylo zapracováno na designu, ale ruku v ruce s tím také na aerodynamice a především interiéru vozu. Facelift přinesl také výrazně hezčí interiér. Jak se s tím popralo nejostřejší provedení Nismo?
V „malé jaderné elektrárně“ pod kapotou zůstalo vše při starém. Vidlicový šestiválec bi-turbo VR38DETT o objemu 3,8 l má výkon rovných 600 koní (442 kW), které jsou k dispozici při 6 800 otáčkách za minutu. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 652 Nm v rozmezí 3 600 až 5 600 otáček za minutu. A samozřejmě se nemění ani montáž, která probíhá striktně ručně a vždy pod dohledem jednoho technika. Zůstala také šestistupňová dvouspojková převodovka, která posílá tenhle masivní výkon na všechna čtyři kola.
Kde se však pracovalo výrazně, to byl podvozek. Inženýři vyladili tlumiče, stabilizátory i pera. Údajně se zvýšila také tuhost karoserie. Lehce upravený byl i systém nastavení šasi DampTronic, který dodává společnost Bilstein. To všechno by mělo mít za následek ještě agilnější chování a změnu směru.
Po designové stránce byl přepracován přední nárazník, díky němuž vůz dostal novou agresivnější příď. Tvarově je jinak řešený také karbonový splitter s velkými ploutvičkami na bocích. Původní žábry verze Nismo jsou pryč. Aerodynamika byla pozměněna za účelem efektivnějšího chlazení. Interiér se změnil stejně jako v případě civilních verzí. Nový je volant potažený Alcantarou. Výrazně byly redukována tlačítka v interiéru a to díky novému 8″ infotainmentu.
Modernizované Nismo by mělo být k dispozici v průběhu léta tohoto roku a zdá se, že modernizované 600koňové kladivo na okruhy má vážně co nabídnout. Díky bohu za taková auta… :)