test-2018-mercedes-amg-glc-63-s-kupe-4matic- (72)

Mercedes-Benz chce nabízet osmiválec i po roce 2030. Záleží ale na tom, jak moc o něj budou zákazníci stát

Autor: Anina Russová - Zdroj: CarSales, Mercedes-Benz - Foto: Pavel Srp - 15. 9. 2022


Nelze popřít, že se nad spalovacími motory smráká. Důvodem je jak chystaná norma Euro 7, která je velmi přísná, ale i jejich zákaz, který plánuje EU na svém území. Proto automobilky postupně hlásí, že budou masivněji přecházet na elektromobilitu. A značka Mercedes-Benz není výjimkou, ostatně, už v roce 2021 tvrdila, že elektrických modelů plánuje opravdu hodně. Spolu s tím ale zmiňovala, že spalovací motory bude nabízet dál, nicméně jen tam, kde to trh a legislativa dovolí. Znamená to, že spalovací motory sice budou na některých trzích brzy minulostí, ovšem na jiných budou dál standardně k dostání.

A rozhodně to neznamená, že by mělo jít jen o malé, a ne moc zajímavé motory. Mercedes je prý připraven nechat v nabídce i V8, záleží ale na jednom velmi důležitém faktoru. Musí o ni být zájem a musí mít dost zákazníků, aby se to automobilce vyplatilo.

Viceprezident automobilky pro vývoj vozidel Joerg Bartels pro magazín CarSales řekl, že vše bude záviset na tom, jak přísné budou flotilové emise. Pokud tedy automobilka dokáže splnit emisní limity, pokud opravdu zvládne být v Evropě emisně zcela neutrální, může v některých regionech nabízet stále i ty velkoobjemové spalovací motory, jakým je i jejich osmiválec. „Pokud bude v některých regionech poptávka zákazníků dost velká, proč bychom měli produkci zastavit?“ řekl v rozhovoru.

Navíc je prý přesvědčen, že inženýři automobilky jsou schopni vyrobit téměř každý motor v souladu s přísnější legislativou. Jen to s sebou bohužel nese vysoké náklady a je otázkou, zda je zákazníci budou chtít zaplatit. Připustil také, že jakmile vstoupí v platnost norma Euro 7, je otázkou, zda budou náklady promítnuté do cen obhajitelné.

V konečném důsledku by to ale mohlo vypadat tak, že v Evropě bude Mercedes-Benz (stejně, jako další značky) nabízet jen ta auta, která budou odpovídat legislativě. Tedy především elektromobily a emisně čisté spalovací modely. Ovšem ten, který zatouží po klasickém motoru, bude mít i tak možnost si jej pořídit. Jen za hranicemi, což s sebou ponese případné náklady na dovoz. Zákaz prodeje totiž neznamená zákaz provozu, ten s největší pravděpodobností ještě několik let nepřijde.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru