Čtvrtá generace Škody Octavia se na českém trhu ještě ani pořádně neohřála a už po Česku jezdí upravený kus. V českém zastoupení BSR se podívali na zoubek modelu s naftovým motorem 2.0 TDI 110 kW a zvýšili výkon skoro tolik, jako bude mít Octavia RS.
Základem byla docela obyčejná Škoda Octavia 2.0 TDI 110 kW/150 koní s převodovkou DSG. Protože je to zatím nejvýkonnější motorizace z nabídky a pro některé to je málo, řeší to úpravou řídící jednotky. Úpravu už pro motor nabízí švédský tuner BSR.
Ten změřil výkon motoru nejen před úpravou, ale i po úpravě a hodnoty jsou následující. Sériový motor měl 153 koní a 362 Nm. Po úpravě hodnoty vzrostly o 43 koní na výsledných 196 koní a točivý moment vzrostl na 438 Nm, což je 76 Nm navíc. Průběh křivky výkonu i točivého momentu je naladěn tak, aby nejvíce zlepšil dynamiku ve středním a vyšším pásmu otáčkoměru.
Tuner v rámci této úpravy, za níž zaplatíte 16 603 Kč, také automaticky posune elektronický omezovač rychlosti až na 275 km/h.
V BSR navíc tvrdí, že průměrná spotřeba paliva se po úpravě dá udržet do 5 l/100 km. Po úpravě poskytuje tuner na svůj kitu ‚BSR Tuning záruku‘ a ‚BSR záruku na pohonné ústrojí‘, kryjící případné škody, které by nebyly uznány výrobcem či prodejcem vozidla.