2021-Jaguar_F-PACE_SVR- (1)

Modernizací prošel i vrcholný Jaguar F-PACE SVR s 550koňovým osmiválcem

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Jaguar - 7. 12. 2020


Po výrazné modernizaci úspěšného sportovního SUV Jaguar F-PACE pro modelový rok 2021 přichází nový Jaguar F-PACE SVR. Ten je rychlejší, dynamičtější a luxusnější. Vrchol své nabídky v kategorii SUV posouvá značka Jaguar na vyšší úroveň díky nejnovějším úpravám provedeným týmem Jaguar SV.

Změny zahrnují kombinaci nového hardwaru a přechodu k moderní elektronické architektuře automobilu označené jako EVA 2.0, stejně jako designové detaily původem z motoristického sportu, luxusní sportovně laděný interiér nebo nejnovější technologie v oblasti konektivity.

Původní F-PACE SVR měl neskutečný charakter, byl dobře přijat ze strany zákazníků a stal se nejprodávanějším automobilem divize Jaguar SV. Nové provedení z tohoto úspěchu vychází, a navíc přidává spoustu detailních vylepšení, která dohromady dále zvyšují laťku v segment vysoce výkonných SUV,“ řekl Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Special Vehicle Operations.

Jaguar F-PACE SVR je dostupný výhradně se zážehovým vidlicovým osmiválcem Jaguar o objemu 5,0 litru přeplňovaným kompresorem. Motor dosahuje výkonu 550 koní a vrcholu točivého momentu 700 Nm, což představuje nárůst o 20 Nm. Toto zvýšení točivého momentu přináší lepší dynamiku. F-PACE SVR zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,0 sekundy, tedy o tři desetiny sekundy rychleji než dříve. Maximální rychlost nepatrně stoupla na 286 km/h (+3 km/h).

Kvůli vyššímu zatížení využívá hnací ústrojí identický měnič točivého momentu, jaký byl použit u extrémního sedanu Jaguar XE SV Project 8. Stejně jako došlo ke zlepšení v případě točivého momentu a akcelerace, byla vylepšena i produkce emisí CO2. Ta klesla z 281 na 275 g/km. Normovaná spotřeba paliva nyní začíná na hodnotě 12,2 l/100 km.

Také převodovka a elektronika prošla postupnými úpravami. Přepracovaný režim jízdy Dynamic zahrnuje speciální naladění přinášející intenzivnější zážitek z jízdy. Nová funkce Dynamic Launch využívá setrvačnost hnacího ústrojí k zachování výkonu přenášeného na kola během řazení. To přispívá k ostřejším rozjezdům z místa. Model F-PACE SVR je zároveň komfortnější a příjemnější při klidné jízdě, ovšem bez dopadu na chování ve vysokých rychlostech, což dále zdůrazňuje univerzálnost tohoto sportovního SUV.

Řízení pracuje s novým, přesnějším posilovačem řízení, který poskytuje lepší spojení mezi řidičem a automobilem. Jiné naladění adaptivních tlumičů znamená spolu s upravenými silentbloky podvozku více komfortu v nízkých rychlostech.

Model F-PACE SVR také přichází s citlivějšími brzdami. Dvoudílné brzdové kotouče, o velikosti 395 mm vpředu, respektive 396 mm vzadu, jsou nyní podporovány systémem Integrated Power Booster, který v kombinaci s jiným naladěním celé brzdové soustavy přináší sportovnější a kratší chod brzdového pedálu. Toto nastavení je specifické pro vrchol nabídky v podobě provedení SVR. Výkon brzd dále zvyšuje upravená aerodynamika vozu a vylepšené chlazení. Vše dohromady dává řidiči ještě více jistoty.

Pětilitrový kompresorem přeplňovaný zážehový motor je spojen s extrémně rychlou osmistupňovou automatickou převodovkou (dodávanou společností ZF), která upravuje své chování podle aktuálních jízdních podmínek.

„Přechod k nové elektronické architektuře EVA 2.0 automobilky Jaguar nám dává příležitost revidovat kalibraci každého jednotlivého dílu. Chopili jsme se tedy šance a automobil dále doladili, aby byla jízda s ním ještě intenzivnější a zároveň pohodlnější. Ty stovky detailních změn posouvají F-PACE SVR na zcela jinou úroveň,“ dodal Paul Barritt, F-PACE SVR Chief Programme Engineer.

Pohon všech kol značky Jaguar spojený se systémem Intelligent Driveline Dynamics je dodáván v rámci standardní výbavy. Technologie adaptivních tlumičů Adaptive Dynamics zajišťuje přesné dynamické nastavení a zároveň také pohodlné odpružení. Technologie Configurable Dynamics přináší větší zapojení řidiče tím, že mu umožňuje komplexní nastavení vozu přesně podle jeho osobních preferencí. S analýzou sportovní jízdy v režimu Dynamic řidiči pomůže také ukazatel přetížení, graf využití pedálů plynu a brzdy, stejně jako stopky.

Design vozu F-PACE SVR pro modelový rok 2021 staví na zkušenostech divize SV v oblasti motoristického sportu. Vylepšeného proudění vzduchu kolem karoserie a celkově účinnější aerodynamiky bylo dosaženo pomocí přepracovaného nárazníku s jinými otvory pro přívod vzduchu. Tím došlo ke zlepšení chlazení motoru a brzd. Nově zpracovaná přední část přinesla snížení vztlaku o 35 % a součinitel odporu vzduchu Cd klesl z 0,37 na 0,36. Kromě funkčních výhod znamenají změny designu také vylepšení vizuálního dojmu.

Interiér F-PACE SVR je stejně jako u základního modelu F-PACE pro modelový rok 2021 nový. Vylepšeny byly materiály, které zvyšují dynamický charakter upravené kabiny a jejích ovládacích prvků.

Tenká sportovní sedadla čalouněná semianilinovou kůží mají v oblasti ramen prošívání ve tvaru diamantu odkazující na staré logo značky a stejný vzor je použit i na zadní straně opěradel. Opěradla jsou zároveň opatřena unikátní perforací. Dojem podtrhuje embosované logo SVR na opěrkách hlavy.

Sportovněji laděný volič automatické převodovky modelu F-PACE SVR opatřený detaily inspirovanými historií značky je potažen kůží a je na něm vyražené logo divize SVR. Nový sportovní volant SVR je pro ještě větší zapojení řidiče vybaven pádly manuálního řazení vyrobenými ze slitiny zinku.

Jaguar F-PACE SVR využívá všechny moderní technologie, které již dříve dostal základní F-PACE. Vůz je tak vždy on-line a s ohledem na vyšší komfort řidiče vždy využívá aktuální software. Novinky zahrnují intuitivní systém Pivi Pro, vzdálenou aktualizaci Software-Over-Air, systém Active Road Noise Cancellation, nejnovější asistenční systémy nebo bezdrátové dobíjení různých zařízení dodávané na přání.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru