2019-toyota-corolla-touring-sports- (5)
Toyota Corolla Touring Sports (2019)

Nejnovější údaje analytického portálu focus2move.com potvrzují, že i nadále vede žebříček globálního prodeje automobilů Toyota Corolla. Na druhé příčce se umístil americký pick-up Ford F-Series, třetí místo pak získala Toyota RAV4. Toyota dominuje rovněž žebříčku oblíbenosti automobilových značek.

Téměř 600 tisíc Coroll

V červnu se na celém světě prodalo 108 500 kusů modelu Corolla, což je o 3,4 procenta víc než ve stejném měsíci minulého roku. Celkem se od ledna do června vydalo na silnice téměř 596 300 kompaktních Toyot. V roce 2018 se Corolla 12. generace s platformou TNGA začala objevovat na trzích celého světa. Nový model se nyní nabízí ve třech verzích karoserie, se dvěma možnostmi hybridního pohonu, přičemž na trhu nahrazuje předchozí generaci Corolly a modelu Auris. Silnější pohonná jednotka generuje výkon 180 koní a rozjede auto z 0 na 100 7,9 s.

Dobré časy pro SUV a pick-upy

Druhé nejpopulárnější auto světa je silný americký pick-up Ford F-Series, jehož aktuální 13. generace se vyrábí od roku 2014. Za prvního půl roku se prodalo 539 200 těchto vozů, jen za červen to bylo téměř 98 000 aut.

Lídrem segmentu SUV a třetím celkově je Toyota RAV4 s výsledkem 440 600 vozů za první pololetí letošního roku a 84 700 aut jen v červnu. Pátá generace středně velkého SUV se od roku 2018 produkuje v Kanadě. Auto poprvé dostalo architekturu TNGA a je k dostání s hybridním pohonem všech čtyř kol AWD-i. V nejsilnější verzi má výkon 222 koní.

Čtvrtou pozici zaujímá Honda Civic, ovšem hned za ní se umístily další dvě SUV: Honda CR-V a Volkswagen Tiguan. Na osmou příčku postoupila z deváté Toyota Camry, na devátou zase z jedenácté poskočil RAM Pick-up, kdežto na desátou z osmé spadl Volkswagen Polo.

Globální trh automobilů slábne

V roce 2018 zaznamenal světový automobilový trh první pokles za posledních sedm let – snížil se o 0,7 procenta. Negativní trend pokračuje i v roce 2019. Výsledky z první poloviny roku ukazují meziroční pokles o celých 8,1 procenta na 42 028 000 aut. Jen v červnu se prodalo necelých 7 203 000 automobilů, což je o 8,2 procenta méně než ve stejném měsíci minulého roku. Největší, dvouciferné poklesy za uplynulé pololetí zaznamenaly Peugeot (-19,4 procenta), Geely (-18,7 procenta), Changan (-16,1 procenta), Buick (-13,9 procenta), Mazda (-12,6 procenta), Renault (-11,6 procenta), Ford (-11,4 procenta) a Maruti (-10,9 procenta). Růst si při slábnoucím trhu připsaly jen Honda (2 procenta), Toyota (1,6 procenta) a BMW (0,7 procenta).

Nejoblíbenější značky

Za těchto podmínek si Toyota upevnila pozici lídra, neboť v prvním pololetí prodala více než 4 303 300 aut a drží 10,3 procenta trhu.

Volkswagen je druhá nejoblíbenější značka světa (3 125 600 prodaných kusů), a to i přes pokles prodeje o 6,7 procenta. Německá značka má na trhu 7,5procentní podíl. Třetí místo patří Fordu (2 425 100 kusů), který zaujímá 5,8 procenta trhu. V první desítce jsou ještě Honda, Nissan, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault.

Největší výrobci aut

V žebříčku producentů se na prvním místě drží Volkswagen Group, stejně jako ve dvou uplynulých letech. Za první pololetí prodal koncern 5,05 milionů aut a zaznamenal pokles o 6,7 procenta. Jeho podíl na světovém trhu činí 12 procent. Toyota Group snížila náskok svého německého rivala, její podíl na trhu představuje 11,4 procenta po meziročním růstu prodeje o 1,6 procenta, až na 4,8 milionů aut. Na třetí pozici se umístila Renault Nissan Alliance s výsledkem 4,6 milionů automobilů při poklesu o 7 procent a tržním podílu 10,9 procenta. Do první desítky patří rovněž General Motors, Hyundai-Kia, Ford Group, FCA, PSA a Mercedes Daimler. Žádný koncern v první desítce letos nezměnil svoji pozici kromě právě Mercedesu, který vytlačil z desátého místa Suzuki.

I přes slábnoucí trh zaznamenaly růst čínský Great Wall (3,7 procenta), Honda Motor (1,8 procenta), Toyota Group (1,6 procenta), Isuzu Motors (0,5 procenta) a BYD (0,5 procenta). Největší pokles utrpěli jiní čínští výrobci ­– Dongfeng Motor (-44,3 procenta), BAIC (-35,1 procenta) a GAC Group (-29,9 procenta).