prvni_jizda-2021-audi_rs_e-tron_gt- (30)

Elektromobilita je podporována uměle. Omezení a zdanění pro auta se spalovacími motory doplňují naopak dotace a daňové úlevy pro elektromobily. Bylo otázkou času, kdy se tyto dotace začnou omezovat. Třeba v sousedním Německu bude dotační program výrazně upraven.

Nová německá vláda se rozhodla současný dotační program pro nákup nového elektromobilu upravit. Nově by se měl dívat na dojezd elektromobilů i jejich spotřebu elektrické energie.

Přečtěte si také:  Budoucnost šéfa koncernu Volkswagen je stále nejistá. Odborům vadí jeho chuť po elektromobilitě

Pro rok 2022 zatím ještě současná finanční podpora zůstane, může činit až 6750 eur na jedno auto, a platí jak pro elektromobily, tak pro plug-in hybridy. V dalším roce už by ovšem měla přijít změna.

A je to tady. V Evropě začne už v příštím roce platit ekologická daň z fosilních paliv

Vláda plánuje, že by požadavky na auta, na jejichž nákup by zákazníci mohli podporu čerpat, musely splňovat fakt, že takové „elektromobily mají prokazatelný vliv na ochranu klimatu“. To uvedlo v prohlášení tamější ministerstvo průmyslu, energetiky a klimatu. A jak to bude probíhat? Jednou z částí toho, zda je elektromobil skutečně ekologický, má být jeho celkový dojezd a reálná spotřeba elektrické energie. Jak se to ovšem bude nakonec celé posuzovat, zatím zcela jasné není.

Přečtěte si také:  Šéf Lamborghini nechce skončit se spalovacími motory. Řešením by mohlo být syntetické palivo od Porsche

Nový německý ministr průmyslu, energetiky a klimatu Robert Habeck řekl, že se vláda snaží, aby současný dotační program pokračoval a nevznikly v něm žádné nesrovnalosti nebo snad přímo pauzy, ale zároveň aby proběhl hladký přechod na ten nový. Německá vláda chce, aby po německých silnicích jezdilo do roku 2030 alespoň 15 milionů zcela elektrických aut. A také chce do roku 2030 výrazně rozšířit používání obnovitelných zdrojů energie a ukončit výrobu elektřiny spalováním uhlí.

Přidat komentář