Dvanáctiválec v autě střední třídy? Byl by to opravdový majstrštyk, ale z výroby se nikdy nic takového neodehrálo. Tento Mercedes-Benz 190 E ale pod kapotou velký vidlicový dvanáctiválec má. A je to vážně masakr.
Mercedes-Benz 190 E je ekvivalentem dnešních modelů třídy C. Pod jeho kapotu jste si mohli objednat čtyřválcové, pětiválcové anebo šestiválcové řadové motory v případě verzí AMG, ale tím to končilo. Dvanáctiválec pod kapotoubýt nemohl, ten byl v té době vyhrazen výhradně pro největší modely třídy S a roadsteru SL.
Auto, které si můžete prohlédnout ve videu, bylo vyrobeno v roce 1984 a původní motor už tu nenajdeme. Místo toho je tu obří šestilitrový dvanáctiválec z Mercedes-Benzu třídy S. Dostat ho pod kapotu sice problém byl, ale ne tak velký, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Auto bylo po zástavbě i na motorové brzdě, takže známe i přesná čísla, kterými se může pochlubit. Výkon je 424 koní při 5300 ot./min a točivý moment vrcholí 585 Nm ve 4800 ot./min, přičemž mezi 3700 – 5150 ot./min je k dispozici působivých 575 Nm.
S motorem do auta putovala i automatická převodovka. Zajímavostí ale je, že jsou tu i páčky na volantu pro manuální změnu rychlostních stupňů. Poháněna zůstala zadní kola. A ta se při plné akceleraci zběsile protáčejí i na dvojku.
Ve videu, v němž řidič zkoušel zrychlení auta z 0 na 100 km/h to dokázal za 5,17 sekundy a podle videa trvalo přibližně 16 sekund, než se ručička dotkla dvoustovky.
Zástavba motoru si ale přesto vyžádala i některé funkční úpravy. Jde o výměnu elektroinstalace od motoru, ale například také nové nasávače vzduchu pro chlazení motoru. Ty jsou i v předních světlometech.
Stavbu má na svědomí nizozemský youtuber Johan Muter. Se stavbou šel tak daleko, že se mu auto povedlo zlegalizovat, takže může bez problémů a bez starostí jezdit po silnici. A má u toho navíc opravdu parádní zvuk, co říkáte?