Chevrolet Camaro ZL1 pro kategorii Garage 56

Nejnovější závoďák pro NASCAR Chevrolet Camaro ZL1 se představuje. Pojede i 24 hodin Le Mans

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Goodyear - 15. 3. 2023


Národní americká asociace pro závody upravených sériových vozidel NASCAR oficiálně představila novou generaci Chevroletu Camaro ZL1 v podobě, s níž se hodlá v kategorii Garage 56 přihlásit k účasti na jubilejním stém ročníku závodu 24 hodin Le Mans. Vzhled vozidla odkazuje i na roli společnosti Goodyear při propojování technologií ze světa obou závodů – NASCAR a Le Mans. Očekává se, že pořádající l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) v nadcházejících týdnech přihlášku vozidla projektu Garage 56 schválí.

Angažmá společnosti Goodyear v závodech NASCAR trvá neuvěřitelných osm desetiletí a představuje jednu z nejdelších spoluprací v celé historii závodů. Goodyear si na závodech Le Mans také připsal řadu úspěchů, včetně 14 celkových vítězství.

Garage 56 je koncipována jako příležitostná jednorázová kategorie pro prezentaci inovativních technologií. Dovoluje pořadatelům závodu Le Mans, aby vozidlu s kreativním, do budoucna orientovaným technickým řešením umožnili zúčastnit se závodu po boku pestrého startovního pole prototypů a vozů GT. Pro letošní rok Goodyear spolu s NASCAR, Hendrick Motorsports a automobilkou Chevrolet pracovali na vývoji vozu Chevrolet Camaro ZL1, na němž se tak společně podílí závodní tým, automobilka a výrobce pneumatik s největším počtem vítězství v celé 75leté historii NASCAR. Pokud pořadatelé jejich přihlášku schválí, zúčastní se vůz tradičního francouzského vytrvalostního závodu ve dnech 10. a 11. června.

Závodní Chevrolet Camaro ZL1 nese výrazné firemní barvy Goodyear a odkazuje tak na vzájemnou spolupráci společností Goodyear a NASCAR na inovacích a technologiích pro závod Le Mans.

Systémy a komponenty vozu Chevrolet Camaro ZL1 jsou v zásadě stejné jako u závodního vozu Next Gen, který se účastní seriálu NASCAR Cup. Pro účast ve vytrvalostním závodě nicméně vůz dostal pneumatiky Goodyear Eagle navržené speciálně pro náročné podmínky závodů 24 hodin Le Mans.

„Od začátku projektu pro nás bylo důležité, aby byl vůz, který do Le Mans přivezeme, skutečně sériový vůz NASCAR,“ řekl Jim France, předseda představenstva a generální ředitel NASCAR. „Aby mohl startovat ve 24hodinovém vytrvalostním závodě sice jistých úprav doznal, ale fanoušci v Le Mans se i tak dočkají plnohodnotného zážitku jako na závodech NASCAR.“

Testování vozu na trati začalo loni v srpnu na americkém okruhu Road Atlanta s dvojnásobným vítězem závodu 24 hodin Le Mans Mikem Rockenfellerem, kterého při nadcházejícím jubilejním 100. ročníku světoznámého vytrvalostního závodu za volantem doplní sedminásobný šampion NASCAR Cup Series Jimmie Johnson a mistr světa F1 z roku 2009 Jenson Button. Celkem testovací vůz a jeho předchozí provedení v USA při šesti samostatných testech (Road Atlanta, Virginia International Raceway, Goodyear Proving Grounds, Carolina Motorsports Park, Sebring International Raceway a Daytona International Speedway) urazily vzdálenost přes 3600 mil (5800 kilometrů).


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru