Ačkoliv se v posledních několika dnech nemluví o nikom jiném než o Ester Ledecké, které samozřejmě s velkou radostí gratulujeme k historickému úspěchu, tak Čechů, na které můžeme být nějak pyšní, je mnohem víc. Řadí se mezi ně i podnikatel Radim Passer, který se jako první z České republiky mohl hrdě hlásit k majitelům Bugatti Veyron.
Ano, dnes je Veyron co do rychlosti či technické dokonalosti překonán, mimo jiné svým nástupcem v podobě modelu Chiron, ale v roce 2005, kdy Veyron přišel na trh, šlo o to nej, co jste mohli v automobilovém světě vlastnit nebo řídit. Bugatti se s tímto modelem zapsalo do historie, když jako první zvládlo naladit „běžné“ silniční auto na více než 1 000 koní.
I proto se kolem Radima Passera točilo v době, kdy si vůz pořídil, tedy v roce 2007, hodně pozornosti. On nejspíš už v té době měl plán, že jednou s autem pokoří rychlostní rekord v jízdě po běžné dálnici. A jak si usmyslel, tak se po několika letech také stalo. Volba té dálnice padla na německou A2.
Následovalo náročné naladění vozu přímo v dílnách automobilky a mohlo se jít na věc. Radim Passer měl v plánu trhnout rychlost 400 km/h, což pro Bugatti v ideálních podmínkách není problém. Jen je potřeba počítat s tím, že takové testování a pokoušení se o rekord nesmí trvat moc dlouho. Při takovém zatížení totiž Veyron nádrž s palivem spotřebuje během pár minut a pneumatiky také fungují jen chvilku.
Překonat rychlost 400 km/h se ovšem podařilo až na třetí pokus. Nejprve zazlobila technika auta a v druhém případě byla venku moc velká zima na to, aby Veyron fungoval přesně tak, jak má. Třetí pokus už byl ovšem úspěšný, a tak si hrdý majitel a odvážný pilot mohl zapsat rekordní rychlost při jízdě na běžné dálnici a to hodnotou 402.5 km/h.