Facelift SEATu Leon je již na spadnutí, v konfigurátorech ho již nenajdete a po silnici už drahnou dobu jezdí maskované prototypy. Oficiálních informací však bylo pramálo. Až do teď.

České zastoupení automobilky SEAT uspořádalo včera na mosteckém okruhu akci pro dealery a jejich zákazníky a prozradilo tam, první informace o tom, na co se u modernizovaného Leona můžeme těšit.

Lehce pozměněna bude karoserie, která dostane jinak tvarované nárazníky, výraznější změny ale čekat nelze. Halogenová přední světa dostanou od výbavy Style LED denní svícení, fullLED světla se promění po vzoru SUV Ateca. Ukazatele změny směru budou větší, blikat budou stejné segmenty jako v případě denního svícení. Diodami budou osazeny také přední mlhové světlomety. Karoserii bude možné nalakovat do tří nových metalických barev? modré, červené a fialové.

V interiéru se můžeme těšit na nový černý strop pro verze FR, Xcellence a Cupra. Dnešní době vládne konektivita, a tak i Leon přidává větší 8″ displej systému Media Systém Plus s novými funkcemi. Novinkou bude také Connectivity Box, což je schránka před řadící pákou, která pomocí zesílené antény a indukce zesílí signál mobilního telefonu a nově ho budete moci i v Leonu bezdrátově nabít (samozřejmě pokud to váš telefon podporuje). Pro komfortnější přístup do auta bude možné využít Kessy, tedy bezklíčkový vstup. Jedna nepříjemná zpráva je tu ale také, protože od výbavy Style přijde Leon o mechanickou ruční brzdu, kterou nahradí tlačítko.

SEAT chce v novém Leonu pomoci řidičům předcházet nehodám, a tak ho vybaví dvěma novými asistenty. Prvním z nich je Traffic Jam Assist, který pomocí adaptivního tempomatu a aktivnímu udržování v jízdních pruzích za vás dokáže až do 60 km/h částečně převzít řízení. Druhým asistentem je Emergency Assist. To je asistent, který umí auto bezpečně zastavit, v případě, že řidič přestane svoje auto v důsledku nějakého záchvatu a podobně ovládat. V případě, že auto po 10 sekundách fungování funkce Lane Assist (hlídání jízdních pruhů) nepozná na volantu ruce, akusticky řidiče upozorní, že musí volant uchopit. Pokud se nic nestane, cukne auto brzdami. Pokud se ani potom řidič řízení opět nezačně věnovat, zapne auto varovné blinkry, udělá na silnic pár kliček a v pruhu, v němž jede, pomalu zastaví.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz Třídy S se představuje jako plug-in hybrid. Má 510 koní a na elektřinu dojede přes 100 km

Drobné změny se odehrají i pod kapotou. Tou nejzajímavější je zvýšení výkonu pro vrcholný model Leon Cupra, který z dosavadních 213 kW/290 koní poskočí na 221 kW/300 koní a vyrovná se tak Volkswagenu Golf R. Výkon se bude přenášet přes kola přední nápravy pomocí elektronického samosvorného diferenciálu VAQ, pro kombi Leon ST Cupra bude nově k dispozici volitelně pohon všech kol 4Drive. Do nabídky přibudou nové motory: přeplňovaný benzinový tříválec 1.0 TSI 85 kW, naftový čtyřválec 1.6 TDI 85 kW a verze 1.4 TGI spalující CNG dostane jako novou volbu převodovku DSG.

Prodej by měl být zahájen hned zkraje roku 2017. Kdy a kde bude nový model představen, to ale SEAT neprozradil.

spy-foto-seat-leon-fr-02