2023-bmw_x7_xdrive40i- (3)

Modernizované BMW X7 se představuje. Dostalo přepracovaný interiér i exteriér s rozdělenými světlomety

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: BMW - 13. 4. 2022


Více osobitosti, více sportovního charakteru, více digitalizace: Nové BMW X7 otevírá v segmentu luxusních vozů zcela novou dimenzi zážitku z jízdy. První Sports Activity Vehicle (SAV) v této kategorii vozidel nabízí nenapodobitelnou kombinaci exkluzivity, dokonalých jízdních vlastností, luxusní prostornosti a všestrannosti. Model X7 se rychle stal nejúspěšnějším BMW modelem ve třídě luxusních automobilů. A nyní byl jeho jedinečný charakter značně dále zdokonalen rozsáhlými designovými úpravami, a to především v oblasti vizuálně působivé přední části a také díky novému vzhledu M sportovního paketu, kolům z lehké slitiny o průměru až 23 palců (poprvé u BMW) a nejnovější generaci ovládacího systému iDrive včetně BMW Prohnutého displeje a BMW Operačního systému 8. Nové BMW X7 přichází s ještě bohatší standardní výbavou, dalšími asistenčními systémy a nejnovější 48V mild-hybridní technologií pro všechny motory.

Nové BMW X7 je hlavním pilířem probíhající produktové ofenzivy v nejexkluzivnějších segmentech modelové řady své prémiové značky. Nové X7 se bude vyrábět v továrně BMW Group ve Spartanburgu, která je kompetenčním centrem pro modely BMW X v americké Jižní Karolíně, kde se produkují také BMW X6, BMW X5, BMW X4 a BMW X3. Mezi nejvýznamnější trhy tohoto luxusního SAV patří kromě USA a Kanady také Čína a další asijské trhy, Německo, Blízký východ a Austrálie. Celosvětové uvedení nového BMW X7 na trh odstartuje v srpnu 2022.

Exkluzivní aura, impozantní charakter

Největší ze všech modelů BMW X otevírá nové hranice pro exkluzivní zážitky z jízdy, přičemž jeho výjimečnou prostornost a charakteristickou BMW jízdní dynamiku lze zažít jak na zpevněných silnicích, tak i mimo ně. Všestrannost nového modelu X7 sahá od jeho schopnosti vyniknout na silnici jakožto vysoce elegantní automobil až po nadšenou touhu po akci mimo zpevněné cesty. Vnější rozměry podtrhující osobitost nového BMW X7, velkorysý vnitřní prostor, výjimečně kvalitní výbava a prvotřídní atmosféra v interiéru pro cestující na všech třech řadách sedadel v kombinaci s výkonnými 6- a 8válcovými motory, nejmodernějšími technologiemi podvozku a inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive
jsou ukázkou komplexní vyváženosti a jízdní suverenity.

S délkou 5162 milimetrů, šířkou 2000 milimetrů, výškou 1819 milimetrů a rozvorem 3105 milimetrů lze nové BMW X7 okamžitě identifikovat jako největší SAV v nabídce BMW. Výjimečnost vozu ještě více podtrhuje nově pojatý design exteriéru a interiéru. Nové BMW X7 se vyznačuje nápadně modernizovaným designem přední a zadní části, neboť přejímá nový designový jazyk BMW modelů luxusního segmentu. Výrazně vylepšená standardní výbava nového BMW X7 nyní zahrnuje také prvky výbavy Design Pure Excellence. Volitelný, nově navržený M sportovní paket ještě více zvýrazňuje jeho dynamické jízdní vlastnosti. Tuto charakterovou vlastnost velkého SAV lze ještě výrazněji zdůraznit paketem M sportovním paketem Pro.

Design exteriéru: Výrazné vyjádření progresivity a exkluzivity

Rozsáhle přepracovaná přední část zajišťuje novému BMW X7 silný vizuální dojem a jasně jej odlišuje od ostatních modelů BMW X. Nová struktura a design přední části navazují na charakteristické designové prvky BMW, jako jsou například dvojité světlomety. Jsou zcela nově interpretované a zdůrazňují vzpřímený postoj vozu a posilují jeho osobitost.

Vůbec poprvé byly použity dělené světlomety, jejichž jedna část zajišťuje funkci denního svícení a druhá má „na starosti“ osvětlení silnice před vozem. Úkoly poutat pozornost a zajišťovat skvělou viditelnost jsou rozděleny mezi dva samostatné, nad sebou umístěné moduly. Za signální funkce jsou zodpovědné horizontální světelné prvky umístěné výše v přední části. Dvě LED jednotky po každé straně přední části působí, jako by svítily přímo z úzkých skleněných krytů. Díky svým ostře řezaným tvarům, které připomínají tvar obráceného písmene L, působí elegantním a technicky propracovaným dojmem a dále tím zvyšují atraktivitu vozu. Světla denního svícení přebírají také funkci směrových světel. Jejich světelné signály pulzují v rychlém sledu za sebou se slabší a silnější intenzitou a vyznačují se tak atraktivní podobou připomínající křivku EKG (na americkém trhu není k dispozici).

Nové BMW řady 7 už je blízko. Automobilka odhaluje první informace a náčrty

Funkce potkávacích a dálkových světel zabezpečují dvě další LED jednotky v samostatných modulech, umístěné pod světly denního svícení. Jejich tmavý kryt a zapuštění v předním nárazníku vytvářejí dojem, že jsou tyto moduly upozaděny a do popředí vystupují až po aktivaci. Dále zdokonalené adaptivní matrixové LED světlomety, jejichž součástí je natáčecí a odbočovací funkce, stejně jako neoslňující asistent dálkových světel BMW Selective Beam, jsou součástí standardní výbavy nového BMW X7. Navíc adaptivní rozdělení světelného kuželu s automatickým nastavením pro jízdu ve špatném počasí má nyní také funkci předních mlhových světel.

