Vídáme je závodit na motocyklech a projíždět zatáčky s koleny na asfaltu. Ať na dvou, nebo na čtyřech kolech, Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo, jezdci týmu Ducati Corse v MotoGP a tváře značky CUPRA, jsou motorističtí nadšenci. Bez váhání proto přijali výzvu vyměnit na den své motocykly Ducati za závodní vůz CUPRA. Jejich úkolem bylo absolvovat jízdu za volantem závodního vozu CUPRA TCR podle instrukcí závodního jezdce týmu CUPRA Pepeho Orioly a tváře značky CUPRA Jordiho Geného.
Místo řídítek volant
„Ať řídíte auto, nebo motocykl, vždycky toužíte po jednom – když jste na závodním okruhu, chcete být nejrychlejší. Rozdíl spočívá v tom, že v autě se cítíte bezpečněji, dává vám více stability,“ říká Andrea Dovizioso, zatímco na závodním okruhu Castellolí přichází k závodnímu vozu CUPRA TCR. Jorge Lorenzo k tomu dodává: „Když motocyklový jezdec přejde na čtyři kola, netrvá mu dlouho, aby získal potřebnou rychlost.“ Se stejným nadšením si na hlavu nasazují přílbu, spouští motor a hned si ověřují jeho reakce – CUPRA TCR zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Zatáčky, které testují jejich odvahu
Oba jezdci souhlasí s tím, že cítí stejný příval adrenalinu, přestože se nemusejí v zatáčce sklánět k asfaltu. „CUPRA TCR je extrémně výkonná, moc se mi líbí, jak jezdí,“ prohlašuje Andrea a opět vyráží na závodní okruh, aby otestoval nejvyšší výkon 350 k motoru 2.0 TSI. „Je velmi agilní a umožňuje agresivně projíždět zatáčky,“ zdůrazňuje. „V zatáčkách se chová skutečně velmi dobře a můžete vnímat reakce vozu na řízení. A je velmi stabilní při intenzivním brzdění,“ říká trojnásobný mistr světa MotoGP.
Jízda na limitu
Oba jezdci Ducati oceňují přínosy automatické převodovky DSG. Podle Doviziosa „to je fantastické, protože se na závodním okruhu snadněji dostanete k limitu a můžete jet rychleji“. Podobně i Lorenzo přiznává, že ji upřednostňuje před manuálně řazenou převodovkou: „Je mnohem komfortnější a neriskujete, že zařadíte špatný převodový stupeň.“
Změna rutiny
„Je to úžasný vůz,“ prohlašuje Lorenzo, vystupující z vozu CUPRA TCR po dalším kole na závodním okruhu. „Na motocyklech jezdím od svých tří let, to je věčnost! Pro mě je řízení vozu, jako je CUPRA TCR, novou zkušeností a hodně zábavnou,“ říká o svých zážitcích.
Budoucí automobilový závodní jezdec?
Andrea Dovizioso přijíždí do boxů a sundává si přílbu s úsměvem od ucha k uchu. „Miluju rychlost a automobilové závody. Mám z toho dobrý pocit. Až ukončím svou motocyklovou závodní kariéru, tak možná jednou přejdu k automobilovým závodům,“ říká jezdec Ducati s úsměvem.
Obě tváře značky CUPRA však nyní čeká návrat do světa motocyklových závodů. V Grand Prix České republiky 2018 na Masarykově okruhu budou na svých závodních motocyklech Ducati bojovat o další důležité body do mistrovství světa v nejvyšší kategorii motocyklových okruhových závodů. Desátý podnik letošní sezony Moto GP se uskuteční o víkendu 3. až 5. srpna 2018 na Autodromu Brno. Grand Prix České republiky je nejprestižnějším motoristickým závodem v České republice, jehož tradice sahá až do roku 1950.