2025-porsche-911-carrera-s-1

Nejnovější Porsche 911 Carrera S se představuje. Nabídne 480 koní a na stovku zrychlí za 3,3 sekundy

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Porsche - 9. 1. 2025


Porsche uvádí na trh model 911 Carrera S. V rámci modelové řady Carrera vyplňuje mezeru mezi modelem 911 Carrera a ještě výkonnějším modelem 911 Carrera GTS T-Hybrid. Jeho pohonné ústrojí bylo výrazně modernizováno a nyní dosahuje výkonů, které byly dříve vyhrazeny modelu 911 Carrera GTS předchozí generace. Rozšířený seznam standardní výbavy a výrazně bohatší možnosti individualizace ve srovnání s modelem 911 Carrera z něj činí nového atraktivního člena modelové řady Carrera. Sportovní vůz je k dispozici ve verzích Coupé a Cabriolet.

Ikonický šestiválcový motor boxer o objemu 3,0 litru s dvojitým turbodmychadlem byl pro použití v novém modelu 911 Carrera S zásadně modernizován. Výsledkem je výrazné zvýšení výkonu při současném snížení emisí. Jeho výkon 353 kW/480 koní s točivým momentem 530 Nm představuje nárůst o 22 kW/30 koní ve srovnání s předchůdcem. Pro dosažení tohoto zvýšení výkonu a účinnosti automobilka Porsche mimo jiné namontovala nová turbodmychadla a výrazně optimalizovala chlazení plnicího vzduchu. Nový sportovní vůz nyní vychází z konstrukce modelů 911 Turbo předchozí generace.

Nejnovější Porsche 911 Carrera S Coupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,3 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h. Výkon na kola přenáší osmistupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK).

Rozsáhlý seznam standardní výbavy, exkluzivní možnosti

Porsche výrazně vylepšilo standardní výbavu modelu Carrera S, která zahrnuje odstupňované obutí s 20palcovými , respektive 21palcovými koly Carrera S, sportovní výfukový systém se stříbrnými koncovkami výfuku a systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), který není k dispozici pro model Carrera.

Nový brzdový systém přináší výrazné zlepšení jízdní dynamiky. Systém, známý z modelu 911 Carrera GTS a standardně dodávaný s červenými brzdovými třmeny a kotouči o průměru 408 mm vpředu a 380 mm vzadu, zajišťuje vynikající zpomalení. K dispozici jsou další možnosti upgradu. Na přání nabízí Porsche na závodních tratích osvědčený systém Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) a sportovní odpružení PASM, které se vyznačuje o 10 milimetrů nižší světlou výškou v kombinaci s řízením zadních kol. Hydraulika tlumičů byla ve srovnání s předchozím modelem optimalizována, což zajišťuje ještě lepší jízdní vlastnosti se zvýšenou přesností a kultivovanou odezvou.

Řízení v kombinaci s natáčením kol zadní nápravy je přímější a byla upravena kinematika přední nápravy. To zajišťuje ještě agilnější a přímější řízení a zároveň výrazně zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech.

Elegantní interiér

Přísná měřítka kvality a exkluzivity modelu Carrera S se projevují i uvnitř vozu. Standardně se vůz dodává s koženým paketem v černé barvě. Sedadla, opěrky hlavy, palubní deska, výplně dveří a na přání dodávaný systém zadních sedadel v Coupé jsou čalouněny kůží s hladkou povrchovou úpravou. Stejně jako u ostatních modelů Carrera jsou bez příplatku k dispozici sklopná zadní sedadla jako alternativa ke standardnímu dvoumístnému uspořádání. Cabriolet je vybaven systémem zadních sedadel.

K dispozici je také varianta s ještě rozsáhlejším použitím kůže, která pokrývá velké plochy interiéru – včetně víka přihrádky před spolujezdcem, bočních panelů a spodní části sedadel. Na přání Porsche přidává kontrastní prošívání v barvě Crayon. Carrera S těží z vylepšené standardní výbavy celé modelové řady. Ta zahrnuje například světlomety Matrix LED nebo bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Volitelná výbava zahrnuje systém zdvihu přední nápravy, inovativní světlomety HD-Matrix LED a paket Sport Chrono včetně aplikace Porsche Track Precision, která je ideální pro soukromé okruhové ježdění.

Nový model 911 Carrera S je nyní možné objednat jako kupé nebo kabriolet s pohonem zadních kol. Ceny modelu 911 Carrera S začínají na 3 952 679 Kč pro verzi Coupé a 4 318 386 Kč pro Cabriolet (včetně DPH).


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru