audi-rs6-avant-mtm-1

Jestli Audi něco opravdu umí, pak jsou to výkonná auta, která už z výroby zvládnou trhat asfalt na malé kousky. Takovými modely jsou RS 6 Avant, RS 7 Sportback anebo RS Q8, které potvrzuje fakt, že SUV dokáží být velká a přesto vás při průjezdu zatáčkou překvapí a zvládnou to lépe než leckteré hot-hatche.

Ačkoliv jsou výše zmíněné modely vpravdě výkonné už z výroby, německý úpravce MTM se rozhodl, že jim ještě navíc kapku síly přidá. Nový balíček úpravy se jmenuje Stage 4 a výrazně zvyšuje jak výkon, tak točivý moment.

Přečtěte si také:  Upravené Audi SQ2 od MTM je na okruhu jen o půl sekundy pomalejší než Urus, ale rychlejší než RS5

Všechny výše zmíněné modely mají totožné pohonné ústrojí. Jde o osmiválcový zážehový motor s přímým vstřikováním paliva a s objemem válců rovné 4 litry. Všechny modely mají také totožný výkon, tedy 600 koní a totožný točivý moment 800 Nm. Slušná porce, co myslíte? Jenomže u MTM jim to přišlo málo.

Po úpravě řídící jednotky a několika dalších úpravách, především pak na výfukovém potrubí a turbodmychadlech, se výkon dostal na 1001 koní a točivý moment 1249 Nm. Úpravce nezveřejnila žádná konkrétní čísla týkající se zrychlení, ale pokud vezmeme v potaz, že například sériové Audi RS 6 Avant umí zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,6 sekundy, po úpravě to bude rozhodně lepší. Mimochodem, sériové RS 7 Sportback zvládne toto zrychlení za 3,7 sekundy a RS Q8 za 3,8 sekundy.

Přečtěte si také:  Hybridní Toyota RAV4 dostala 20" kola s terénními pneumatikami. Vypadá to stylově

Už dříve pak úpravce představil balíčky s označením Stage 1, 2 a 3. Ty modelů vyšroubují výkon na 787 koní, 812 koní a 962 koní. Ceny se pak pohybují v závislosti na modelu a výběru balíčku od v přepočtu od 352 000 Kč do asi 670 000 Kč.