Analytická společnost JATO Dynamics zveřejnila první statistiky o prodejích nových osobních aut v Evropě v tomto roce. Evropskému trh s poměrně velkou převahou kraluje Dacia Sandero, následovaná Peugeoty 208 a 2008.
Dacia v poslední době zaznamenává velké prodejní úspěchy. Nová generace modelu Sandero se na evropském trhu objevuje na medailových pozicích a v některých měsících je nejprodávanějším modelem. Ztrácí naopak dřívější leader v podobě Volkswagenu Golf a propadá se i naše Škoda Octavia.
Prodeje aut se už druhým rokem propadají a nic se na tom zatím nemění. Tato situace pronásleduje všechny automobilky bez výjimky. Data z 26 evropských trhů ukazuje, že letošní leden, z něhož máme statistiky, je vůbec nejhorším měsícem co do počtu prodejů nových aut od roku 1991.
Zaregistrováno bylo celkem jen 811 332 nových automobilů, což je meziročně o 2,4 % procenta méně, ve srovnání s rokem 2020 je rozdíl dokonce 28 %. Nárůst prodejů ve srovnání s rokem 2020 eviduje pouze jediný evropský trh: Švédsko.
Model | Prodej 01/2022 | Rozdíl 1/2021 | Rozdíl 1/2020 | |
---|---|---|---|---|
1. | Dacia Sandero | 17 558 kusů | +10 % | +25 % |
2. | Peugeot 208 | 16 190 kusů | –6 % | –20 % |
3. | Peugeot 2008 | 14 563 kusů | –2 % | +82 % |
4. | Volkswagen Golf | 14 483 kusů | –4 % | –44 % |
5. | Volkswagen T-Roc | 13 668 kusů | –1 % | –7 % |
6. | Škoda Octavia | 13 395 kusů | +2 % | –17 % |
7. | Renault Clio | 12 856 kusů | –11 % | –39 % |
8. | Toyota Yaris Cross | 12 456 kusů | nový | nový |
9. | Ford Puma | 12 159 kusů | +18 % | +102 % |
10. | Toyota Corolla | 11 990 kusů | +18 % | –22 % |
Take uz jsem s Dusterem 4×4, 1.5dCi prave „zvolil“ ze uz nebudu dale podporovat predrazeny koncern, abych pak po lehke nehode OIII, 2.0Tdi, 4×4 s malym srneckem v 50km/h, musel tuto Oktavku jako „neopravitelnou“ posilat pres bazar „do sveta“…
Ta kvalita VW uz je davno pryc a ja za bezna auta nebudu platit castky blizici se milionu…
Mám Sandero na LPG a miluji jí🙊
Mám ji v LPG teprve měsíc, ale jsem hodně spokojený. Motor má kultivovaný a tichý chod, odpich na litrový motor super a to ji nesmím v záběhu moc honit. Výbava comfort, dokoupil jsem si parkovací paket s hlídáním mrtvého úhlu, a parkovací kameru plus navigaci. Za tu cenu skvělé auto.
Do troch dní sa na webe objavia články o tom ako Dacia zle dopadla v testoch NCAP a na nemeckych kontrolách TUV.
Kto by pred pätnástimi rokmi vyhlásil že raz bude Dacia v predaji na popredných miestach, skončil by v blazinci.
Kdo už měl možnost si nové Sandero v litříku a na LPG osahat, tak pochopil, že není důvod kupovat předražený koncern či něco jiného. Legrace je, že to Sandero jezdí mnohem lépe, než Golf (GTi nehodnotím, to je mimo mísu) a o Fabii se nemá cenu ani bavit. Francouzi prostě motory a podvozek umí.
Jj jede to pěkně. Až jsem překvapený. První kvalty jsou kratší takže do má odpal s křižovatky velmi slušný.
Já vám to říkal!