Velké světové autosalony posledních pár let bojují s nezájmem automobilek. První vlaštovkou bylo Volvo, které tuto strategii oznámilo už před třemi lety. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem bude ale chybět značek mnohem více, svoji účast jich nepotvrdilo 9.
Návštěvníci letošního frankfurtského autosalonu, který se pro veřejnost koná ve dnech 16. září až 24. září, neuvidí stánky značek koncernu FCA, tedy Fiat, Alfa Romeo ani Jeep. Své novinky na stáncích však nepředstaví ani další značky. Z koncernu PSA tam bude mít své zastoupení pouze Citroën, protože ani Peugeot ani DS Automobiles svoji účast neplánují. Stejně tak budou chybět také prezentace Mitsubishi, Nissanu a Infiniti. O značce Volvo ani nemluvě. S takovou informací přišel server AUTOMOTIVE NEWS EUROPE.
Značky to nejčastěji zdůvodňují vysokou finanční náročností takové akce, ale i faktem, že v záplavě všech novinek, které výrobci na světových autosalonech představují, není té jejich často věnován takový (zejména mediální) prostor. Výrobci raději uspořádají své vlastní akce, kam pozvou novináře a své klienty a na představení novinek budou mít více prostoru. Nakonec to bude i finančně výhodnější.
V době internetu a sociálních sítí se stejně nové modely často představují už před světovými autosalony, ačkoliv na těch i tak mívají alespoň výstavní premiéry. V době před samotným autosalonem bude totiž zpráva v médiích více vidět a nezapadne mezi těmi dalšími.