Nový Mercedes-Maybach Třídy S kombinuje dokonalost a řešení ze světa high-tech, jimiž se vyznačuje Mercedes-Benz Třídy S, s exkluzivitou a tradicí značky Maybach. V porovnání s dlouhou verzí modelu Mercedes-Benz Třídy S byl rozvor náprav prodloužen o dalších 18 centimetrů. Takto získaný prostor byl využit kompletně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech. Díky standardně dodávaným sedadlům Executive a sadě Chauffeur se zadní část interiéru promění v komfortní pracoviště nebo prostor k odpočinku.
Celek završují exkluzivní detaily, jakými jsou velká ozdobná obložení na zadní straně předních sedadel a na středové konzole mezi oběma sedadly vzadu.
V České republice stejně jako v Německu se Mercedes-Maybach Třídy S dodává se dvěma variantami pohonu. S 580 4MATIC má zážehový osmiválec (M176) s druhou generací integrovaného generátoru s funkcí spouštěče a 48V elektrickou sítí. V modelu Mercedes-Maybach S 680 4MATIC pracuje známý motor V12 (M279), který je poprvé kombinován s pohonem všech kol 4MATIC.
Již tak velmi tichý interiér modelu Mercedes-Maybach Třídy S je ještě tišší díky aktivní kompenzaci jízdního hluku. Systém minimalizuje nežádoucí nízkofrekvenční zvuky pomocí zvukových vln v opačné fázi, podobně jako je tomu u sluchátek s potlačováním hluku. Aktivní kompenzace jízdního hluku je funkcí audiosystému Burmester High-End 4D Surround Sound.
Přehled nejdůležitějších prvků výbavy:
- Exkluzivní vzhled modelu Mercedes-Maybach Třídy S umocní na přání dvoubarevné lakování karoserie (393 250 Kč) s jemnou dělicí linkou. Z palety barev značky Mercedes-Maybach mají klienti na výběr celkem deset barevných kombinací.
- Elektricky ovládané komfortní zadní dveře (42 471 Kč) se při aktivaci samočinně otevřou nebo zavřou bez vynaložení síly dokonce i ve svahu. Vysokou úroveň komfortu ovládání a bezpečnosti nabízí integrace informačního, zábavního a ovládacího systému MBUX s asistentem pro sledování slepého úhlu. V kombinaci s interiérovým asistentem MBUX vzadu lze zavírání automatických komfortních dveří spustit nebo zastavit dokonce pouhým pohybem ruky.
- Díky natáčecí zadní nápravě (40 898 Kč) se s Třídou S manévruje i ve městě stejně snadno jako s kompaktním vozem.
- Revoluční technologie světlometů DIGITAL LIGHT (pro Českou republiku součástí standardní výbavy) umožňuje zcela nové funkce, například promítání pomocného značení nebo výstražných symbolů na vozovku.
- Osvětlení interiéru lze vícestupňově měnit ve spojení s adaptivním osvětlením zadní části interiéru (pro Českou republiku součástí standardní výbavy). U bodových svítilen LED lze nastavovat polohu, velikost a intenzitu světla, díky čemuž mohou sloužit například ke čtení nebo k vytvoření příjemné atmosféry.
- Interiérový asistent MBUX vzadu (pro Českou republiku součástí standardní výbavy) dokáže rozpoznávat cestující na zadních sedadlech, a podle toho vydá pokyn k automatickému vysunutí opěrek hlavy. Intuitivními pohyby ruky lze navíc ovládat zadní sluneční roletu v panoramatickém posuvném střešním okně. Systém se dodává ve spojení s interiérovým asistentem MBUX vpředu (pro Českou republiku součástí standardní výbavy).
- Díky multimediálnímu systému MBUX High-End pro cestující na zadních sedadlech (94 065,40 Kč) mají i cestující na zadních sedadlech k dispozici kompletní škálu zážitků MBUX s přímým přístupem k funkcím vozidla. Na obou zcela integrovaných 11,6“ displejích s vysokým rozlišením lze sledovat například filmy nebo surfovat na internetu.
- Sada pro šampaňské, která je pro Českou republiku součástí sady First Class, završuje exkluzivní atmosféru v zadní části interiéru vozů Mercedes-Maybach. Na míru vyrobená vložka do odkládací schránky a dva optimalizované držáky na středové konzole udrží číše bezpečně na svém místě i za jízdy.
Současně s modely značky Mercedes-Maybach debutuje zážehový motor V8 také v modelu Mercedes-Benz Třídy S jako S 580 4MATIC. Tato verze se dodává s oběma rozvory a její ceny začínají od 3 236 750 Kč.
Nabídka modelů a ceny:
Mercedes-Maybach | Mercedes-Benz | |||
S 580 4MATIC | S 680 4MATIC | S 580 4MATIC | ||
Uspořádání a počet válců | V8 | V12 | V8 | |
Zdvihový objem | cm³ | 3982 | 5980 | 3982 |
Nejvyšší výkon | kW/koní | 370/503 | 450/612 | 370/503 |
při | ot./min | 5500 | 5250-5500 | 5500 |
Dodatečný výkon (Boost) | kW/koní | 15/20 | – | 15/20 |
Nejvyšší točivý moment | Nm | 700 | 900 | 700 |
při | ot./min | 2000-4500 | 2000-4000 | 2000-4000 |
Dodatečný točivý moment (Boost) | Nm | 200 | – | 200 |
Kombinovaná spotřeba paliva2 | l/100 km | 11,7-10,4 | 14,4-13,4 | 11,3-9,9 |
Kombinované emise CO22 | g/km | 267-236 | 326-304 | 256-226 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | s | 4,8 | 4,5 | 4,4 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 250 | 250 | 250 |
Cena od | Kč | 4 225 320 | 5 572 050 | 3 236 750 |