nehoda-hasici-kralovehradeckeho-kraje

Nedávná nehoda až příliš tragicky ukázala, jak jsou bezpečnostní pásy důležité. Ne všichni je ale používají

Autor: Radim Plachý - Zdroj: POlicie ČR, Besip - Foto: HZS Královehradeckého kraje - 12. 9. 2025


Před pár dny došlo k velmi vážné dopravní nehodě nedaleko Choustníkova Hradiště na Trutnovsku. Srazila se tam dvě auta a v rámci vyšetřování se ukázalo, že ani jeden z řidičů či cestujících nebyl připoután.

Bilance této nehody je i kvůli tomu bohužel opravdu tragická. „Podle dosud provedeného šetření kriminalisté zjistili, že řidič vozidla Škoda Octavia jedoucí ve směru na Trutnov měl při průjezdu pravotočivé zatáčky z dosud nezjištěných příčin přejet do protisměru, kde se čelně střetl s protijedoucím vozidlem zn. Ford Galaxy. Řidič škody nehodu nepřežil. V druhém vozidle značky Ford cestovali 4 muži, cizinci, z nichž 31letý řidič a další dva spolujedoucí ve věku 33 a 51 let závažným zraněním na místě dopravní nehody podlehli. Čtvrtý, 33letý spolujezdec byl s těžkým zraněním letecky transportován do Fakultní nemocnice v Hradci Králové,“ řekla krajská policejní tisková mluvčí Andrea Muzikantová.

Poutejte se!

Připomínáme, že airbag neslouží jako náhrada bezpečnostního pásu, právě naopak! Pokud nejste připoutaní, vše se ještě zhorší. Airbag sám o sobě nejenže před zraněním neochrání, ale při nepoužití bezpečnostního pásu může i zabít, je pouze doplňkem bezpečnostních pásů a bez nich může být ještě nebezpečnější, než kdyby v autě vůbec nebyl.

Bezpečnostní pásy zachraňují životy a standardně jsou povinné. Existují ale výjimky

„Je zbytečné složitě rozepisovat každou milisekundu nárazu. Velmi jednoduše lze následky popsat i jednoduchým příkladem. Při nárazu hlavou na čelní sklo nebo volant v padesátikilometrové rychlosti (bez zapnutých pásů) je hlava vystavena stejnému nárazu jako při pádu ze třetího poschodí. Náraz hrudníkem na volant znamená zlomeniny žeber, poškození životně důležitých orgánů, vnitřní krvácení, zlomeniny stehenních kostí nebo pánve,“ popisuje Besip.

Účinnost bezpečnostního pásu řidiče osobního automobilu je závislá také na druhu srážky. V případě čelního nárazu je účinnost bezpečnostního pásu 43 %, v případě bočního nárazu 39 %, při střetu zezadu je účinnost 49 % a při převrácení vozu je účinnost bezpečnostních pásů dokonce 77 %.

A připomenout musíme také to, že bezpečnostní pásy jsou povinné i pro těhotné ženy. Ty, pokud lékař neurčí jinak, nemají žádnou výjimku. „Bezpečnostní pásy jsou i pro těhotné ženy, které se mohou pohodlně připoutat. Ramenní pás je veden přes hrudník, mezi prsy a spodní pás se posune co nejníže pod břicho. V tomto okamžiku je chráněna matka i plod,“ doplňuje Besip.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru