„Žehlička“ se přezdívalo legendárnímu roadsteru Mercedes-Benz SL R129, byl (a stále) nízký a široký. Existovaly ale i verze, které byly také pekelně rychlé, třeba jako Mercedes-Benz RENNtech SL74, který je aktuálně na prodej.
„Žehličku“ vyráběl Mercedes-Benz mezi lety 1989 až 2001 a poháněly ji šestiválcové až dvanáctiválcové atmosférické motory. A právě vrcholný dvanáctiválec s označením SL 600 je i základem tohoto auta, které si vzal do parády úpravce RENNtech. Výsledkem je auto, které bylo na pohled docela nenápadné, ale šlo opravdový sleeper.
Už samotné označení Mercedes-Benz RENNtech SL74 naznačuje, že tady půjde o opravdu velký motor. Objem původního šestilitrového dvanáctiválce byl zvětšen na působivých 7,4 litru. Zcela přepracovány byly jeho vnitřnosti. Jsou tu nové titanové ojnice, jiné sací ventily i klikový hřídel, ale také třeba leštění kanálky v hlavách válců. Nové je i kompletní výfukové potrubí a spousta dalších věcí. Výsledkem je zvýšení výkonu ze čtyř stovek koní až k šesti stovkám a točivý moment poskočil dokonce až k osmi stovkám newtonmetrů.
Motor je spojen s upravenou automatickou čtyřstupňovou převodovkou, která přenáší sílu na zadní kola, mezi nimiž je nově samosvorný diferenciál. Auto sedělo blíže k zemi, protože na podvozek putovaly nižší pružiny, a bylo lépe ovladatelné a stabilnější, protože dostalo stabilizátory s větším průměrem. V podbězích pak vynikají 18″ disky OZ Racing a pod nimi jsou větší a výkonnější brzdy.
Úprava Mercedes-Benzu SL 600 na Mercedes-Benz RENNtech SL74 stála v roce 1996 poměrně těžko představitelných 78 180 dolarů (dnes v přepočtu cca 1,67 milionu korun), což by bylo podle magazínu carscoops.com, který o autě informoval, v dnešních cenách asi 130 tisíc dolarů (cca 2,78 milionu korun).
Jedno takto upravené auto je na prodej v aukci. Na počítadle ujetých kilometrů svítí údaj 52 tisíc mil, což je od roku 1993, kdy byl tento roadster vyroben, docela málo. Karoserie vypadá perfektně, stejně jako interiér, a k autu je i odnímatelný hard-top. Nabídku s dalšími fotkami i podrobnostmi najdete zde, přihazovat můžete ještě pár hodin.