Nově navržená BMW maska ve tvaru ledvinek s kaskádovitým osvětlením

Osobité kaskádové osvětlení obou částí BMW masky ve tvaru ledvinek dodává přední části nového BMW X7 nezaměnitelný extravagantní výraz, a to jak při stání, tak během jízdy. BMW Maska ve tvaru ledvinek Iconic Glow je standardní výbavou vrcholného modelu BMW X7 M60i xDrive a pro ostatní modelové varianty bude nabízena na přání.

Do detailu vylepšená zadní část s trojrozměrnými světly

Výraznou podobu zadní části nového BMW X7 dodávají světelné jednotky ve trojrozměrném provedení. Jejich LED světelné zdroje tvoří se skleněnými kryty jeden celek, čímž vyzdvihují celkovou propracovanost nových světel. Světelné jednotky tak mohou být velmi tenké. V jejich horních částech jsou umístěny směrové ukazatele, které rovněž vytvářejí vizuálně efektní pulzující světelné signály (v USA nejsou k dispozici). Na částech zadních světel zasahujících do boků vozu je zobrazeno logo a nápis BMW. Decentní chromovaná lišta spojující obě světelné jednotky nového BMW X7 je překryta nádherným skleněným krytem.

Interiér a výbava: Digitalizace palubní desky, více komfortu na dlouhých cestách pro všechny cestující

Vysokou úroveň radosti z jízdy a komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti, které nové BMW X7 nabízí, doplňuje moderní digitální prostředí na palubě a inovativní design palubní desky. Předzvěstí příchodu BMW Prohnutého displeje ve velkém automobilu segmentu Sports Activity Vehicle je integrace BMW Operačního systému 8 a nejnovější generace ovládacího systému iDrive. Další ovládací prvky lze nalézt na středové konzole, kde má své místo nově navržený volič převodovky a tlačítka voliče jízdních režimů.

Velkorysý vnitřní prostor nového BMW X7 si lze vychutnat ve třech řadách
sedadel. Druhá řada pojme standardně tři cestující nebo na přání dva, pro něž jsou určena samostatná sedadla. K modernímu vyznění interiéru přispívají nové povrchy sedadel a odvážné barevné kombinace. Ještě bohatší standardní výbava se snaží zvýšit komfort cestujících na palubě a maximalizovat jejich pohodlí. Kromě sportovního koženého volantu s řadicími páčkami, čtyřzónové automatické klimatizace, vnitřního osvětlení, panoramatické prosklené střechy a Hi-Fi systému nyní zahrnuje také vyhřívaná komfortní sedadla pro řidiče a spolujezdce, přihrádku pro bezdrátové nabíjení kompatibilních telefonů a bezklíčkový komfortní přístupový systém.

Plně digitální BMW Prohnutý displej s intuitivním dotykovým
ovládáním

Progresivní design palubní desky nového BMW X7 přinesl výrazné omezení počtu tlačítek a ovládacích prvků ve prospěch digitálního ovládání řady funkcí. Hnací silou při zavádění tohoto moderního digitálního pojetí byla integrace BMW Prohnutého displeje, který je tvořen 12,3palcovým přístrojovým panelem za volantem a kontrolním displejem s úhlopříčkou 14,9 palce. Obrazovky jsou umístěny společně za skleněným povrchem, který je prohnutý směrem k řidiči. Splývají tedy v jednu digitální jednotku s vysokým rozlišením.

Nízká palubní deska s inovativní lištou prostorového osvětlení

Použití BMW Prohnutého displeje je součástí zcela nového designu palubní desky. V novém BMW X7 je extrémně nízká, její horizontální struktura zdůrazňuje šířku interiéru a vyzařuje moderní eleganci. Ve střední části přístrojového panelu vytváří široká, lehce prohnutá leštěná dřevěná lišta dokonalou kulisu pro BMW Prohnutý displej.

Dalším novým prvkem nového BMW X7 je lišta prostorového osvětlení, která je zde poprvé umístěna pod lištou obložení interiéru před spolujezdcem vpředu. Její krystalická struktura povrchu a účinné podsvícení pomocí LED jednotek a grafiky obsahující nápis „X7“ (nebo logo M u nového BMW X7 M60i xDrive) umocňují uvnitř vozu aurue xkluzivity.

Inovativní světelná lišta je výrazným doplňkem standardního prostorového osvětlení, které využívá obrysové LED osvětlení přístrojové desky, středové konzoly a výplní dveří ke zvýraznění velkorysého pocitu prostoru na palubě. Rozložení světla, jas a barvu osvětlení interiéru lze konfigurovat v menu iDrive. Ve svém nejnovějším provedení nabízí prostorové osvětlení uživateli výběr z 15 barev.

Lišta prostorového osvětlení je nedílnou součástí světelných efektů aktivovaných v různých situacích. V uvítacím scénáři je řidič při příchodu k vozu uvítán efektním rozjasněním osvětlení interiéru. Když řidič vystoupí z vozu a zavře dveře, vnitřní osvětlení se plynule ztlumí směrem od zadní části vozu k přední, přičemž osvětlení světelné lišty tuto sekvenci uzavře dynamickým světelným efektem. Světelná lišta signalizuje příchozí telefonní hovor dynamickým doprovodným světlem, zatímco obrysové osvětlení v přední části začne současně pulzovat. Mezi funkce prostorového osvětlení patří také uvítací světelný koberec Welcome Light Carpet, který při odemknutí nebo otevření dveří promítá na zem přitažlivý obrazec a osvětluje prostor těsně vedle dveří.

Třídílná panoramatická prosklená střecha jako součást standardní výbavy, volitelný paket Comfort

Nové BMW X7 je standardně vybaveno panoramatickou prosklenou střechou, která ještě více umocňuje prostornou a prosvětlenou atmosféru interiéru. Kromě plynule otevíratelné přední a střední části má panoramatická střecha také další zadní část. Díky tomu si mohou také cestující ve třetí řadě sedadel užívat pocit prostoru umocněný světlem prostupujícím do interiéru. Všechny části prosklené střechy mají elektricky ovládanou roletku.

Panoramatická prosklená střecha Sky Lounge po setmění vytváří velmi zvláštní a exkluzivní auru – LED světlo se rovnoměrně rozprostírá po více než 15 000 světelných ploškách umístěných na povrchu skla a vytvářejících obraz připomínající hvězdnou oblohu. Barevné schéma této atmosférické světelné show vychází z nastavení prostorového osvětlení, které si majitel zvolí.

Nově sestavený paket Comfort dále zvyšuje pocit pohody na všech sedadlech. Například stejně jako přední sedadla mohou být vyhřívaná rovněž sedadla ve druhé a třetí řadě. Kromě toho je vyhřívaný také volant a loketní opěrky řidiče a spolujezdce ve dveřích a na středové konzole. Termo funkce držáků nápojů umístěných ve středové konzole udržuje nádoby s nápoji podle potřeby chladné nebo teplé.

Model BMW M, M sportovní paket a M sportovní paket Pro

K základním vlastnostem nového BMW X7 patří stejně jako luxusní komfort na dlouhých cestách a dokonalá všestrannost také sportovní schopnosti. Pro modely BMW X7 xDrive40i a BMW X7 xDrive40d je k dispozici nová verze M sportovního paketu. Ten představuje dynamický kontrast k rafinované eleganci SAV, které je standardně dodáváno v provedení Design Pure Excellence. Skládá se z výrazných designových prvků exteriéru a speciálně stylizovaného interiéru, vytváří sportovní vzhled a zároveň poskytuje intenzivnější zážitky z jízdy. Vrcholný model BMW X7 M60i xDrive přitom klade zvláštní důraz na dynamickou radost z jízdy. Jako rozšíření M sportovního paketu je pro 6- i 8válcové modely nabízen nový M sportovní paket Pro.

Nový M sportovní paket nabízí dynamický vzhled

Aerodynamicky optimalizované prvky exteriéru a četné designové prvky v lesklém černém provedení udávají tón vzhledu BMW X7 xDrive40i a BMW X7 xDrive40d s volitelným M sportovním paketem. Přední a zadní nárazníky, stejně jako boční prahy, se vyznačují M specifickým designem. Mezi prvky předního nárazníku patří obzvláště velký nasávací otvor a lesklé černé lemování vnějších okrajů vzduchových clon. Leskle černé jsou rovněž střešní ližiny, okenní lišty, vzduchové průduchy na bocích a přilehlé lišty podél prahů dveří a na zádi. Dynamickou auru dále umocňují M loga na předních blatnících a dvoubarevná 21palcová M kola z lehké slitiny. Sportovní vzhled zadní části vozu definují difuzor v barvě Dark Shadow a lichoběžníkové koncovky výfuku.

Seznam M specifických prvků interiéru zahrnuje osvětlené prahové lišty s logem M, M kožený volant, hnědé lesklé dřevěné obložení interiéru Fineline Stripe, M antracitové čalounění stropu, M pedály z nerezové oceli, M opěrku nohy řidiče a pro daný model specifické podlahové koberečky. Součástí výbavy M sportovního paketu je také M logo na přístrojovém panelu a specifický M klíč od vozu.

Model BMW M s působivými vizuálními prvky

Mimořádně působivý vzhled propůjčují novému BMW X7 M60i xDrive také M specifické prvky exteriéru, včetně velkých nasávacích otvorů a aerodynamicky optimalizovaných detailů. Dalšími ukazateli výjimečného výkonu tohoto modelu jsou exkluzivní designové prvky. M logo na černém pozadí zdobí standardně podsvícenou BMW masku chladiče matnými černými lamelami s lesklými čelními plochami. K aerodynamicky zdokonaleným M vnějším zpětným zrcátkům se přidává specifický ozdobný prvek s M logem vedle výdechů vzduchu na bocích vozu.

BMW poodhalilo chystané M3 Touring. Tohle kombi rozhodně nebude obyčejné

Nové BMW X7 M60i xDrive je standardně vybaveno 21palcovými dvoubarevnými M koly z lehké slitiny. V zadní části vozu zaujmou zdvojené koncovky výfukového systému na levé a pravé straně.

Výbavu paketu M Sport v interiéru doplňují osvětlené prahové lišty s nápisem „M60i“, M kožený volant s prošíváním v barvách BMW M GmbH, dřevěné obložení interiéru s lesklým povrchem a kovovým efektem, M specifická lišta prostorového osvětlení a M alcantarové čalounění stropu v antracitové barvě. Tím je uvnitř BMW X7 M60i xDrive zajištěna na radost z jízdy zaměřená atmosféra.

Motory, převodovky a pohon BMW xDrive: Nová 48V mild hybridní technologie přináší větší jízdní suverenitu a hospodárnost

Nové BMW X7 bude pohánět trojice nejmodernějších a extrémně výkonných motorů nové modulární generace motorů BMW Group EfficientDynamics. V čele nabídky stojí nový zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru pro vrcholné BMW X7 M60i xDrive, který technicky vychází z motorů pohánějících vysokovýkonné automobily BMW M GmbH. Doplňují ho dva řadové šestiválce (každý o objemu 3,0 litru): druhý nový zážehový motor pro nové BMW X7 xDrive40i a rozsáhle modernizovaný vznětový motor montovaný do nového BMW X7xDrive40d.

Nová 48V mild hybridní technologie pro všechny motory

Elektrifikace v podobě 48V mild hybridní technologie poskytuje všem motorům dostupným pro nové BMW X7 ještě více síly a lepší hospodárnost. V tomto ohledu hraje klíčovou roli světová premiéra osmistupňové převodovky Steptronic Sport, která je součástí standardní výbavy všech variant nového BMW X7 a je v tomto segmentu unikátní. V kompaktním obalu převodovky se jako součást 48V mild hybridního systému nachází elektromotor, který pomáhá spalovacímu motoru zajišťovat plynulou, dynamickou a zároveň hospodárnou jízdu. Mild hybridní systém generuje točivý moment 200 Nm a podle jízdní situace přidá až dalších 9 kW/12 k navíc.

