Hned na začátku se vrátíme do roku 2019, kdy Mercedes-Benz uvedl strategii s názvem Ambition 2039. V rámci ní tvrdil, že už do konce této dekády sníží emise CO2 svých modelů o polovinu po celou dobu jejich životního cyklu. Cesta k tomu měla vést přes masovou elektrifikaci nabídky a nabíjení zelenou elektřinou, ať už budou podmínky trhu jakékoliv. Do konce roku 2039 pak chtěl být Mercedes-Benz plně elektrický, a to jak v rámci nových prodávaných aut, tak těch, které už jezdí na silnicích. Zjednodušeně řečeno chtěl své zákazníky přesvědčit, že mají svá auta vyměnit za elektrická. No, ukazuje se ale, že měla automobilka tak trochu velké oči.
V souvislosti s tím si kolem roku 2019 a 2020 myslela, že do roku 2025 budou prodeje plug-in hybridů a elektromobilů tvořit minimálně 50 %. Jenomže aktuální čísla jsou úplně jiná. Mercedes-Benz přiznal, že s naplněním tohoto plánu má asi pět let zpoždění. Mercedes-Benz si v současné době myslí, že oněch 50 % prodejů by se mělo podařit do konce poloviny druhé dekády. Ale zároveň to popisuje jako až 50 % a jen tam, kde to trh a situace dovolí. Jde vlastně o poměrně chytrý způsob, jak oznámit, že spalovací motory automobilka rozhodně nehodlá pohřbít.
Byla by totiž sama proti sobě. Vždyť i generální ředitel Ola Kallenius připouští, že modely se spalovacím motorem stále zůstávají páteří prodejů značky, a to na všech trzích. Krom toho se ukazuje, že výrobní náklady elektrických aut se ani náznakem nepřiblíží k nákladům modelů se spalovacími motory. A to i přesto, že výroba benzinových vozů bude dražší, jakmile za pár let vstoupí v platnost norma Euro 7.
A ještě pár čísel. V loňském roce prodal Mercedes-Benz 401 943 elektromobilů a plug-in hybridů. Rostly ovšem jen elektromobily, a to o 61,3 % na 240 668 kusů. Plug-in hybridy klesly o 12,5 %. Podíl těchto vozidel na prodejích tak v loňském roce byl 19,7 %. Letošním cílem automobilky je ideálně 21 %. Z toho je tedy patrné, že plán 50 % do roku 2025 je opravdu nereálný.