Ačkoliv letošní autosalon v Ženevě některé automobilky zcela vynechávají a nechtějí za něj zbytečně utrácet velké peníze, jiné si na tuto velkolepou akci chystají to nejlepší a nejzajímavější, co v současné době mohou nabídnout. Mezi ty jednoznačně patří značka Mercedes-Benz, která jako jednu z hlavních hvězd stánku představí G 63 AMG.
Co se designu auta týče, ten je prakticky stále stejný. Pořád je to tam velká hranatá krabice s aerodynamikou letící cihly, ale upřímně, právě proto třídu G prostě milujeme. A nejen my... V tomto případě je ale důležité to, co se událo pod kapotou. A toho opravdu není málo. Začneme u dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce. Ten je naladěný na maximální výkon 585 koní a točivý moment 850 Nm.
Protože ale žijeme v až nechutně nudné době, plné zákazů a omezení, dostalo i toto AMG systém deaktivace poloviny válců. V praxi to u mercedesu znamená, že při plynulé jízdě je V8 schopna vypnout druhý, třetí, pátý a osmý válec, což pomáhá ke kombinované spotřebě 13,2 litru na 100 ujetých kilometrů. Pro tabulky a evropské komisaře to možná důležité je, podle nás má ale takové auto klidně „žrát“ jako tank. Vždyť je to přeci G 63 AMG!
Výkon i točivý moment přenáší na všechna kola devítistupňová automatická převodovka. Nicméně, proto, aby se G 63 AMG chovalo na silnici jistě, byl zvolen základní poměr rozložení výkonu 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Ano, jde především o zatraceně výkonné auto, které bude doma hlavně na silnici, ale najdou se tací, kteří s ním vyjedou i do terénu. I s těmi značka počítá, a tak novému géčkovému AMG nadělila uzávěrky diferenciálů (předního, zadního, ale i mezinápravového), výběr ze speciálních terénních režimů nebo redukci.
Ačkoliv jde o pořádný kus auta, nedělá mu problém zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena 220 km/h. Za příplatek vám ale omezovač v továrně posunou až na 240 km/h.