Ještě před nedávnem v Německu fungovaly velmi štědré dotace na nákup elektromobilů. Jejich prodeje díky tomu nebyly špatné. Ovšem ve chvíli, kdy byly tyto dotace zrušeny, se prodej elektromobilů na tamním trhu rychle a výrazně propadl. K 1. lednu letošního roku jezdil v Německu milion elektrických aut, což v té době odpovídalo zhruba dvěma procentům provozovaných vozů. Od ledna do konce října pak bylo zaregistrováno 425 tisíc nových elektromobilů. A to je podle německého autoklubu ADAC velmi pomalý růst. Příliš nízký počet elektrických aut se nelíbí ani Greenpeace a navýšení prodejů by rád viděl i spolkový kancléř Olaf Scholz.
Ekologická skupina Greenpeace by byla velmi ráda, aby už od roku 2025 bylo možné v Německu registrovat výhradně jen elektromobily. Německý klub ADAC sice takový požadavek nevyslovil, ale pomalý nástup elektromobility už kritizuje velmi dlouho. Podle něj je problém hlavně v ceně těchto aut. Ostatně, v Německu jsou dostupné jen tři elektrické modely s cenou do 30 000 eur, tedy asi 730 000 Kč. Klub také upozorňuje, že by si řidiči měli uvědomit, že elektromobily jsou se započítáním celé délky životnosti výhodnější než srovnatelné modely se spalovacími motory.
Podle spolkového kancléře se ale situace zlepší. Myslí si, že do roku 2030 bude na německých silnicích jezdit alespoň 15 milionů elektrických aut. Shodl se dokonce na jednání s představiteli automobilek, energetického sektoru a odborů na postupu, jak tohoto cíle dosáhnout. Má to však háček. Podle expertního blogu Motointegrator jde o velmi odvážný plán, který ovšem nemusí vyjít. A to nejen kvůli současnému vývoji elektromobility, ale také kvůli cenám těchto aut. Ty by se podle německé vlády měly co nejrychleji snížit, k čemuž by mělo pomoci snížení nákladů na jejich výrobu, a to díky technologickému vývoji v sektoru baterií a rozvoji recyklačních postupů.
V Německu zrušili dotace na elektromobily a ty se skoro přestaly prodávat
Zdá se tedy, že plány německé vlády, ale nakonec i odborníků, jsou velké a naprosto jasné. Vidle jim do toho však hází jak automobilky, především vysokými cenami elektrických aut, tak také zákazníci. Ti si často tak drahá auta nemohou dovolit, a proto sahají po levnějších verzích se spalovacími motory. K tomu je potřeba brát v potaz neustále zdražující se energie a stále ještě pro řadu lidí nedostatečný akční rádius elektrických aut. Z pohledu zákazníků je tedy přechod na elektromobilitu stále ještě příliš drahý a neefektivní. Jestli se to v blízké době změní, je otázkou.
Proč se Německo tak ztrapňuje? Vypnou uhelné a jaderné zdroje a přejdou na elektromobilitu? Pak se sejde několik nežádoucích faktorů a při krátkodobém dopadu nakupují elektřinu kde to jenom jde, i např. z uhelek u nás . A při dlouhodobém dopadu cena el. en. vyskočí o řád nahoru a hroutí se zpracovatelský průmysl.
Aby to ošetřili vybudují plynové elektrárny na zkapalněný plyn. A přitom zkapalnění, přeprava a opětovné zplynování je na emise podobné jako kvalitní uhelná elektrárna . Ovšem je to dražší.
Nevím , fakt nevím.
Blbější než jsme mysleli i komunisté pochopili, že větru a děšti neporučíš a nelze znásilnit ekomoniku.
Přeji Němcům několika týdenní black out a pak se uvidí, jak moc ty elektro klumpry budou chtít.
Přečetl si někdo z greenpeace, že elektromobil jen během své výroby baterií má vyprodukováno tolik CO2, co spalovák po 100 tis km?? A když tento vůz následně jezdí na energii vyrobenou z uhlí, tak je jeho uhlíková stopa stejná asi jako u motoru V6 po 200 tis. km? A co kontejnerové lodě? Ty jsou v pohodě?