2019-toyota-corolla- (1)

Toyota Corolla přijíždí ve 12. generaci s novým hybridním pohonem, ale i s dalšími karoseriemi

Autor: EXT - 19. 4. 2019


Na trh přichází stále více aut s hybridním pohonem, a kdo jiný by měl nabídnout další model kombinující elektřinu a benzín než právě Toyota? A že se bude na co těšit, dokazuje i fakt, že připraveny jsou hned tři výrazně odlišné typy karoserie. V čem bude již 12. generace Toyoty Corolly jiná a čím by mohla přilákat zákazníky od konkurence?
Tradice v novém kabátu

Toyota Corolla brázdí silnici už více než 50 let. Jde o oblíbený a léty prověřený model s bohatou tradicí. Už od první generace se do povědomí řidičů zapsala jako mimořádně kvalitní osobní vůz splňující vysoké nároky na bezpečnost, pohodlí a příjemný zážitek při řízení. Jenže i takto dobrý a spolehlivý vůz potřebuje neustálý vývoj. Každá generace byla o kousek lepší v porovnání s předchozími a nové, v pořadí již 12. generace chce nabídnout ještě něco navíc. Kromě všech základních prvků, jakými jsou bezpečnost a komfort, bylo potřeba přidat ještě něco víc a vytvořit generaci, která v dnešní bohaté konkurenci opravdu zaboduje. A tak se ke spolehlivé klasice přidává navíc i potěšení ze zábavné jízdy, dynamický design a další moderní prvky.

Nejprodávanějším autem na světě je i letos Toyota Corolla

Tři různé typy karoserie

Model Corolla se hodlá zalíbit opravdu širokému spektru lidí, protože jsou připraveny hned tři rozdílné, ale ve všech případech vyladěné, typy karoserie. Je tu oblíbený kompaktní hatchback, kam se vejde překvapivě velké množství věcí a poslouží klidně i jako hbité auto pro rodinu. Druhou verzí je všestranné kombi Touring Sports s dostatkem prostoru i pro větší rodinu k cestování a podobně. Samozřejmostí je i reprezentativní a elegantní sedan.

Reprezentativní sedan a dynamicky hravý hatchback a Touring Sports

Když poprvé uvidíte obrázky všech třech verzí nové Toyoty Corolly, možná budete překvapeni, proč sedan vypadá jako jiná modelová řada? Důvod je prostý. Toyota si před vývojem nové generace udělala průzkum, co lidé od jednotlivých vozů očekávají. Majitelé hatchbacků si přáli dynamický design s jistou dravostí a svěžestí. Naproti tomu cílová skupina kupující si vůz v sedanu hledá elegantní vozidlo pro důstojnou reprezentaci, podle čehož se zařídili i designéři karoserie u nové generace.

Vytříbené hybridní pohony

Toyota je známá svým zaměřením na vývoj a neustálé zdokonalování hybridních pohonných jednotek. U 12. generace se můžete těšit na rozšíření nabídky hybridních pohonů. Přibude varianta o objemu 1,8 litru s autonomním dobíjením a výkonem 122 koní, nebo naprosto nový motor s objemem 2 litrů a výkonem 180 koní. Tyto dva motory jsou k dispozici pro verze hatchback a Touring Sports. V nabídce bude i sedan s variantou hybridního pohonu 1,8 litru s autonomním dobíjením, což je první nabízený sedan s hybridním motorem.

Hybridní motor zaznamenal vývoj i z pohledu kalibrace. Díky vyššímu točivému momentu narůstají otáčky během akcelerace plynuleji, což napomáhá efektivnímu využití energie. Potěší i udávaná příjemně nízká spotřeba, která je 3,3 l/100km.

Auris je mrtvý, teď už jen Corolla. Toyota chystá v Paříži novou generaci kompaktního modelu

K dispozici jsou i nehybridní verze

Protože Toyota stále více upřednostňuje hybridní pohonné jednotky, u všech třech typů bude na výběr pouze jeden jediný klasický motor. Pro hatchback a Touring Sports půjde o přeplňovaný benzínový motor 1,2 litru o výkonu 114 koní a u sedanu bude k dispozici benzínový motor s objemem 1,6 litru a výkonem 130 koní.

Bezpečnější a více dynamický podvozek s architekturou TNGA GA-C

Nový model se bude chlubit vylepšeným podvozkem. Cílem architektury TNGA GA-C je hlavně zvýšení pasivní i aktivní bezpečnosti. Díky tomuto vylepšení nová Corolla splňuje i ty nejpřísnější požadavky na bezpečnostní standardy. Bonusem podporujícím opravdu bezpečné svezení je i speciální sada technologií pod názvem Toyota Safety Sense.

Zajímavostí je, že podvozek je v podstatě stejný jako u nejnovější generace Priusu nebo modelu C-HR. Podvozkový základ je tedy přímo stvořen pro dynamickou a hlavně více zábavnou jízdu. Pečlivé testování a hledání drobností pro vylepšení vedly ke zlepšení odezvy od volantu. Vylepšeny jsou i tlumiče, které jsou připraveny nabídnout výborný jízdní zážitek se skvělou ovladatelností i pohodlností pro cestující.

Další prvky pro ještě lepší jízdní kvality

Aby se Corolla pohodlně řídila, je kromě vyladěné podvozkové architektury TNGA GA-C vybavena i přední nápravou se vzpěrami McPherson a systémem zavěšení zadních kol s více prvky pro lepší stabilitu, přilnavost a ovladatelnost. Při jízdě si můžete vybrat z několika režimů, konkrétně ECO, NORMAL, COMFORT nebo SPORT S. Díky přepínání jednotlivých režimů si užijete ještě více zábavy a pestrosti při řízení i s tolik oceňovanou spolehlivostí. Přidán je i předkolizní bezpečnostní systém nebo adaptivní tempomat pro snížení rizika nehody.

Toyota v Ženevě představí novou Corollu GR Sport a Corollu TREK

Získá si nová Toyota Corolla 12. generace Evropu?

U japonských vozů se občas stává, že evropskému trhu příliš nesednou. Ať už se to týká vzhledu, nabízených funkcí, nebo snad věrnosti k jiným značkám, které jsou na evropském trhu známější. Ovšem připravené hned tři varianty určitě potěší i takového typického české řidiče. Například kombi Touring Sports se totiž může pochlubit zavazadlovým prostorem o objemu 596 litrů. I několik stupňů výbavy nabízí široké varianty vhodné pro rodiny s dětmi, ale i manažery, kteří se budou vozit v novém reprezentativním sedanu. Už jen tyto obyčejné faktory napovídají, že nová Corolla by na evropském trhu mohla uspět. Stále více přísné emisní normy navíc nahrávají vozidlům s hybridními pohony.

Toyota Corolla

Toyota Corolla Sedan

Toyota Corolla Touring Sports

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru