Výměnou povrchu za kvalitnější a zpevněním krajnic v úseku dlouhém 200 metrů za šikanou po cílové rovince pokračovaly v srpnu práce na úpravách velkého závodního okruhu mosteckého autodromu. Okruh o celkové délce 4,212 kilometru má homologaci mezinárodní automobilové federace FIA a evropské federace motocyklistů FIM. Téměř celý jej nyní pokrývá nová asfaltová vrstva s výjimkou cílové rovinky, kde kvalita povrchu stále vyhovuje.
„Vše se stihlo v termínu podle plánovaného harmonogramu. Nebylo tak nutné omezit provoz dráhy, akcí klientů se práce nijak nedotkly,“ upřesnil technický ředitel společnosti AUTODROM MOST Pavel Pech.
Nedávno pracovníci technického úseku ve spolupráci s externí firmou ukončili i komplexní údržbu výcvikových ploch polygonu, který je součástí mosteckého autodromu. Věnovali se i dosud nepříliš využívaným technologiím. Původní svítidla nahradilo modernější a úspornější LED osvícení, opraveno je také osvětlení vodních překážek.
Autodrom Most zrekonstruoval svůj polygon. Přidal nové funkce pro výcvik řidičů
Investice jsou součástí plánované obnovy a modernizace areálu autodromu. Začala před čtyřmi lety a bude pokračovat i v následujícím období. Celkem si vyžádá 100 až 150 milionů korun.
Podařilo se již dokončit generální rekonstrukci servisních boxů, vybudovat galerii s výstavními prostory pro VIP hosty, administrativní budovy na polygonu i v paddocku mají novou omítku. Autodrom otevřel pneuservis s rychloservisem, nabídkou vyčištění vozu a prodejem doplňkového sortimentu pro všechny motoristy, kterým slouží po rekonstrukci i čerpací stanice pohonných hmot a dvě veřejné dobíjecí elektrostanice s nepřetržitým provozem. Podél cílové rovinky velkého závodního okruhu byl vybudován nový plot dle standardů FIA, vzniklo i zcela nové zázemí pro 300 VIP hostů nad boxy.
Plán dále zahrnuje zásadní rekonstrukci startovní věže velkého závodního okruhu, renovaci kompletního odpadového i spadového řádu kanalizace nebo vybudování nového vjezdu do areálu autodromu s vrátnicí.