2021-land-rover-discovery-r-dynamic-facelift- (3)

Modernizovaný Land Rover Discovery přiváží úsporné motory, vylepšenou konektivitu a více pohodlí

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Jaguar Land Rover - 12. 11. 2020


Land Rover Discovery kombinuje výjimečnou evoluci designu s všestranným interiérem charakterizujícím ducha rodinného dobrodružství, který je pro prémiové rodinné SUV značky Land Rover typický již více než 30 let.

I díky nejnovější generaci výkonných a úsporných, zážehových i vznětových, šestiválcových motorů řady Ingenium, modernímu infotainmentu Pivi Pro a špičkovému pohodlí i praktičnosti zůstává nové Discovery jedním z nejschopnějších a nejvšestrannějších prémiových SUV na světě nabízejícím navíc sedm plnohodnotných míst a prvotřídní konektivitu.

Nové Discovery přináší ještě vyšší úroveň propracovanosti a efektivnosti při zachování obvyklé šíře schopností na silnici, v terénu i po stránce tahání přívěsů. Od vylepšeného systému Terrain Response 2, přes vzdálené aktualizace Software-Over-The-Air (SOTA), až po novou technologii Cabin Air Filtration.

Všestrannost jako základ

Rodinná všestrannost představuje charakteristický znak celé řady SUV Discovery. Prostorné a inteligentní nové Discovery není výjimkou. Systém Gesture Tailgate, dostupný na přání, dokáže detekovat pohyb nohy v prostoru pod zadním nárazníkem a následně automaticky otevřít páté dveře. Vnitřní elektricky výklopná přepážka zachytí předměty uvolněné v zavazadlovém prostoru nabízejícím objem 2485 litrů (v pětimístném uspořádání) a současně slouží jako praktická lavička. Dokonce i v sedmimístném uspořádání nabízí prostor pro zavazadla 258 litrů. Všech sedm cestujících má navíc připraven konektor pro dobíjení elektrických zařízení.

Uvnitř nabízí zákazníkům technologie Intelligent Seat Fold snadnou konfiguraci uspořádání sedadel přes centrální dotykovou obrazovku. Díky aplikaci pro vzdálený přístup do vozu mohou zákazníci sledovat na svém chytrém telefonu aktuální stav paliva, polohu automobilu, a dokonce také mohou odemknout i uzamknout dveře.

Druhá řada sedadel byla důkladně přepracována s ohledem na větší míru pohodlí. Vylepšeno bylo boční vedení opěradel a sedáky jsou nově delší a silnější. To v kombinaci s pečlivým profilováním sedadel přináší lepší podporu stehen, respektive větší podporu těla pro všechny cestující. Komfort dále zlepšují výdechy ventilace pro druhou řadu sedadel přemístěné z B sloupků na středovou konzoli. Tím bylo dosaženo zvýšeného proudění vzduchu k cestujícím ve druhé řadě. Ti mohou využít i dobíjecí zásuvky, stejně jako „skryté“ ovladače pro nastavení ventilace.

K dispozici je také druhá generace náramku Activity Key zahrnující dotykovou obrazovku a digitální hodinky. Jako náhrada klasického klíčku dokáže automobil uzamknout, odemknout i nastartovat.

Nové Discovery je dostupné na českém trhu ve výbavách Discovery, S, SE, HSE a ve sportovní verzi R-Dynamic.

Moderní motory

Model Discovery přináší tři nové řadové šestiválcové motory Ingenium. Jak zážehová, tak vznětová provedení využívají pro ještě nižší spotřebu, vyšší výkon a jemnější chod 48V mild-hybridní technologii (MHEV). Nové motory jsou dostupné spolu se čtyřválcovou jednotkou P300 značky Land Rover a s inteligentním pohonem všech kol.

Rodina řadových šestiválcových motorů byla navržena a vyvinuta přímo automobilkou Jaguar Land Rover. Moderní vznětový agregát nabízí výkon 183 kW/249 koní a 221 kW/300 koní, zatímco zážehové provedení disponuje výkonem 265 kW/360 koní. Kompletní nabídka motorizací pro nové Discovery je následující:

  • P300: 221 kW/300 koní, 400 Nm, 2.0 litru, zážehový čtyřválcový motor
  • P360: 265 kW/360 koní, 500 Nm, 3.0 litru, zážehový šestiválcový motor, MHEV
  • D250: 183 kW/249 koní, 570 Nm, 3.0 litru, vznětový šestiválcový motor, MHEV
  • D300: 221 kW/300 koní, 650 Nm, 3.0 litru, vznětový šestiválcový motor, MHEV

Vznětové řadové šestiválcové motory D250 a D300, které nahradily starší motory SD4 a SDV6, využívají lehkou hliníkovou konstrukci, a kromě jiného přináší také nižší tření. Díky inteligentní mild-hybridní technologii pracující s napětím 48 V. Jednotky plní nejpřísnější světové emisní limity a současně se mohou pochlubit také lepší odezvou na plyn.

Chytrý systém sbírá a ukládá energii generovanou během zpomalování. Tu následně využívá jako asistenci spalovací jednotce při akceleraci. Výsledkem je výkon šestiválcového motoru při spotřebě čtyřválce. Další výhodou tohoto uspořádání je i jemněji fungující systém Stop/Start.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru