Po České republice jsou parkoviště, kde stojí odstavená auta. A nejen škodovky, ale protože se u nás Škoda vyrábí, bývá jich nejvíce. Ačkoliv automobilka auta rychle dokončuje, montuje do nich potřebné chipy, do konce roku jich bude asi ještě 20 tisíc.
Když krize s nedostatkem polovodičů začala, měla škodovka na výběr: buď výrobu zastaví úplně anebo bude vyrábět nekompletní auta. Volba nakonec padla na druhou možnost, ale nekompletní auta nemohla předat zákazníkům a do té doby je musela někde zaparkovat.
V době té největší krize to bylo téměř 70 tisíc nedokončených aut, což přiznal během středeční tiskové konference člen představenstva automobilka Škoda Auto, zodpovědný za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. Zároveň ale dodal, že v současnosti jsou auta dokončována a z původních 68 tisíc jich je nyní už „jen“ asi 23 tisíc. Tento stav chce automobilka do konce roku snížit na 20 tisíc kusů. Za tento pokles může i fakt, že automobilka dokázala změnit dodavatele polovodičů.
Michael Oeljeklaus také zmínil, že očekává situaci s nedostatkem čipů ještě nějakou dobu, zlepšení by podle něj mohlo přijít až v polovině roku 2022. Ostatně není v tom sám, o podobném termínu nedávno mluvil i šéf Volkswagenu a do poloviny příštího roku plánuje omezenou výrobu ve svých závodech třeba i automobilka SEAT.