Snad žádná jiná informace nevyvolala tak velké debaty, jako Evropskou unií chystaný zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem, a to už od roku 2035. Jakkoliv jsou na něj některé automobilky už připraveny, některé státy se k zákazu staví vcelku odmítavě. To je přesně případ Německa, které táhne automobilový průmysl v Evropě.
Podle agentury Reuters prezentoval odmítavý postoj přímo německý ministr financí Christian Lindner, který na akci pořádané německou průmyslovou asociací BDI řekl: „I nadále budou existovat jisté mezery pro spalovací motory, ten zákaz je právě proto špatný. Vláda s touto evropskou legislativou nebude souhlasit.“ A dodal, že ve světě bude existovat stále řada zemí, kde se budou spalovací motory používat i prodávat. Spolu s Lindnerem zákaz kritizuje a odmítá také německý ministr dopravy Volker Wissing, nicméně spolková vláda dle mluvčí ministryně ochrany životního prostředí Steffi Lemke (Zelení) návrh EU plně podporuje.
Ani v Česku to nevypadá na nadšení z nového nařízení. Premiér Petr Fiala před několika dny upozornil, že Česko bude v rámci předsednictví EU usilovat o zmírnění zákazu. Důvodem je dostupnost vozidel pro všechny občany Česka, proto by onen zákaz neměl být stoprocentní. Podle Fialy by stačil 90%.
Nutno ale říct, že ačkoliv už byl zákaz prodeje aut se spalovacími motory odsouhlasen Evropským parlamentem, neznamená to jeho definitivní zavedení. Nové nařízení bude ještě v rámci EU projednáváno.