V novém BMW X7 xDrive40i je mild hybridní systém při velmi nízkých rychlostech využíván také k čistě elektrické jízdě. Je proto vybaven akustickým systémem ochrany chodců.

Energie potřebná pro elektrický výkon navíc je uložena v 48V akumulátoru umístěném v motorovém prostoru. Nabíjí se rekuperací energie při jízdě bez plynu a při brzdění. Kromě napájení elektromotoru dodává 48V akumulátor rekuperovanou kinetickou energii také do elektrické sítě automobilu.

Motor V8 s technologií M TwinPower Turbo a vylepšenou hospodárností v BMW X7 M60i xDrive

V novém BMW X7 M60i xDrive se 48V mild hybridní systém propojuje s nově vyvinutým 4,4litrovým zážehovým motorem V8 s technologií M TwinPower Turbo. Nový osmiválec má své geny v motorech pohánějících proslulé automobily BMW M a závodní speciály a využívá termodynamické výhody kříženého sběrného výfukového potrubí, symetricky uspořádaných turbodmychadel a samostatného chlazení motorového oleje. Kromě toho se na jeho lepší hospodárnosti podílí zesílený klikový hřídel, vylepšené přeplňování turbodmychadly s obtokovými ventily, nové olejové čerpadlo a lehčí olejová vana.

Premiéra nového zážehového řadového 6válce v BMW X7 xDrive40i

Se zcela novým souborem technologií dosahuje zážehový řadový šestiválec z nové modulární generace motorů BMW dvojího technologického pokroku – vyššího výkonu a nižších emisí. Motor, který debutuje v novém BMW X7 xDrive40i, se vyznačuje množstvím inovací v oblasti spalování, výměny výfukových plynů, ovládání ventilů, vstřikování a zapalování. Jeho maximální výkon 280 kW/380 k je o 35 kW/47 k vyšší než u předchůdce, zatímco maximální točivý moment vzrostl o 70 Nm na 520 Nm, přičemž s přispěním mild hybridního systému se může zvýšit až na 540 Nm.

Millerův cyklus zkracuje dobu otevření sacích ventilů, což následně vede ke zvýšení účinnosti systému přeplňování a mezichladiče stlačeného vzduchu. Tím se výrazně snižuje spotřeba paliva a úroveň emisí v celém rozsahu zatížení, a tedy i při každodenní jízdě. Účinek je dále umocněn přepracováním sacího kanálu a spalovacích prostorů tak, aby se zlepšila tvorba směsi i účinnost spalování. Použití aktivní cívky s integrovanou elektronikou rovněž umožňuje přizpůsobit zapalování novému procesu spalování.

Součástí plně variabilního ovládání ventilů VALVETRONIC je nyní také přepínatelné výfukové vahadlo, které umožňuje v případě potřeby přerušit výměnu plynů. Tímto způsobem lze snížit vnitřní tření motoru při jízdě na volnoběh přibližně o třetinu. Když tedy řidič uvolní plynový pedál, může být větší část kinetické energie absorbována generátorem mild hybridního systému a uložena do 48V akumulátoru.

Proměnné časování vačkových hřídelů VANOS je nyní řízeno elektronicky. To znamená, že bylo možné ještě více zvětšit jeho pracovní rozsah a minimalizovat tak emise. Příprava směsi je nyní efektivnější zásluhou nového systému dvojitého vstřikování. Kromě stávajícího vysokotlakého vstřikovacího systému je nyní část paliva do spalovacích prostorů vstřikována doplněným nízkotlakým systémem. Tímto způsobem dochází ke snížení tvorby pevných částic, a také k nižší úrovni emisí CO2. A díky nové technologii vstřikování mají motory také příjemnější zvuk při volnoběhu. K nárůstu výkonové křivky a nižším emisím přispívá rovněž nové sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců.

Nové BMW M5 bude plug-in hybrid. Osmiválec mu přesto zůstane

Modernizovaný vznětový řadový šestiválec v BMW X7 xDrive40d

Důkladná modernizace vznětového řadového šestiválce v novém BMW X7 xDrive40d přinesla také u něj zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí. Ocelové písty namísto hliníkových umožňují vyšší spalovací tlaky a vyšší je také účinnost olejového separátoru. Nový systém přímého vstřikování common-rail nyní pracuje se vstřikovači s elektromagnetickými ventily,které zajišťují až 12 vstřiků za jeden cyklus s maximálním tlakem 2500 bar.

Nová osmistupňová převodovka Steptronic Sport s funkcemi Launch Control a Sprint

Všechny modelové varianty nového BMW X7 jsou standardně vybaveny novou osmistupňovou převodovkou Steptronic Sport. Velmi rychlé změny převodových stupňů a ostřejší charakteristika řazení přinášejí do zážitku z jízdy ještě více sportovnosti. Kromě řadicích páček na volantu nabízí tato převodovka také funkci Launch Control.

Řidiči budou moci využít také novou funkci Sprint v případě nutnosti rychlé akcelerace. V této situaci převodovka automaticky zařadí nejnižší možný rychlostní stupeň, jakmile řidič podrží levou řadicí páčku na dobu alespoň jedné sekundy. Současně se všechny systémy pohonu a podvozku přepnou do nejsportovnějšího nastavení a aktivuje se také elektrické zvýšení výkonu mild hybridního systému.

Nejnovější generace osmistupňové převodovky Steptronic Sport má kromě nově integrované elektrifikace rovněž řadu dalších vylepšení. Například byla zvýšena vnitřní účinnost a její izolace od rotačních nerovnoměrností. Nové olejové čerpadlo převodovky a systém tlumičů torzních kmitů slouží nejen ke zvýšení účinnosti, ale také k plynulosti řazení a jízdního komfortu.

BMW xDrive s upřednostňováním pohonu zadních kol

Trakci, směrovou stabilitu a agilitu nového BMW X7 zvyšuje inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive. Ten využívá elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v převodové skříni propojenou se systémy hnacího ústrojí a podvozku, která podle aktuální situace rozděluje výkon mezi přední a zadní kola. Tímto způsobem je již v zárodku potlačena jakákoli tendence vozidla k přetáčivosti nebo nedotáčivosti.

BMW xDrive s upřednostňováním pohonu zadních kol zlepšuje hospodárnost i dynamiku automobilu SAV. V jízdních situacích, kdy není pohon všech kol nutný, je výkon motoru přenášen pouze na zadní kola. V novém BMW X7 M60i xDrive toto uspořádání a standardně montovaný M sportovní diferenciál společně vytvářejí takový zážitek z výkonu, jaký zákazníci při posouvání dynamických limitů od BMW očekávají. Elektronicky řízený závěr zadního diferenciálu je propojen se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control).

Jízdní dynamika a technologie podvozku

Jízdní vlastnosti nového BMW X7 spojují agilitu, kterou jsou vozy Sports Activity Vehicles proslulé, s výjimečným komfortem. Standardně dodávané adaptivní vzduchové odpružení obou náprav spolupracuje s elektronicky řízenými tlumiči a poskytuje charakteristické dynamické jízdní vlastnosti BMW v kombinaci s vynikajícím komfortem na dlouhých cestách. Standardní výbava nového BMW X7 M60i xDrive zahrnuje také Integrální aktivní řízení a adaptivní stabilizátory. Oba tyto prvky výbavy, stejně jako paket xOffroad, jsou k dispozici jako volitelná výbava i pro šestiválcové modely.

Všechny podvozkové systémy byly u nového BMW X7 naladěny tak, aby umožnily co nejširší spektrum sportovních jízdních vlastností a jízdního komfortu. Využít široký repertoár nabízených vlastností umožňuje systém volby jízdních režimů. BMW X7 M60i xDrive má navíc odlišné nastavení podvozku, včetně mimořádně tuhých horních uložení příčných ramen přední nápravy a speciálně nastavené charakteristiky pružin a tlumičů. Kromě větší přesnosti řízení se to projevuje především ostřejší agilitou a větší dynamikou v zatáčkách.

Adaptivní vzduchové odpružení obou náprav s elektronicky řízenými tlumiči ve standardní výbavě

Základem technologie podvozku nového BMW X7 je osvědčená kombinace lichoběžníkové přední nápravy a pětiprvkové zadní nápravy. Tento konstrukční princip zajišťuje přesné vedení kol, působivou stabilitu v přímém směru a vynikající omezování náklonu v zatáčkách. Zároveň je minimalizován vliv bočních sil na tlumiče, což dále zvyšuje jízdní komfort.

Standardně dodávané elektronicky řízené tlumiče zlepšují jízdní dynamiku, a především jízdní komfort. Elektromagneticky nastavitelné hydraulické ventily umožňují přizpůsobení nastavení komprese a odskoku v souladu s měnící se jízdní situací. Tlumiče adaptivně reagují jak na stav povrchu vozovky, tak na styl jízdy. Řidič má také možnost využít různé jízdní režimy a zvolit tak sportovní nebo komfortnější základní nastavení tlumičů.

BMW vyvinulo lak karoserie, který umí měnit svou barvu stisknutím jediného tlačítka

Standardní výbavou BMW X7 je také adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách s funkcí automatického udržování světlé výšky. Celý systém pracuje mimořádně tiše. Adaptivní vzduchové odpružení obou náprav umožňuje měnit světlou výšku podle potřeby v rozsahu 80 milimetrů. Stisknutím tlačítka lze karoserii zvednout o 20 nebo 40 milimetrů, což umožňuje překonávat terénní úseky rychlostí až 55 km/h, resp. 30 km/h. Po překročení těchto rychlostních limitů se jízdní výška opět automaticky sníží. Kromě automatického snížení světlé výšky podle rychlosti až o maximálně 20 mm pod standardní nastavení je možné vozidlo snížit o 40 mm i při stání. Tato zvláštní funkce usnadňuje nakládání předmětů a lze ji aktivovat ručně pomocí tlačítka zabudovaného do zadních dveří.

U modelů vybavených paketem xOffroad, který je pro nové BMW X7 xDrive40i a nové BMW X7 xDrive40d k dispozici volitelně, lze výšku jízdy (spolu s dalšími nastaveními vozidla) přizpůsobit typu terénu. Pomocí dalšího tlačítka na středové konzole lze aktivovat čtyři jízdní režimy: xSnow, xSand, xGravel a xRocks. Paket xOffroad zahrnuje také vlastní speciální ukazatele v přístrojovém panelu a kontrolním displeji a přidává robustní ochranné prvky podvozku.

Nově naladěný elektrický posilovač řízení, na přání nabízené integrované aktivní řízení

U nového BMW X7 bylo upraveno také naladění systému elektrického posilovače řízení a mezi jeho funkce patří na rychlosti závislý posilovač Servotronic. Řidič má možnost zvolit si jedno ze dvou nastavení odezvy řízení, a to buď velmi sportovní, nebo komfortněji orientované.

Integrální aktivní řízení, které je součástí standardní výbavy nového BMW X7 M60i xDrive a je k dispozici na přání pro ostatní modelové varianty, ještě více usnadňuje manévrování, zvyšuje agilitu v nižších rychlostech a zlepšuje ovladatelnost při vysokých rychlostech.

Adaptivní stabilizátory Executive Drive Pro nabízejí prvotřídní agilitu a pohodlí

Volitelná výbava Executive Drive Pro (standardní výbava nového BMW X7 M60i xDrive) slibuje mimořádně jisté a zároveň dynamické jízdní vlastnosti díky adaptivním stabilizátorům s proměnnou tuhostí. Adaptivní stabilizátory na obou nápravách pracují v součinnosti s dalšími aktivními systémy podvozku a zároveň zohledňují další informace dostupné z navigačního systému, analýzy jízdního stylu řidiče a informací získaných například kamerami k tomu, aby maximalizovaly jak dynamické vlastnosti vozu, tak jeho jízdní komfort.

Tento systém mění tuhost stabilizátorů pomocí elektromotorů, jejichž pozoruhodně rychlé a přesné reakce spolehlivě vyrovnávají náklony karoserie v zatáčkách. Tím se zlepšuje agilita, směrová stabilita a přesnost řízení. To vše umožňuje řidiči vychutnat si mimořádně přesné reakce řízení a zažít pozoruhodně vysokou dynamiku.

Integrovaný brzdový systém, speciální brzdy M Sport

Integrovaný brzdový systém v novém BMW X7 vytváří brzdnou sílu, jež přesně odpovídá záměrům řidiče a zároveň vytváří konzistentní pocit na brzdovém pedálu. Tento systém do jednoho celku dává funkce aktivace brzd a brzdového posilovače. Požadovaný brzdný tlak vzniká pomocí elektronického aktuátoru, který vytváří tlak mnohem dynamičtěji a umožňuje také výrazně rychlejší a přesnější zásahy stabilizačního systému.
Speciální M sportovní brzdy se vyznačují pozoruhodnou brzdnou silou.

Tento systém, který je součástí standardní výbavy nového BMW X7 M60i xDrive a u ostatních modelů je součástí M sportovního paketu Pro, zahrnuje čtyřpístkové pevné třmeny a kotouče o průměru 395 mm vpředu a jednopístkové brzdy s plovoucími třmeny a kotouči 345 mm vzadu.

23palcová kola z lehkých slitin poprvé v nabídce pro model BMW

Standardní výbava modelů BMW X7 xDrive40i a BMW X7 xDrive40d zahrnuje 20palcová kola z lehké slitiny s pneumatikami 275/50 R20. Nové BMW X7 M60i xDrive jezdí standardně na 21palcových M kolech z lehké slitiny s pneumatikami 285/45 R21. V seznamu příplatkové výbavy lze nalézt 22palcová kola z lehkých slitin s různými designy a s kombinovanými pneumatikami. A nové BMW X7 je také vůbec prvním modelem značky, který je nabízen s možností volby originálních kol s průměrem 23 palců. Tato kola z lehké slitiny z programu BMW Individual obouvají sportovní pneumatiky o rozměru 275/35 R23 vpředu a 315/30 R23 vzadu.

Kromě ukazatele tlaku v pneumatikách v každém kole je nové BMW X7 standardně vybaveno také novou funkcí digitální diagnostiky pneumatik.

Tato funkce, která je v tomto segmentu jediná svého druhu, využívá cloudového algoritmu a dokáže odhalit ztrátu tlaku mnohem dříve než ukazatel tlaku v pneumatikách. Umožňuje to diagnostická funkce BMW pracující na základě umělé inteligence (Al). Řidič je informován o jakékoliv ztrátě tlaku spolu s doporučeným postupem prostřednictvím aplikace My BMW. Statistické informace a metody Al lze využít také k odhadu opotřebení pneumatik vozidla, a tím předpovědět zbývající životnost pneumatik. Funkci digitální diagnostiky pneumatik lze nastavit tak, aby automaticky informovala majitele o jakémkoliv technickém problému souvisejícím s pneumatikami, který vyžaduje servisní zásah. V závislosti na konkrétním trhu je upozornění zasíláno prostřednictvím vozidla ve formě zprávy, e-mailu nebo aplikace My BMW.

Asistenční systémy

Komfort a bezpečnost nového BMW X7 dále zvyšuje výrazně rozšířená nabídka standardně dodávaných a volitelných asistenčních systémů. Tyto automatizované systémy pro řízení a parkování řidiči pomáhají nebo mu usnadňují obsluhu v nejrůznějších jízdních situacích. Dělají to tak, že zpracovávají obraz z kamery a data získaná ultrazvukovými a radarovými senzory, aby monitorovaly okolí vozidla, upozorňovaly na potenciální nebezpečí a minimalizovaly riziko nehody prostřednictvím zásahů do brzd nebo řízení. Dále zdokonalený senzorický systém a inteligentní řídicí systémy přinášejí ještě vyšší úroveň automatizované jízdy.

Mezi nejvýznamnější inovace patří rozšířená nabídka funkcí varování před čelní srážkou, sledování trasy a rozpoznávání semaforů, jakož i asistent stabilizace přívěsu a Manévrovací asistent. Stávající funkce lze navíc průběžně vylepšovat nebo rozšiřovat pomocí vzdálené aktualizace softwaru.

Standardní výbava: Varování před čelní srážkou pro vyšší bezpečnost v městském provozu a Driving Assistant

Systém varování před čelní srážkou, který je v novém BMW X7 součástí standardní výbavy, je nyní vybaven řadou dalších funkcí, jež řidiči pomáhají předcházet nehodám. Systém nyní reaguje také například na protijedoucí vozidla. Poskytuje ještě vyšší bezpečnost při odbočování vpravo v městských oblastech (v zemích, kde vozidla jezdí vpravo) tím, že řidiče upozorňuje na chodce a cyklisty, kteří se k vozidlu blíží souběžně s vozovkou, a to jak zpředu, tak zezadu.

BMW Concept XM je 750koňový plug-in hybrid s V8. Nabídne i prostorný a luxusní salónek M Lounge

Systém varování před čelním nárazem nyní také pomáhá zvyšovat bezpečnost při odbočování vlevo (v zemích, kde vozidla jezdí vpravo). Pokud se v protisměru blíží vozidlo v okamžiku, kdy se řidič snaží odbočit, spustí se optické a akustické varování a aktivují se brzdy, řidič tak nemůže pokračovat v odbočovacím manévru. Další novou funkcí je varování před vozidly přijíždějícími z boku, které snižuje riziko kolize na křižovatkách.

Kompletní balíček: Driving Assistant Professional s asistentem řízení a udržováním v pruhu a novým asistentem pro změnu jízdního pruhu

Pokud je součástí výbavy volitelný paket Driving Assistant Professional, lze aktivní systém pro udržování rychlosti používat až do rychlosti 210 km/h a v Německu dokáže reagovat i semafory – umí jich rozpoznat většinu. Pokud systém zaznamená červenou, zobrazí se tato skutečnost na displeji přístrojového panelu. Bez ohledu na to, zda je systém pro udržování rychlosti aktivní, na mnoha semaforech funkce připomenutí rozjezdu řidiče informuje, když se na semaforech rozsvítí zelená.

Řidiči nového BMW X7 mohou také využívat služeb asistenta řízení s udržováním v pruhu, který dokáže pracovat až do rychlosti 210 km/h. Tento asistenční systém nyní zahrnuje také funkci aktivní navigace, jež řidiči pomáhá dodržovat trasu vypočítanou navigačním systémem na víceproudých silnicích. K dispozici je další nová funkce, která řidiči pomáhá na těchto typech silnic: Asistent aktivní změny jízdního pruhu a zařazení do jízdního pruhu je navržen tak, aby usnadnil konkrétní manévr pomocí zásahu do řízení a podle potřeby přizpůsobil rychlost vozidla.

Poskytuje potřebnou pomoci při manévrování: Parkovací asistent s Couvacím asistentem jako součást základní výbavy.

Řidiči nového BMW X7 mohou využívat účinnou pomoc při parkování a manévrování také díky standardně dodávaným technologiím, jako jsou aktivní parkovací senzory PDC vpředu a vzadu. Tento systém využívá vizuální a akustická upozornění a automatické brzdění, aby pomohl zabránit kolizi s překážkami po stranách a vzadu vozidla. Standardně je připravena také couvací kamera.

Součástí standardní výbavy je rovněž nejnovější verze Parkovacího asistenta, který nabízí ještě širší spektrum využití. Pomáhá řidiči vybrat a zaparkovat na místech souběžných nebo kolmých k vozovce. Vhodná místa jsou detekována pomocí ultrazvukových senzorů v okamžiku, kdy vozidlo kolem nich projíždí. Místo toho, aby systém využíval pouze ostatní vozidla jako vodítko pro výběr parkovacího místa, je nyní schopen se orientovat také podle obrubníku. Parkovacího asistenta lze navíc použít jak pro vjezd, tak pro výjezd z parkovacího místa. Kromě nezbytných zásahů do řízení nyní rovněž zrychluje, brzdí a ovládá převodovku. Další součástí Parkovacího asistenta je Couvací asistent. Ten nabízí praktickou možnost automatického couvání ve stísněných prostorech nebo v situacích, kdy řidič nemá dobrý výhled, jako jsou třeba vícepodlažní parkoviště nebo příjezdové cesty.

Parking Assistant Professional s Manévrovacím asistentem

Funkce obsažené ve volitelné výbavě Parkovací asistent Professional zajišťují vynikající přehled v mnoha různých situacích. Funkce Surround View (včetně Top View), Panorama View a 3D View vytvářejí 360stupňový obraz vozidla a jeho okolí, který se zobrazuje z různých úhlů na kontrolním displeji. Funkce Remote 3D View mezitím dává řidiči možnost zobrazit na svém chytrém telefonu trojrozměrný živý obraz vozidla a jeho bezprostředního okolí.

U modelů vybavených Parkovacím asistentem Professional dokáže Couvací asistent uložit pohyby volantem na vzdálenost až 200 metrů a následně je při couvání zopakovat.

Nový Manévrovací asistent využívá údaje GPS a trajektorie pohybu volantu k uložení až deseti různých manévrů, z nichž každý může být proveden na vzdálenost až 200 metrů. Když vozidlo příště dorazí do zapamatovaného výchozího bodu, bude Manévrovací asistent schopen provést všechny úkony potřebné k dokončení manévru, ovládat plynový pedál, brzdy a řízení a také řadit rychlostní stupeň pro jízdu vpřed nebo vzad. Během provádění automatického manévru se řidič může soustředit na sledování okolí vozidla.

Do „repertoáru“ funkcí Parkovacího asistenta Professional patří také asistent jízdy s přívěsem, který usnadňuje couvací manévry s přívěsem. Systém funguje tak, že otáčením ovladače iDrive natáčí kola tak, aby se souprava pohybovala ve směru zvoleném řidičem.

Parkovací asistent Professional obsahuje také záznamník Remote Theft Recorder. V případě odcizení vozidla odešle tento systém zprávu do chytrého telefonu majitele. Zákazník pak může sledovat videozáznamy pořízené kamerami v přední a zadní části nového BMW X7 a na jeho vnějších zpětných zrcátkách a ukládat si je.

BMW Prohnutý displej a nejnovější generace BMW iDrive

BMW Live Cockpit Plus, který je součástí standardní výbavy nového BMW X7, zahrnuje nejnovější verzi zobrazovacího/ovládacího systému BMW iDrive. Vyznačuje se novou generací BMW Operačního sytému 8 spolu s mimořádně výkonnou konektivitou a schopnostmi zpracování dat a posouvá interakci mezi řidičem a vozidlem do digitální budoucnosti. Nový systém BMW iDrive nabízí řidičům mnohem více možností, jak snadno, intuitivně a multimodálně obsluhovat vozidlo, navigaci, zábavní systémy a komunikační funkce a také využívat digitální služby.

Digitální BMW Prohnutý displej s nejmodernější grafikou

BMW Prohnutý displej, kterým je nové BMW X7 vybaveno standardně, tvoří 12,3palcový přístrojový panel a kontrolní displej s úhlopříčkou 14,9 palce. Obrazovky jsou umístěny společně za skleněným povrchem, který je prohnutý směrem k řidiči, takže splývají v jednu digitální jednotku. Je natočen směrem k řidiči, což je výhodné z hlediska ergonomie, takže intuitivní dotykové ovládání je ještě jednodušší. Také spolujezdec vpředu je přitom v ideální pozici pro sledování displejů a ovládání systému dotykem nebo hlasem.

BMW Theatre Screen přináší do vozidla filmový zážitek. Displej pro zadní sedadla má poměr stran 32:9 a rozlišení 8K

Moderní grafika BMW Prohnutého displeje a struktura menu ovládacího systému byly navrženy tak, aby měly vzhled chytrého telefonu a byly ideální pro intuitivní dotykové ovládání. Uživatelské rozhraní zaujme výraznými tvary, dynamickými světelnými efekty, výraznou hloubkou barev a moderními barevnými světy. Grafické uspořádání přístrojového panelu i obsah zobrazovaný uprostřed displeje lze přizpůsobit jízdní situaci a osobním preferencím. Přehledné uspořádání widgetů na domovské obrazovce kontrolního displeje poskytuje jednoduchý přehled o možnostech menu. Ty lze vybrat dotykem na displej a řidič si je může individuálně nastavit podle svých představ. Často používané funkce mají obzvláště prominentní umístění.

Uvítací představení vítá řidiče X7

Vizuálně zajímavý uživatelský zážitek začíná ještě předtím, než řidič nastoupí do vozidla, a to díky nově navrženému uvítacímu scénáři. Rádiová technologie umožňuje přesné určení polohy mezi vozidlem a klíčem nebo kompatibilním chytrým telefonem.

Jakmile se vzdálenost zkrátí na méně než tři metry, spustí se automatická a dokonale koordinovaná uvítací sekvence. Začíná sladěným světelným efektem využívajícím vnější a vnitřní osvětlení, včetně světelného koberce. Když je řidič vzdálen asi 1,5 metru, dveře se automaticky odemknou. Jakmile se ocitne uvnitř, na BMW Prohnutém displeji se zobrazí choreografická úvodní animace s osobním pozdravem v přizpůsobeném uvítacím okně spolu s praktickými návrhy a informacemi. Kromě toho se načte nastavení BMW ID a připojí se chytrý telefon.

Rychlá, přesná, informativní: Navigace BMW Maps

Cloudový navigační systém BMW Maps přináší výrazně vyšší výkon a vynikající přesnost spolu se zjednodušeným způsobem zadávání cílů. Nová generace navigačního systému umožňuje extrémně rychlý výpočet trasy, který je prováděn dynamicky a na základě přesných dopravních informací v reálném čase. Čas příjezdu je vypočítán pomocí metody předvídání, jež zohledňuje obvyklou úroveň dopravy na celé trase. Řidič může zadat libovolná slova pro vyhledání cíle nebo použít hlasové ovládání. Adaptivní navigační systém rozpozná místa, kam se často jezdí, a při dalších jízdách je zvýrazní v zobrazení mapy jako body zájmu (POI).

Precizní navigace pomocí zobrazení rozšířené reality

Nová funkce zobrazení rozšířené reality, která je volitelně k dispozici jako doplněk zobrazení mapy navigačního systému, umožňuje řidiči najít konkrétní odbočku s velkou přesností. Na kontrolním displeji se zobrazuje živý videopřenos z pohledu řidiče, který je doplněn o další informace v odpovídajícím kontextu. Například při řešení nepřehledných křižovatek je do obrazu videa integrována animovaná směrová šipka, která řidiči pomůže zvolit správnou odbočku pro následování naplánované trasy.

Rychlá konektivita s 5G a Osobní eSIM

Nové BMW X7 přechází do éry 5G. Pokud si zákazník zvolí volitelně dostupnou Osobní eSIM, bude integrována do vozidla společně s klasickou eSIM určenou pro vozidlo. Funkce DSDA (Dual SIM Dual Active) umožňuje, aby byly obě eSIM aktivní současně. To také znamená, že obě eSIM, tedy osobní i vozidla, jsou schopné pracovat se standardem připojení 5G. eSIM se dosud objevovaly hlavně v chytrých zařízeních, jako jsou tablety a chytré hodinky. Osobní eSIM v podstatě mění automobil v další digitální a připojené zařízení v ekosystému zákazníka. Příjem mobilního signálu výražně zlepšuje vlastní vestavěná 5G anténa.

Osobní eSIM umožňuje zákazníkovi snadno využívat komunikační funkce a funkce připojení, které jsou součástí jeho smlouvy s operátorem, přímo z automobilu, a to i v situacích, kdy nemá svůj chytrý telefon u sebe. Uživatelé mohou prodloužit stávající smlouvu s operátorem aktivací Osobní eSIM prostřednictvím jednoho z dostupných síťových operátorů. Osobní eSIM navíc není vázána pouze na jeden vůz, ale na BMW ID uživatele, což znamená, že ji lze přenášet do dalších vozů BMW s funkcí Osobní eSIM. Osobní eSIM se konfiguruje automaticky, když se uživatelé přihlásí pomocí svého BMW ID, a poté je okamžitě k dispozici. Možnost aktivace Osobní eSIM se postupně rozšiřuje ve spolupráci s mobilními operátory a provozovateli sítí a závisí na individuálních parametrech v jednotlivých zemích. Zákazníci v Německu, USA a Japonsku by měli mít možnost aktivovat osobní eSIM prostřednictvím zúčastněných mobilních operátorů v době uvedení tohoto modelu na trh. Další informace najdou zákazníci na webových stránkách BMW, v aplikaci My BMW nebo u svého mobilního operátora.

Vždy aktuální informace: vzdálené aktualizace softwaru Remote Software Upgrade

BMW Group je jednou z vedoucích společností v oblasti funkčních aktualizací softwaru na dálku. Mezi evropskými výrobci automobilů provedla BMW Group v roce 2020 nejrozsáhlejší aktualizace softwaru vozidel svých zákazníků. Díky vzdáleným aktualizacím softwaru Remote Software Upgrade zůstane také BMW X7 neustále vybavené nejnovější verzí softwaru. Aktualizace mohou obsahovat nové služby, ale také mohou vylepšovat stávající funkce vozu. Lze je stahovat bezdrátově, a to buď prostřednictvím aplikace My BMW v telefonu, nebo přímo do vozidla pomocí zabudované SIM karty.

Štítky: , , ,

1 názor na “Modernizované BMW X7 se představuje. Dostalo přepracovaný interiér i exteriér s rozdělenými světlomety”

  1. To je zase obluda

    to není možný jak tohle může projít

    když se podívám kolik skvělých studií neoprošlo a pak tam je tohle?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru