Modely Škoda Monte Carlo jsou okořeněné sportem. Jejich design je zajímavější a mají bohatší výbavu

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 29. 6. 2022


U vozů Škoda se vedle tradičních výbavových stupňů setkáváme i s výbavami s konkrétním zaměřením. Sportovní nádech přináší oblíbené provedení Monte Carlo. Víte, podle čeho se pozná?

Provedení Monte Carlo je specifický výbavový stupeň, který nabízí sportovní pojetí a přitom zachovává praktičnost vozů Škoda. Modely Monte Carlo se tedy neženou za extrémními jízdními výkony, soustředí se na budování příjemné sportovní atmosféry a zachování jízdního i uživatelského komfortu. V provedení Monte Carlo si lze momentálně pořídit vozy Scala, Kamiq a nejnověji také čtvrtou generaci modelu Fabia.

Právě Fabia Monte Carlo je v novodobé historii značky tradičním modelem se sportovním nádechem. Součástí nabídky je už od roku 2011, kdy se Fabia vyráběla ve své druhé generaci. U typu Fabia jde o to nejlepší, co může zákazník získat, a to bez ohledu na motorizaci. Modely Monte Carlo jsou k dispozici se širokou paletou motorů.

To platí i u zmíněných sourozenců Scala Monte Carlo a Kamiq Monte Carlo. Zatímco u typu Fabia lze u sportovního výbavového stupně zvolit i agregát 1.0 MPI, u větších sourozenců je základem nabídky oblíbený motor 1,0 TSI. Oba větší modely se představily v roce 2019. Scala je sportovním pojetím okořeněný zástupce třídy kompaktních hatchbacků, Kamiq zase přináší dynamické pojetí do třídy čím dál oblíbenějších malých SUV. V minulosti byly v provedeních Monte Carlo kromě typu Fabia i Fabia Combi k dispozici i modely Citigo, Rapid, Rapid Spaceback a Yeti. Na indickém trhu se své verze Monte Carlo před nedávnem dočkala pro zdejší trh určená Škoda Kushaq.

Výbavu Monte Carlo představila Škoda už před 10 lety

Typické znaky

Sportovní pojetí zajišťují u modelů Monte Carlo typické designové detaily. „Monte Carlo má svou vlastní DNA. Typické jsou černé prvky exteriéru a užší výběr barev karoserie, které dokonale podtrhují sportovní vzhled vozu. V interiéru pak zaujmou červené detaily,“ vyjmenovává ingredience receptu na model Monte Carlo Kateřina Vránová, vedoucí designového oddělení Color & Trim. K černým designovým prvkům patří typicky maska chladiče, spojler předního nárazníku, vnější zpětná zrcátka, kryty bočních prahů, difuzor zadního nárazníku nebo černá kola.

Každý z modelů Monte Carlo může mít ovšem černé detaily mírně odlišné. Doménou typu Fabia je možnost mít k černé střeše i černé přední sloupky karoserie, Kamiq se vyznačuje výraznějším předním spoilerem i zadním difuzorem a Scala zase vpředu namísto černého spojleru volí drobnější členěné černé prvky. A zatímco Fabia dává zákazníkům na výběr z kol o velikosti 16, 17 nebo 18 palců (a navíc v novém designu), Kamiq a Scala Monte Carlo nabízejí 17- nebo 18palcová kola. Základní recept však zůstává vždy stejný.

Na přípravě výbavového stupně Monte Carlo pracuje oddělení Color & Trim už od počátku přípravy samotného modelu vozu. „O lifestylových variantách, ať už jde o Monte Carlo, RS, Scout, Sportline či Laurin & Klement, přemýšlíme v souvislosti s ostatními stupni. Díky tomu zapracováváme pro tyto výbavy typické prvky tak, aby design vozu skutečně doplňovaly a podtrhovaly jeho kýžený charakter,“ popisuje Vránová.


Vybrané modely Škoda Monte Carlo:


Podle ní jde u modelů jako Fabia Monte Carlo o to, aby spolu ladily exteriér a interiér vozu. „Zkoumáme barvy i využití materiálů, které se musí navzájem doplňovat a podtrhovat sportovní charakter vozu,“ vysvětluje Vránová. Designéři mají podle ní při tvorbě výbavy Monte Carlo v podstatě volnou ruku. Zásadní je výsledný efekt, v případě výbavy Monte Carlo tedy celkové sportovní pojetí vozu. „U jednotlivých modelů Monte Carlo se snažíme používat jednotnou strategii a využíváme stejné nebo podobné materiály. Nová generace modelu nás ale samozřejmě vždy posune o něco dál,“ říká Vránová.

A to je i případ nového modelu Fabia Monte Carlo. Na dekoru přístrojové desky je tu poprvé použit měkčený materiál s dekoračním prošitím, stejný materiál najdeme i u loketních opěrek předních dveří. Konkrétně jde o koženku s karbonovým vzhledem. Tento materiál je pak doplněn detaily v červeném metalickém dekoru, patří k nim dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří. Nově tvarovaná jsou i sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a novými potahy Monte Carlo. „Podařilo se nám docílit podobné souhry materiálů, jakou přinesl u svých variant interiéru model Enyaq iV,“ dodává Vránová. Nová Fabia Monte Carlo je podle ní díky tomu všemu oproti předchozí generaci tohoto provedení dynamičtější a mladistvější.

Špičková výbava

U modelů Škoda, které mají stupeň Monte Carlo, je tento nyní vrcholem nabídky. S tím se vedle řady dynamických designových detailů, parádních barev a jedinečných materiálů pojí i špičková výbava. V ní najdeme například automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant a další kožené prvky a množství bezpečnostních a asistenčních systémů. U modelu Fabia Monte Carlo jsou součástí výbavy například Bi-LED přední světlomety a mlhové světlomety, kryty pedálů ve vzhledu nerezové oceli, ambientní LED osvětlení interiéru, až devět airbagů a na přání Virtuální kokpit s novým sportovnějším designem režimů zobrazení, asistenční balíček Travel Assist pro částečně automatizovanou jízdu nebo asistenta Automatické parkování.

Test Škoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI 110 kW DSG (2022)

Fabia Monte Carlo i další modely sportovně laděné rodiny vozů přináší skvělé zážitky nejen po stránce estetické, ale také příjemnou jízdu a moderní technologie.

Monte Carlo okem turisty

Ze své historické podstaty byla Rallye Monte Carlo vlastně soutěží, která se konala napříč Evropou. Její domovinou však vždy bylo Monte Carlo, jedna ze součástí malého Monackého knížectví. Pro turistu je Monako úchvatnou kombinací nádherných scenérií, luxusu, gurmánských zážitků a všudypřítomné atmosféry legendárních motoristických soutěží. Pěšky si tu můžete projít trať jednoho z nejslavnější závodů Formule 1 a obdivovat stoupání, které vozy překonávají ze zatáčky Sainte-Dévôte (je to opravdu nečekaně do kopce, ostatně jako celé Monako, na to se připravte). Kopcovitý terén města skýtá úchvatné výhledy na moře a strávit čas můžete třeba i v místním slavném Oceánografickém muzeu. Nebo si prohlédnout sbírku vozů prince Rainiera III.

Slavná rally se v minulosti konala přímo v ostrých stoupáních uliček Monte Carla. V moderní podobě už rychlostní zkoušky probíhají o něco severněji, v oblasti jihovýchodní Francie v horách nad francouzskými aglomeracemi Nice a Marseille. Z Nice či Monaka se tak můžete snadno vydat třeba do slavného průsmyku Col de Turini, který je legendou moderní podoby slavné rally. Trasa je necelých 60 kilometrů dlouhá, přesto ji běžným tempem v malém provozu urazíte zhruba za hodinu a dvacet minut, tak klikaté místní silničky často lemované kamennými zídkami jsou. Trasu si v klidu užijte a kochejte se nádhernou krajinou.

Monte Carlo, Monako
Monte Carlo, Monako | Foto: Shutterstock

Škoda a Monte Carlo

Označení Monte Carlo je pro automobilku Škoda tradiční. Na jejích vozech se objevuje už 86 let. Na jaře roku 1936 oslavila automobilka modelem Popular Monte Carlo úspěch v prestižní Rallye Monte Carlo, dodnes jednom z nejznámějších motoristických závodů na světě. Tehdejší úspěch posádky Pohl–Hausman s roadsterem Škoda Popular Sport nejenže potvrdil kvality vozů Škoda, ale ještě povýšil nadšení značky pro motoristický sport, které trvá od založení české automobilky.

Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru