Mercedes-Benz SLK se dočkal faceliftu, jehož výstavní premiéru čekejte na autosalonu v Detroitu. Tou první zásadní změnou je jeho jméno. V rámci posledních úprav modelové řady SUV, kdy všechny vozy této koncepce nesou označení GL, ke kterému se podle velikosti přidá příslušné písmenko „Mercedesí abecedy“ (C, E, S), i nový kupé kabriolet ponese podobně složený název SLC.
K naší nelibosti se také změnila motorová skladba. Nově již SLC nebude možné objednat s osmiválcem. Vrcholný model (prozatím) nese název SLC 43 a pod dlouhou přední kapotou se ukrývá dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litrů. Ten má maximální výkon o hodnotě 367 koní (270 kW) v 5 500 až 6 000 ot./min a točivý moment 520 Nm ve 2 000 až 4 200 ot./min. A to jsou čísla, která s kompaktním kupé kabrioletem zřejmě nebudou mít větší potíže. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak nový Mercedes zvládne za 4,7 sekundy a rozjede se na maximálních 250 km/h.
Osmiválec nahradil šestiválec a ani dál nebude situace nijak růžová. SLC 43 je totiž jediná motorizace, která nabídne šest hrnečků. Zbytek portfolia se musí spokojit jen se čtyřmi válci a všechny do jednoho mají přeplňování. Základní motor o objemu 1,6 litru dostává model SLC 180, jeho výkon má hodnotu 156 koní (115 kW) v 5 300 ot./min a nejvyšší točivý moment je 250 Nm v rozsahu 1 200 až 4 000 ot./min. I tak je ale zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou rozumných 7,9 sekundy. Dále v nabídce najdeme dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který má výkon 184 koní (135 kW) pro model SLC 200 a 245 koní (180 kW) pro verzi SLC 300. Točivý moment má hodnotu 300, respektive 370 Nm. Slabší provedení akceleruje za rovných 7 s, silnější SLC 300 za 5,8 sekundy.
Inženýři nezapomněli ani na vznětové agregáty. Zděšení nad přítomností nafty v modelu této koncepce nechme stranou a podívejme se na provedení SLC 250d, které má pod kapotou čtyřválec 2,1 l o výkonu 204 koní (150 kW) v 3 800 ot./min a točivý moment 500 Nm v rozsahu 1 600 až 1 800 ot./min. Na 100 km/h zrychlí z klidu za 6,6 sekundy a rozjede se na 245 km/h.
Výkon všech verzí putuje samozřejmě na zadní kola a to buď díky manuálním šestistupňovým převodovkám v modelech SLC 180 a 200 (standardně) a u všech ostatních pomocí automatické převodovky 9G-Tronic. Ta je pak k dispozici za příplatek i u slabších verzí. Vzhledem k totožné konstrukci jako u modelu SLK, má i nové SLC pevnou skládací střechu, jejíž otevírání a zavírání můžete spustit až do rychlosti 40 km/h. Zajímavostí je také příplatkové střešní okno Magic Sky, které stiskem tlačítka mění propustnost slunečních paprsků. U kabrioletů z dílny Mercedes-Benz jsme už také zvyklí na vychytávku AirScarf, která udrží váš krk v teple také v nižších teplotách. Nejsilnější verze SL 43 dostala standardně sportovní výfuk, podvozek a také lehce pozměněný nárazník. Tato vylepšení se objeví také v příplatkové výbavě pro slabší verze.