Nizozemská společnost Derks se rozhodla držet krok se současnou elektrickou dobou a představila pohřební vůz v podobě elektromobilu Tesla Model 3. Aby mohl ale tak důležitý úkol plnit, prošel velkou úpravou, která se částečně inspirovala u značky Rolls-Royce.
Vzhledem k rostoucí oblibě elektromobilů, ale i k faktu, že za pár let nebudeme na silnicích potkávat nic moc jiného, se této přestavbě nelze divit. Tesla Hearse 3, jak se projekt jmenuje, je na objednání k dispozici pro všechny evropské trhy, má prodlouženou karoserii, upravenou zadní část a dojezd až 375 kilometrů. Jako u většiny podobných přestaveb, i tady se hodně řezalo. Ve výsledku má Tesla Hearse 3 na délku 5,56 metru, což je o bezmála metr více než standardní Model 3.
Z toho má auto ale jen přední část, přední dveře, zpětná zrcátka, světlomety a nárazníky. Zbytek auta byl předělán ručně a přesně pro pohřební potřeby. Střecha byla nejen prodloužena, ale byla i upravena tak, aby měla co možná nejlepší aerodynamiku. Ve výsledku jde vlastně o prostorné kombi s masivními prosklenými plochami a na míru udělanými zadními dveřmi.
The growing popularity of EVs would inevitably reach the exciting but also haunting world of hearse conversions at some point, so it is no surprise that a Dutch company called Derks Uitvaartmobiliteit turned to the Tesla Model 3 for their latest project. pic.twitter.com/3moK2FTX2s
— Michael (@JaMtoka) December 27, 2022
Uvnitř pak své místo našla částečně prosklená stěna oddělující nákladový prostor a místo pro posádku. Na strop zadní části pak úpravce instaloval desítky diod, které mohou dle přání měnit barvy tak, aby ladily s osvětlením bočních výplní dveří. I ty jsou osázeny LEDkami. Součástí výbavy pak jsou třeba i výsuvné stojany na květiny z nerezové oceli a úpravce navíc přidal i několik úložných přihrádek.
Úpravce svou verzi pohřebního elektromobilu postavil na Tesle Model 3 s elektromotorem o výkonu 300 koní a 53kWh baterií. Standardní dojezd této verze je přes 450 kilometrů, ale vyšší hmotnost auta a jiná aerodynamika jej snížili na asi 375 kilometrů. Přesná cena úpravy ale nebyla zveřejněna. Nicméně vzhledem k rozsahu zásahů přímo do karoserie auta to levné zcela jistě nebude.