Nejnovější články

esp-off

ESP v EU povinně!

Od 1.listopadu 2011 vstoupil v Evropské Unii v platnost nový zákon, ve kterém se praví, že všechny nově uvedené modely na trzích členských států EU musejí mít v základní výbavě systém ESP. Na auta uvedená na trh před tímto datem se zákon nevztahuje, takže „mají čas“ až do 1.listopadu 2014, kdy ESP bude povinné pro […]

ESP v EU povinně! Přečíst celý článek...

test-toyota-prius

Test Toyota Prius: Překvapení na baterky (2011)

Přiznám se, že jsem se na hybridy vždycky díval „skrz prsty.“ Říkal jsem si, že hybridy jsou jen marketinogý tah automobilek. Nechápal jsem lidi, kteří si hybridy kupují – navíc dobrovolně. Až dodnes. Pokusím se s vámi podělit o své pocity. Vnejší vzhled Priusu je hodně ovlivněn aerodynamikou. Součinitel odporu vzduchu je JEN 0,25! Díky

Test Toyota Prius: Překvapení na baterky (2011) Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor

Zážehový motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zažehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nižším kompresním tlakem. Nejvyšší výkon a točivý moment leží ve vyšších otáčkách. Chod je tichý a pravidelný. U zážehových motorů je velmi důležitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor Přečíst celý článek...

Nový Mercedes-Benz ML a Mercedes-Benz GL – testování na polygonu

Na Český trh v několika minulých měsících vstoupila modernizovaná třída ML a já jsem měl to štěstí ji společně s třídou GL vyzkoušet na polygonu Mercedesu v pražských Stodůlkách. V případě ML se jednalo o model s označením ML 350 BlueTEC 4MATIC. Ptáte se co se pod těmito zkratkami skrývá? Šlo o model se stálým pohonem

Nový Mercedes-Benz ML a Mercedes-Benz GL – testování na polygonu Přečíst celý článek...

Dacia Lodgy Glace

DACIA LODGY GLACE: Vůz ani nadcházející sezóna ANDROS TROPHY nabude jako dřív

Dacia Lodgy Glace je energií oplývající sourozenec budoucího sériově vyráběného rodinného vozu, který bude na jaře 2012 představen na mezinárodním ženevském autosalonu! Jeho jméno svými mluvnickými kořeny evokuje prostornost, obyvatelnost a rodinný život. Značka Dacia, jako vždy smělá ve svých plánech a připravená odpovědět na ty nejodvážnější sportovní výzvy, se rozhodla, že letošní sezóna a

DACIA LODGY GLACE: Vůz ani nadcházející sezóna ANDROS TROPHY nabude jako dřív Přečíst celý článek...

test-kia-cerato

Test Kia Cerato 1,6LX: Na půlce cesty

Za posledních pár let se Kia z „ošklivého káčátka“ dopracovala až na (alespoň v Evropě) velice konkurenceschopnou automobilku, která je schopná nabídnout zákazníkům líbivý design, příznivou pořizovací cenu a velice dlouhou záruku. Toto vše ale pro dnes testované auto až tak úplně neplatí. Povídat si budeme o modelu Kia Cerato. Psal se rok 2004 a

Test Kia Cerato 1,6LX: Na půlce cesty Přečíst celý článek...

Test Škoda Fabia Combi 1,2HTP: Pro rodinu, firmu i dědečka

Dnes bych rád představil, dle mého názoru, nejrozšířenější vůz na českých silnících – Škodu Fabia 1. generace ve verzi kombi s motorizací 1,2HTP (47kW). Výbava není příliš bohatá, ale pro mě důležité věci, obsahuje: dva airbagy, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, klimatizace, palubní počítač a elektrické stahování okýnek u řidiče a spolujezdce. Do rukou se

Test Škoda Fabia Combi 1,2HTP: Pro rodinu, firmu i dědečka Přečíst celý článek...

test-subaru-legacy

Test Subaru Legacy Combi 2,0D: Goliáš za cenu Davida? (2011)

Při prvním pohledu zvenku vás Subaru zaujme svým vzhledem – jako by se designéři v Japonsku zamysleli a řekli si, že by nebylo špatné udělat konečně auto, které by se mohlo líbit i v Evropě. Myslím, že se jim to povedlo, tedy spíše u kombi. U sedanu na mě záď působí dojmem, že „jí“ něco

Test Subaru Legacy Combi 2,0D: Goliáš za cenu Davida? (2011) Přečíst celý článek...

test-seat-exeo-st-20-tsi-147-kw-multitronic

Test SEAT Exeo ST 2,0 TSI Multitronic: Léty prověřená kvalita

Při prvním pohledu na tohle auto vás nejspíš napadne: Je nové nebo už jsem to někde viděl? A přesně takové to auto je. Exeo je nové, ale z boku, až na párdetailů, téměř nerozeznatelné od předposlední, tedy staré, Audi A4. SEAT převzal výrobní linku A4, upravil přední a zadní část a hle…je tu nový model.

Test SEAT Exeo ST 2,0 TSI Multitronic: Léty prověřená kvalita Přečíst celý článek...

Přejít nahoru