Lynk_and_Co-01-novy-model-05

Vlastnit v dnešní době auto je podle mnohých přežitek. Lepší je si jej půjčovat – ať už mluvíme o operativním leasingu, dlouhodobé zápůjčce anebo jen o sdílení. Všechny tyto kombinace představuje ve svém modelu značky Lynk & Co.

Pokud vám název této značky nic neříká, pak vězte, že jde o automobilku založenou v roce 2016. Vlastní ji čínská společnost Zhejiang Geely Holding Group, která v roce 2010 koupila Volvo. Modely Lynk & Co mají v hierarchii zapadnout právě mezi modely Geely a Volvo.

Přečtěte si také:  Lynk & Co 03 Cyan si připsal rekord na Nürburgringu. Má to ale háček

První model, který se jmenuje prostě a jednoduše Lynk & Co 01, je SUV. V Číně se prodává už od roku 2017, ale v Evropě zatím nikoliv. Velmi zjednodušeně řečeno jde o derivát Volva XC40, takže technika je ověřená a prověřená. Pohon bude zajišťovat buď hybridní anebo plug-in hybridní pohonné ústrojí (s čistě elektrickým dojezdem až 68 km) s výkonem 180, respektive 190 koní.

Na výběr není ani v případě karoserie (ta je totiž pouze jediná – pětidveřové SUV), ale ani v barvách. Čekali byste variace na 50 odstínů šedé? Ani to ne, veselé barvičky tu nejsou žádné, vybírat můžete pouze ze dvou barev – modré a černé. To je pořád dvakrát tolik barev, než kolik jich nabízel Ford Model T.

Lynk & Co auto v Číně prodává napřímo, ale v Evropě zvolí jiný model. Auto bude pronajímat členům klubu, který vznikne. Tyto kluby mají nahradit klasické showroomy a dealerství, jak je známe dnes. První takové kluby mají být otevřeny ještě letos – první má vzniknout v Amsterdamu, druhý koncem roku v Göteborgu. V rámci členství v tomto klubu vám bude nejen dlouhodobě zapůjčeno auto, ale dostanete se i k dalším, zejména kulturním zážitkům. Vyjde vás to na 500 € měsíčně. V ceně je pojištění a servis, není v ní naopak palivo a elektřina k dobíjení.

Další výhodou ale je, že ačkoliv si pronajmete auto sami na sebe, budete ho moci pronajímat i dalším. A to bez toho, aniž byste se museli ptát majitele auta, tedy samotné automobilky. Ta to naopak podporuje, protože sdílená mobilita by měla podle ní uchránit životní prostředí. Za kolik „své“ auto půjčíte dál, to bude jen na vás.

Přečtěte si také:  Téměř 90 % Čechů chce vlastnit auto. Nejde o prestiž, ale hlavně o pohodlí

Klíč k autu bude digitální, můžete ho tedy předávat i svým známým. Stačit k tomu bude pouze chytrý telefon, aplikace a internetové připojení.

Lynk & Co chce postupně expandovat do Evropy, takže se na tento model můžeme s největší pravděpodobností v budoucnosti těšit i u nás. Potvrzeno to ale oficiálně zatím není. Mimochodem automobilka u nás prováděla předsériové testy prototypů.