Vlády, ministerstva dopravy i dopravní experti po celém světě se snaží zklidnit dopravu a udělat ji bezpečnější. Zkoušejí se pozitivní kampaně, negativní kampaně, ale také více statických radarů, zpomalení či policejních kontrol. Teď se objevuje další způsob, kterým je červená dělicí čára, která doplňuje původní standardně používanou bílou.
Takové řešení začali používat na silnici A-355, spojující španělská města Coín a Marbella. Tato silnice byla místem mnoha vážných nehod, když jen v roce 2023 na ní zahynulo 10 lidí. Nepřerušovaná, plná čára tu byla i doposud, ale řidiči to moc nedodržovali. Ta nová, červená má pomoci s tím, aby ji řidiči vizuálně vnímali ještě víc. Kromě toho, že řidiče upoutá její barva, navíc také při přejíždění vydává zvuk, který řidiče dál před vjezdem do protisměru varuje.
Jde o součást širší strategie, jejímž cílem je zvýšení bezpečnosti na španělských silnicích. Navíc od zavedení této červené dělicí čáry zaznamenalo Španělsko pozitivní výsledky. Na silnici prý výrazně klesl počet vážných nehod. Podle statistik dopravního úřadu prý může takové řešení přispět ke snížení nehodovosti až o 30 %. Navíc je to řešení, které není drahé. I díky tomu se po silnici A-355 začala objevovat už i na dalších místech ve Španělsku, například v Asturii nebo Madridu.